Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (970)
- Wiedza (508)
- Kalendarz (1790)
- Centrum Wsparcia (351)
-
Wydarzenie
Akcelerator dla branży elektroniki, w tym elektroniki profesjonalnej
Ministerstwo Rozwoju i Technologii zaprasza na wydarzenie pn. „Akcelerator dla branży elektroniki w …
WydarzenieLogistyka, transport, eksport – jak sprawnie dotrzeć na nowe rynki?
Webinar „Logistyka, transport, eksport – jak sprawnie dotrzeć na nowe rynki?” odbędzie się 18 listop…
ArtykułPolski drób wraca na rynki Zjednoczonych Emiratów Arabskich
ZEA – ważny rynek dla polskiej żywności
WydarzenieStoisko informacyjno-promocyjne na targach GULFOOD
KOWR zaprasza do skorzystania z nieodpłatnej przestrzeni informacyjno-promocyjnej na stoisku narodow…
-
Artykuł
Polska popiera plan Maroka – nowe szanse dla eksporterów
Nowe perspektywy dla polskich eksporterów zainteresowanych rynkiem marokańskim
ArtykułE-commerce wchodzi w sezon jesiennych zakupów z solidnym wynikiem
We wrześniu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 110,663 mld PLN
ArtykułKanada – rosnący partner gospodarczy Polski i Unii Europejskiej
Perspektywy dla unijnych, w tym polskich eksporterów
ArtykułPolska na Tokyo Game Show 2025 w Japonii – podsumowanie
Na stoisku promowana była oferta prawie 50 polskich firm
-
Artykuł
Kultura biznesu w Indonezji
Indonezja to niezwykle zróżnicowany pod względem etnicznym, religijnym i kulturowym archipelag
ArtykułEksport żywności do USA – pierwsze kroki i wymogi FDA, część 1/2
Pod który urząd lub urzędy podlega dany produkt
ArtykułSieć Zagranicznych Biur Handlowych PAIH
ZBH pomagają firmom m.in. zdobywać nowe rynki, rozpoczynać i rozwijać eksport
ArtykułKultura biznesu w Tajlandii
Tajlandia to dynamicznie rozwijający się rynek o ogromnym potencjale dla przedsiębiorców
ArtykułSzanse dla polskich eksporterów w Argentynie, część 2/2
Atrakcyjny partner do komplementarnej współpracy
-
Wydarzenie
E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm
PAIH wraz z KIG, Izbą Przemysłowo-Handlową w Białymstoku i Amazon zaprasza na szkolenie pt. „E-ekspo…
WydarzenieMisja gospodarcza do Angoli
PAIH zaprasza polskie firmy z branży wydobywczej do udziału w misji gospodarczej do Angoli
WydarzenieWłosko-Polskie Forum Lotniczo-Kosmiczne 2025
PAIH serdecznie zaprasza do udziału w piątej edycji Włosko-Polskiego Forum Lotniczo-Kosmicznego
WydarzenieEkspansja do ZEA – jak bezpiecznie wejść na rynek i zweryfikować partnerów …
PAIH zaprasza na webinarium pt. „Ekspansja do ZEA – jak bezpiecznie wejść na rynek i zweryfikować pa…
WydarzenieZ PAIH na Beautyworld Middle East – przygotowanie polskich firm kosmetyczny…
PAIH zaprasza na webinarium pt. „Z PAIH na Beautyworld Middle East – przygotowanie polskich firm kos…
-
Instytucja
Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK)
BGK wspiera rozwój polskich firm za granicą już na ponad 70 światowych rynkach. Finansujemy eksport …
InstytucjaAgencja Rozwoju Przemysłu (ARP)
Jednym z obszarów działalności ARP S.A. w ramach usług finansowych jest wsparcie działalności proeks…
InstytucjaPolska Agencja Kosmiczna (POLSA)
POLSA odpowiada za promocję polskiego sektora kosmicznego w kraju i za granicą
InstytucjaKrajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR)
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi działalność promocyjną i informacyjną, mającą na celu pr…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.