Czytaj tylko te treści, które Cię interesują -  dopasuj Trade do siebie

Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Kierunki eksportu > Europa Zachodnia > Hiszpania
Kierunek eksportu

Hiszpania

Flaga Hiszpanii
  • Stolica

    Madryt (Madrid)

  • Waluta

    euro (EUR)

  • Strefa czasowa

    UTC+1, poniedziałek 25 września 2023, 15:00

  • Język urzędowy

    hiszpański

Ogólna charakterystyka

Gospodarka Hiszpanii jest jedną z największych w Europie. Jej głównym motorem wzrostu jest branża turystyczna. Kraj ten jest też bardzo ważnym graczem w dziedzinie handlu zagranicznego, a eksport to jeden z filarów hiszpańskiej gospodarki. Przemysł opiera się w dużej mierze na motoryzacji, przemyśle mechanicznym i przetwórstwie rolno-spożywczym. Istotną gospodarczo rolę odgrywa również sektor finansowy i budownictwo. Hiszpania jest członkiem Unii Europejskiej, a zasady jednolitego rynku gwarantują swobodny przepływ dóbr, usług, osób i kapitału. Wymiana handlowa z Polską rozwija się dynamicznie i opiera się na produktach przemysłu mechanicznego, elektronicznego i motoryzacyjnego.

Informacje dla podróżujących na portalu MSZ

Informacje w Informatorze Ekonomicznym na portalu gov.pl

Informacje gospodarcze

Liczba ludności (2021)

47 326 687
źródło: Bank Światowy, World Development Indicators

Produkt krajowy brutto [USD, ceny bieżące]

2018
2019
2020
2021
PKB
1 421 459,36 mln
1 393 490,52 mln
1 281 199,09 mln
1 425 276,59 mln
PKB per capita
30 375
29 565
27 057
30 115
źródło: Bank Światowy, World Development Indicators

Pozycja w rankingu Doing Business (2020)

Ranking Doing Business mierzy łatwość prowadzenia działalności gospodarczej w danym kraju w różnych obszarach, takich jak rejestrowanie działalności gospodarczej czy płacenie podatków. Ranking obejmuje około 190 krajów. Im wyższa pozycja w rankingu, tym łatwiej jest w danym kraju prowadzić działalność.
Hiszpania
Polska
Ranking ogólny
30
40
źródło: Bank Światowy, Doing Business

Wskaźniki dobrego rządzenia (2021)

Wskaźniki dobrego rządzenia obrazują jakość instytucji w danym państwie. Ranking prezentowany jest w oparciu o percentyle, co oznacza ranking kraju na tle wszystkich krajów, przy czym 0 odpowiada randze najniższej, a 100 – najwyższej. W tabeli znajdują się wybrane wskaźniki.
Hiszpania
Polska
Ocena kontroli korupcji
76,44
70,19
Ocena stabilności politycznej
64,62
61,32
źródło: Bank Światowy, World Governance Indicators

Wartość eksportu towarów z Polski [EUR]

2018
2019
2020
2021
5 512,77 mln Spadek -2% od 2017
6 035,39 mln Wzrost 9% od 2018
6 033,56 mln Spadek 0% od 2019
7 149,18 mln Wzrost 18% od 2020
źródło: Eurostat, Comext

Udział w całości eksportu towarów z Polski

2018
2019
2020
2021
2,50%
2,57%
2,55%
2,52%
źródło: Eurostat, Comext

Wartość eksportu usług z Polski [mln EUR]

2018
2019
2020
2021
605,9 Wzrost 11% od 2017
656,9 Wzrost 8% od 2018
628,6 Spadek -4% od 2019
764,6 Wzrost 22% od 2020
źródło: Eurostat, International Trade in Services

Udział w całości eksportu usług z Polski

2018
2019
2020
2021
1,05%
1,05%
1,8%
1,12%
źródło: Eurostat, International Trade in Services

Pliki do pobrania

Charakterystyka rynku

Raport przygotowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu

ESP-Rynki-Zagraniczne-2.pdf

PDF (387,92KB)

Informacje podatkowe

Raport przygotowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu

HISZPANIA_podatki-1.pdf

PDF (330,49KB)

Przydatne linki

Portal „ICEX” przeznaczony dla przedsiębiorców zainteresowanych inwestowaniem w Hiszpanii

Polska-Hiszpańska Izba Gospodarcza

Hiszpańsko-Polska Izba Handlowa

Treści powiązane

Pokaż filtry

Filtrowanie

Wybierz branże, które Cię interesują

Usługi (6)
Sprzęt AGD RTV i jego części (2)
Kopaliny, metale i paliwa (6)
Tworzywa sztuczne, gumy i wyroby z nich (3)
Maszyny, urządzenia i ich części (5)
Wyroby z papieru i celulozy (2)
Meble (2)
Odzież, obuwie, tkaniny i dodatki modowe (3)
Żywność, napoje i wyroby tytoniowe (14)
Pojazdy lądowe i lotnicze oraz części (7)

