Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze
09.10.2023

Urząd Patentowy RP zaprasza na webinarium pt. „Ochrona oznaczeń geograficznych na produkty przemysłowe i rzemieślnicze”, które odbędzie się w dniu 16 października o godzinie 13:00. Poprowadzi je dyrektor Departamentu Znaków Towarowych Urzędu Patentowego RP – Małgorzata Szymańska-Rybak.
W kwietniu 2022 r. Komisja Europejska zaproponowała pierwsze w historii ramy ochrony własności intelektualnejw przypadku wyrobów rzemieślniczych i przemysłowych.
UE dysponuje szczególną ochroną oznaczeń geograficznych dla win, napojów spirytusowych oraz innych produktów rolnych i środków spożywczych. Do tej pory nie istniał jednak ogólnounijny mechanizm ochrony cech charakterystycznych przypisywanych szczególnym lokalnym umiejętnościom i tradycjom związanym z innymi produktami, takimi jak produkty rzemieślnicze i przemysłowe (np. ceramika, wyroby szklane, odzież, koronki, biżuteria, meble i noże). Wśród chronionych w ten sposób produktów może znaleźć się m.in. ceramika z Bolesławca, szkło krośnieńskie, koronki z Koniakowa, szkło z Murano, itd. Podstawę tych ram mają stanowić oryginalność i autentyczność tradycyjnych praktyk w regionach, z których produkty te pochodzą.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony oznaczeń geograficznychproduktów rzemieślniczych i przemysłowych, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 i (UE) 2019/1753 oraz decyzję Rady (UE) 2019/1754 ma umożliwić producentom – analogicznie do systemu oznaczeń geograficznych dla produktów rolnych i spożywczych – ochronę wyrobów rzemieślniczych i produktów przemysłowych w kontekście ich pochodzenia oraz związanych z nimi tradycyjnych umiejętności, i to zarówno w Europie, jak i poza jej granicami.
Link do transmisji online pojawi się tutaj w dniu wydarzenia.
- Wszystko
- Kalendarz (1787)
-
Wydarzenie
Webinarium "Gdzie znaleźć informacje o eksporcie"
Najważniejsze strony internetowe dla eksporterów
ArtykułEkspansja zagraniczna polskich firm: jakość czy cena?
Aż 42 proc. firm uznaje konkurencyjność cenową za swoją silną przewagę na zagranicznym rynku
WydarzeniePLASMA 2024
Szansa na poznanie najnowszych trendów i innowacyjnych rozwiązań, w tym procesów powlekania plazmowe…
ArtykułPolska drugim eksporterem wyrobów tytoniowych na świecie
Na koniec 2023 roku wartość polskiego eksportu netto wyniosła 3,996 mld USD
ArtykułNowa szansa dla młodych firm EdTech. PARP ogłasza nabór
Celem działania jest wspieranie innowacyjnych startupów w zdobywaniu międzynarodowego doświadczenia
-
Wydarzenie
Aspekty prawne działalności gospodarczej w Brazylii
Brazylia zajmuje pod względem wielkości gospodarki dziewiąte miejsce na świecie. Tymczasem zarówno w…
WydarzeniePodatki eksportera 2023+
Kujawsko-Pomorskie Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów zaprasza na bezpłatne seminarium pt. „Po…
WydarzenieKorea, Warmia i Mazury – wspólna droga do biznesu
Już 13 września 2023 roku w Olsztynie odbędzie się konferencja „Korea – Warmia i Mazury. Wspólna dro…
WydarzenieStoisko PAIH na targach Salón Look 2023 w Madrycie
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza polskie firmy z branży beauty do współtworzenia Polskieg…
WydarzenieGdańsk: Rozwijaj się z Funduszami Europejskimi
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości serdecznie zaprasza przedsiębiorców do udziału w spotkaniu…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.