Zamówienia publiczne ONZ – sukces polskich firm
19.07.2023
![](https://www.trade.gov.pl/wp-content/uploads/2023/07/84905473_m_normal_none.jpg)
W minionym roku Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za ponad 71 mln dolarów. To duży sukces – rok wcześniej było to tylko niecałe 5 mln dolarów.
Minister Waldemar Buda, komentując wyniki opublikowane przez ONZ, podkreślił, że polskie firmy „mają duży potencjał do odnoszenia sukcesów w światowej rywalizacji o zamówienia publiczne”. Aktywnie wspiera je w tym Ministerstwo Rozwoju i Technologii, organizując szkolenia i warsztaty dla przedsiębiorców oraz publikując na swojej stronie internetowej najważniejsze informacje dotyczące międzynarodowych zamówień publicznych i konkretnych przetargów.
Jak informuje MRiT, Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za 71,71 mln dolarów (wobec 4,86 mln USD w 2021 r.) i tym samym zajęła 70. miejsce pod względem wartości dostaw (wobec 158. w 2021 r.). W minionym roku z ONZ współpracowało 330 polskich firm, podczas gdy w 2021 r. były to 92 przedsiębiorstwa.
Najważniejszymi odbiorcami towarów i usług z Polski były:
- Światowy Program Żywnościowy (WFP) – 30,3 mln dolarów,
- UNICEF – 13,8 mln dolarów,
- WHO – 10,3 mln dolarów,
- UNHCR – 6,8 mln dolarów,
- IOM – 5,7 mln dolarów,
- UNDP – 1,9 mln dolarów,
- UN Secretariat – 1,1 mln dolarów,
- UNOPS – 1 mln dolarów.
Największą grupę towarową stanowiły żywność, napoje i środki medyczne, a wśród usług – usługi medyczne oraz transport i logistyka.
- Wszystko
- Aktualności (634)
- Wiedza (273)
- Kalendarz (1048)
- Centrum Wsparcia (323)
-
Wydarzenie
Misja Gospodarcza do Turcji
Cele misji to: rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych i nawiązanie kontaktów z organiza…
ArtykułZdigitalizowana kontrola graniczna dla artykułów rolno-spożywczych
Dzięki nowej usłudze można składać elektroniczne wnioski do granicznej kontroli jakości handlowej
-
Artykuł
Zdigitalizowana kontrola graniczna dla artykułów rolno-spożywczych
Dzięki nowej usłudze można składać elektroniczne wnioski do granicznej kontroli jakości handlowej
ArtykułJaponia otwarta na polski drób
Od 12 lipca 2024 roku polski drób może być eksportowany na rynek japoński
-
Artykuł
Niemieckie prawo przewiduje wysokie kary za opóźnienia w przewozie
Kara może sięgać nawet trzykrotności zapłaty za fracht.
ArtykułKultura biznesu w Niemczech
Niemcy cenią sobie podejście oparte na faktach, danych i analizie, znanym jako „Fachkompetenz”
-
Wydarzenie
Misja Gospodarcza do Turcji
Cele misji to: rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych i nawiązanie kontaktów z organiza…
WydarzenieChina International Import Expo
Szósta edycja targów CIIE w Szanghaju, w roku 2023 przyciągnęła prawie 3000 wystawców ze 127 krajów …
-
Oferta wsparcia
Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)
Od 23 lipca 2024 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP (EXPO 2025 Japonia)”.
Oferta wsparciaWspółpraca z biznesem na rzecz przygotowań do powojennej odbudowy Ukrainy
Program „Odbudowa Ukrainy” ma na celu wspieranie Ukrainy w powojennej odbudowie, skupiając się na ws…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.