Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.

Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (850)
- Kalendarz (1602)
-
Artykuł
Sztuczna inteligencja w Unii Europejskiej – liderzy i outsiderzy
Dania, Szwecja i Belgia wyznaczają kierunki rozwoju w obszarze sztucznej inteligencji w UE
WydarzenieStoisko PAIH na National Restaurant Association (NRA) Show 2025
PAIH zaprasza polskie firmy z branży spożywczej do udziału w targach National Restaurant Association…
ArtykułRCEP – największy blok handlowy świata
Porozumienie zrzesza państwa odpowiadające za 30 proc. globalnego PKB
WydarzenieStoisko narodowe na targach Hannover Messe 2025
PARP organizuje stoisko narodowe podczas Hannover Messe 2025 – kluczowych targów koncentrujących się…
WydarzenieWebinarium PAIH – prowadzenie biznesu w Meksyku w obliczu globalnych …
Szanse i wyzwania dla prowadzących biznes w Meksyku, w jednym z najbardziej rozwiniętych gospodarczo…
-
Artykuł
Firmy z kapitałem zagranicznym a polski eksport
W 2022 r. 82,1 proc. firm z kapitałem zagranicznym generowało przychody ze sprzedaży na eksport
ArtykułPoprawiają się nastroje polskich przedsiębiorców
Nowy odczyt MIK jest wyższy od zeszłorocznego o 6,3 pkt.
ArtykułObroty handlu zagranicznego (styczeń-listopad 2023)
W porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. eksport wzrósł o 0,1 proc., a import spadł o 8,4 proc.
ArtykułDuński Vestas inwestuje w Polsce
Po uruchomieniu produkcji firma zatrudniać będzie około 2,5 tys. osób
-
Wydarzenie
Webinarium PAIH "Twoja droga do eksportu"
Podczas webinarium zaprezentowane zostaną m.in. założenia nowej edycji programu Polskie Mosty Techno…
WydarzenieWarsztaty dla firm z branży budowlanej
Warsztaty dla firm z branży budowlanej działających na terenie Polski, które eksportują swoje produk…
WydarzenieNabór uczestników wyjazdu studyjnego do Amsterdamu
Celem wyjazdu jest udział w targach Metstrade Show 2024 RAI oraz nawiązanie kontaktów z międzynarodo…
WydarzenieDoing Business in Romania
Wydarzenie skierowane jest głównie do przedsiębiorców z woj. wielkopolskiego, planujących zagraniczn…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.