Stoisko PAIH na EXPO ANTAD
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do współtworzenia stoiska promocyjnego na targach branży spożywczej Antad&Alimentaria. Wydarzenie odbędzie się w dniach 7-9 marca 2023 roku, w Guadalajara (Meksyk).
Czytaj tylko te treści, które Cię interesują - dopasuj Trade do siebie
Czytaj tylko te treści, które Cię interesują - dopasuj Trade do siebie
Zaktualizowano: 06.03.2023
Opublikowano: 06.03.2023
Meksyk to ogromny kraj, liczący ponad 130 milionów mieszkańców. Należy do jednego z pięciu rynków odnotowujących największe wzrosty sprzedaży detalicznej w e-commerce, przewyższając o 10% średnią sprzedaż światową. Do znacznego wzrostu sektora handlu elektronicznego w Meksyku przyczyniła się pandemia Covid-19.
W 2021 r. sprzedaż online w Meksyku osiągnęła wartość 401,3 mld MXN, stanowiąc tym samym 11,3% sprzedaży detalicznej ogółem. Oznacza to wzrost o 27% względem roku poprzedniego. Tym, co znacznie wpłynęło na rozwój meksykańskiego sektora e-commerce, była pandemia Covid-19.
Szacuje się, że do 2025 r., sektor e-commerce w Ameryce Łacińskiej będzie rósł rocznie o 31%. Natomiast, wg danych Google i Euromonitor, w Meksyku wzrost ten osiągnie wartość 226% w perspektywie 5-letniej i będzie reprezentować blisko ¼ wszystkich zakupów detalicznych.
Można wyróżnić trzy główne rodzaje kanałów sprzedażowych w meksykańskim e-commerce.
Platformy sprzedażowe –> są to najpopularniejsze strony sprzedażowe, pierwszy punkt kontaktowy dla konsumenta, który chce dokonać zakupów online w Meksyku. Należą do nich m.in. Amazon, Mercado Libre, LINIO, Claro-shop czy AliExpress. Wiele firm zajmujących się sprzedażą pozycjonuje swoje produkty na wyżej wymienionych platformach. Głównymi atutami tego kanału sprzedaży są niskie koszty odbioru i wysyłki oraz wiele możliwości dokonania płatności. Tego rodzaju platformy często oferują członkostwo, gdzie w ramach opłacanego abonamentu np. znacząco zmniejszają się czas i koszt dostawy.
Aplikacje –> drugi najpopularniejszy kanał sprzedaży. Są to takie oprogramowania jak np. Uber Eats, Rappi czy Corneshop. Początkowo służyły one jedynie do zamawiania jedzenia, z czasem jednak ewoluowały i obecnie można dokonywać na nich zakupów spożywczych czy artykułów pierwszej potrzeby. Ogromną zaletą aplikacji jest krótki czas dostawy. W zależności od wybranego sklepu i godziny zamówienia, produkty mogą dotrzeć do nas w 90-120 minut. Jest to świetne rozwiązanie, jeśli potrzebujemy danego towaru jak najszybciej. Widocznym trendem jest to, że coraz więcej sieci handlowych tworzy swoje własne aplikacje.
Sklepy internetowe –> jest to bardzo szeroka grupa na rynku meksykańskim. Wszystkie największe sieci handlowe mają już swoje sklepy internetowe. Rozwój sklepów internetowych przypadł głównie na czas pandemii, wówczas znacznie zwiększyła się oferowana lista produktów. Do największych sklepów online w Meksyku należą Walmart, liverpool.com.mx i Coppel. Sklepy internetowe coraz częściej skłaniają się do tego aby konsumenta do siebie przywiązać. Zaczęły oferować więc możliwość dołączenia do specjalnych programów członkowskich, które mają wpływ m.in. na koszty dostawy.
5 powodów dla których Meksykanie kupują w Internecie:
Główne motywy zakupów online
Więcej o Meksyku przeczytasz w dziale Kierunki eksportu
Źródło: Prezentacja ZBH Meksyk podczas webinarium PAIH „E-commerce w Ameryce Łacińskiej”.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.