Zamówienia publiczne ONZ – sukces polskich firm
19.07.2023

W minionym roku Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za ponad 71 mln dolarów. To duży sukces – rok wcześniej było to tylko niecałe 5 mln dolarów.
Minister Waldemar Buda, komentując wyniki opublikowane przez ONZ, podkreślił, że polskie firmy „mają duży potencjał do odnoszenia sukcesów w światowej rywalizacji o zamówienia publiczne”. Aktywnie wspiera je w tym Ministerstwo Rozwoju i Technologii, organizując szkolenia i warsztaty dla przedsiębiorców oraz publikując na swojej stronie internetowej najważniejsze informacje dotyczące międzynarodowych zamówień publicznych i konkretnych przetargów.
Jak informuje MRiT, Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za 71,71 mln dolarów (wobec 4,86 mln USD w 2021 r.) i tym samym zajęła 70. miejsce pod względem wartości dostaw (wobec 158. w 2021 r.). W minionym roku z ONZ współpracowało 330 polskich firm, podczas gdy w 2021 r. były to 92 przedsiębiorstwa.
Najważniejszymi odbiorcami towarów i usług z Polski były:
- Światowy Program Żywnościowy (WFP) – 30,3 mln dolarów,
- UNICEF – 13,8 mln dolarów,
- WHO – 10,3 mln dolarów,
- UNHCR – 6,8 mln dolarów,
- IOM – 5,7 mln dolarów,
- UNDP – 1,9 mln dolarów,
- UN Secretariat – 1,1 mln dolarów,
- UNOPS – 1 mln dolarów.
Największą grupę towarową stanowiły żywność, napoje i środki medyczne, a wśród usług – usługi medyczne oraz transport i logistyka.
- Wszystko
- Aktualności (382)
- Wiedza (218)
- Kalendarz (668)
- Centrum Wsparcia (315)
-
Artykuł
Jaki będzie rok 2024 w branży transportu, spedycji i logistyki?
Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży
-
Wydarzenie
Instrumenty finansowe wsparcia międzynarodowego na rzecz pomocy i odbudowy …
Zapraszamy na seminarium w ramach projektu „Instrumenty finansowe wsparcia międzynarodowego na rzecz…
WydarzenieMołdawia – wirtualne warsztaty biznesowe
W imieniu Mołdawskiego oddziału Banku Światowego Polska Agencja Inwestycji i Handlu ma przyjemność z…
-
Oferta wsparcia
Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB
Celem projektu Brand HUB jest zwiększenie konkurencyjności polskiej gospodarki oraz wzrost rozpoznaw…
InstytucjaPolska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)
Jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.