Zamówienia publiczne ONZ – sukces polskich firm
19.07.2023

W minionym roku Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za ponad 71 mln dolarów. To duży sukces – rok wcześniej było to tylko niecałe 5 mln dolarów.
Minister Waldemar Buda, komentując wyniki opublikowane przez ONZ, podkreślił, że polskie firmy „mają duży potencjał do odnoszenia sukcesów w światowej rywalizacji o zamówienia publiczne”. Aktywnie wspiera je w tym Ministerstwo Rozwoju i Technologii, organizując szkolenia i warsztaty dla przedsiębiorców oraz publikując na swojej stronie internetowej najważniejsze informacje dotyczące międzynarodowych zamówień publicznych i konkretnych przetargów.
Jak informuje MRiT, Polska dostarczyła do ONZ towary i usługi za 71,71 mln dolarów (wobec 4,86 mln USD w 2021 r.) i tym samym zajęła 70. miejsce pod względem wartości dostaw (wobec 158. w 2021 r.). W minionym roku z ONZ współpracowało 330 polskich firm, podczas gdy w 2021 r. były to 92 przedsiębiorstwa.
Najważniejszymi odbiorcami towarów i usług z Polski były:
- Światowy Program Żywnościowy (WFP) – 30,3 mln dolarów,
- UNICEF – 13,8 mln dolarów,
- WHO – 10,3 mln dolarów,
- UNHCR – 6,8 mln dolarów,
- IOM – 5,7 mln dolarów,
- UNDP – 1,9 mln dolarów,
- UN Secretariat – 1,1 mln dolarów,
- UNOPS – 1 mln dolarów.
Największą grupę towarową stanowiły żywność, napoje i środki medyczne, a wśród usług – usługi medyczne oraz transport i logistyka.
- Wszystko
- Aktualności (845)
- Wiedza (411)
- Kalendarz (1574)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Artykuł
Kultura biznesu w Czechach
Czechy oferują wiele możliwości dla firm chcących rozwijać działalność w Europie Środkowej
ArtykułPrzegląd gospodarek europejskich – maj 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
-
Artykuł
Przegląd gospodarek europejskich – maj 2025 r.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem wydanym przez Biuro Analiz PFR
ArtykułLista miast najlepiej przygotowanych do transformacji „smart city”
Najnowszy ranking The 2025 Smart City Index ocenia 45 miast Europy
-
Artykuł
Kultura biznesu w Czechach
Czechy oferują wiele możliwości dla firm chcących rozwijać działalność w Europie Środkowej
ArtykułPsychologia handlu – strategie relacyjne a transakcyjne w eksporcie
Dostosowanie stylu sprzedaży do kultury w negocjacjach wymaga świadomej korekty podejścia
-
Wydarzenie
AUTOTECHNIKA EXPO 2025
AUTOTECHNIKA EXPO to targi techniki warsztatowej. Podczas wydarzenia prezentowane są innowacyjne tec…
WydarzenieTransLogistica Poland 2025 – XII Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyk…
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej. Wydarzenie dla firm poszukującyc…
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.