Dlaczego warto zacząć eksportować jabłka do Indonezji?
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zaprasza na webinarium pt. „Dlaczego warto zacząć eksportować jabłka do Indonezji w 2023 roku?”, które odbędzie się 16 maja, o godzinie 10:00.
Czytaj tylko te treści, które Cię interesują - dopasuj Trade do siebie
Czytaj tylko te treści, które Cię interesują - dopasuj Trade do siebie
Stolica
Dżakarta (Jakarta)
Waluta
rupia indonezyjska (IDR)
Strefa czasowa
UTC+7, niedziela 28 maja 2023, 07:58
Język urzędowy
indonezyjski
Indonezja jest największą gospodarką wśród krajów Azji Południowo-Wschodniej. PKB wynoszący ok.1 bln USD, sytuuje ją na szesnastym miejscu pod względem wielkości gospodarki ma świecie, siódmym pod względem parytetu siły nabywczej. Wzrost PKB w ostatnich latach utrzymuje się na wysokim poziomie (ok. 5%). Jest również czwartym pod względem liczby mieszkańców krajem na świecie. Indonezja zaczyna odgrywać coraz bardziej znaczącą rolę w globalnej debacie politycznej, w tym jako członek Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN) i G20. Jednakże, kraj ten zmaga się z wieloma problemami. Do największych z nich można zaliczyć: ubóstwo, bezrobocie, nieodpowiednią infrastrukturę, złożone otoczenie regulacyjne oraz nierównomierny rozwój wewnątrz kraju.
Kraj ten posiada ogromną bazę konsumentów dzięki licznej i rosnącej populacji. Sytuacja gospodarcza jest determinowana przez zyski z bogatych złóż ropy naftowej i gazu. Tendencje protekcjonistyczne są dość silne, co znajduje wyraz w licznych barierach pozataryfowych. Główne gałęzie gospodarki indonezyjskiej to przemysł wydobywczy, petrochemiczny, przetwórstwo kauczuku, przemysł chemiczny oraz włókienniczy. Indonezja posiada preferencyjny status GSP, który umożliwia jej bezcłowy eksport do państw członkowskich Unii Europejskiej. Dwustronną współpracę ma przyspieszyć negocjowana umowa handlowa UE-Indonezja (CEPA).
Jedną z ważniejszych branż w Indonezji jest przemysł samochodowy (drugie co do wielkości centrum produkcji samochodów w Azji Południowo-Wschodniej). W reakcji na stagnację krajowego przemysłu motoryzacyjnego w ubiegłych latach, Prezydent Joko Widodo zaproponował zmiany w przepisach dotyczących samochodów elektrycznych. Nowa polityka będzie opierać się przede wszystkim na wprowadzeniu zachęt fiskalnych. Minister Finansów przedstawiła propozycje ulg na przywóz pojazdów elektrycznych i niezbędnych im materiałów pomocniczych, a także zwrot VAT i ulgi podatkowe związane z importowaniem towarów z branży samochodów elektrycznych. W celu zwalczania emisji węgla i w trosce o środowisko, zmniejszone zostaną podatki na samochody elektryczne jako towary luksusowe. Do najważniejszych partnerów handlowych Indonezji zaliczyć można Chiny, Japonię, Singapur i USA.
Informacje dla podróżujących na portalu MSZ
Informacje w Informatorze Ekonomicznym na portalu gov.pl
Charakterystyka rynku
Raport przygotowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu
IDN-Rynki-Zagraniczne-2.pdf
PDF (397,02KB)
Informacje podatkowe
Raport przygotowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu
INDONEZJA_podatki.pdf
PDF (338,24KB)
Regulacje produktowe
Raport OECD
OECD-Product-Market-Regulation-in-Indonesia-2021.pdf
PDF (3,09MB)
Serwis „Komisji Europejskiej” o Indonezji (w języku angielskim)
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.