Wybierz kierunki eksportu, które Cię interesują

Europa

Europa Zachodnia (17)
Grupa Wyszehradzka (3)
Europa Wschodnia (3)
Kraje bałtyckie (3)
Kraje nordyckie (5)
Europa Południowo-Wschodnia i Bałkany (13)

Ameryka

Ameryka Północna (2)
Ameryka Środkowa, Meksyk i Karaiby (21)
Ameryka Południowa (12)

Azja

Bliski Wschód (14)
Azja Wschodnia (5)
Azja Południowo-Wschodnia (11)
Kraje Kaukazu (3)
Azja Środkowa (5)
Azja Południowa (8)

Afryka

Afryka Północna (7)
Afryka Środkowa (39)
Afryka Południowa (9)

Australia i Oceania

Australia i Oceania (14)

Wybierz kierunki eksportu, które Cię interesują

Europa

Europa Zachodnia (17)
Grupa Wyszehradzka (3)
Europa Wschodnia (3)
Kraje bałtyckie (3)
Kraje nordyckie (5)
Europa Południowo-Wschodnia i Bałkany (13)

Ameryka

Ameryka Północna (2)
Ameryka Środkowa, Meksyk i Karaiby (21)
Ameryka Południowa (12)

Azja

Bliski Wschód (14)
Azja Wschodnia (5)
Azja Południowo-Wschodnia (11)
Kraje Kaukazu (3)
Azja Środkowa (5)
Azja Południowa (8)

Afryka

Afryka Północna (7)
Afryka Środkowa (39)
Afryka Południowa (9)

Australia i Oceania

Australia i Oceania (14)

Wybierz województwa, które Cię interesują

Jeżeli interesuje Cię cała Polska, to nie wybieraj żadnego województwa.

Języki obce

Doświadczenie w eksporcie (1/8)

Od ilu lat prowadzisz działalność eksportową?

Wpisz 0, jeśli jeszcze nie prowadzisz działalności eksportowej lub dopiero zaczynasz

Doświadczenie w eksporcie (2/8)

Oferta

Jak dobrze Twoim zdaniem Twoje produkty lub usługi są przygotowane do eksportu i konkurencyjne na docelowym rynku zagranicznym? (m.in. posiadanie certyfikatów i oznaczeń wymaganych przez rynek eksportowy, dobrze zidentyfikowane przewagi konkurencyjne na rynku eksportowym, zidentyfikowane lub wdrożone modyfikacje konieczne do wdrożenia na rynek eksportowy itd.)

Doświadczenie w eksporcie (3/8)

Zespół

Jak oceniasz kompetencje swojego zespołu odpowiedzialnego za eksport? (pracownicy dedykowani do współpracy z kontrahentami zagranicznymi, ich doświadczenie, znajomość języków obcych itd.)

Doświadczenie w eksporcie (4/8)

Strategia ekspansji

Jak oceniasz swoją strategię ekspansji na rynek zagraniczny? (m.in. strategię marki, politykę cenową, procedury obsługi klienta, kanały dystrybucji, znajomość konkurencji itd.)

Doświadczenie w eksporcie (5/8)

Strategia marketingowa

Jak oceniasz swoją strategię marketingową na rynek zagraniczny? (m.in. kanały komunikacji, strona internetowa, social media, materiały promocyjne, prezentacje, uczestnictwo w targach i wydarzeniach plan działań promocyjnych itd.)

Doświadczenie w eksporcie (6/8)

Obsługa klienta zagranicznego

Jak oceniasz przygotowanie swojej firmy do obsługi klienta zagranicznego? (m.in. logistyka, wzory umów i kontraktów, obsługa płatności zagranicznych, znajomość regulacji prawnych, podatków itd.)

Doświadczenie w eksporcie (7/8)

Finansowanie

Jak oceniasz przygotowanie swojej firmy do sfinansowania ekspansji zagranicznej? (m.in. środki na delegacje, udział w targach, zabezpieczenia płynności finansowej, znajomość instrumentów finansowych w obrocie zagranicznym, zabezpieczenia kursów walut, itd.)

Doświadczenie w eksporcie (8/8)

Wynik

Według naszej oceny Twojego doświadczenia eksportowego najbardziej interesujące dla Ciebie będą następujące treści:

Filtruj
Liczba artykułów: 1 Wyczyść filtry
  • Wszystko
  • Aktualności (1)
  • Wiedza (3)
  • Kalendarz (15)
  • Centrum Wsparcia (1)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.