Eksport do Chin – szansa dla branży zoologicznej
26.01.2023
Raport firmy konsultingowej iiMedia Research wykazał, że wzrost chińskiej branży zoologicznej w sektorze zwierząt domowych w 2022 r. oszacowano na 25,2 proc. r/r, dzięki czemu osiągnął on wartość 493,6 mld juanów (70,7 mld dol.). Do 2025 roku spodziewany jest wzrost do wartości 811,4 mld juanów (116,2 mld dol.). W latach 2017-2021 chiński sektor zwierząt domowych zwiększył się niemal dwukrotnie.
Według chińskiej białej księgi nt. sektora zwierząt domowych, opublikowanej przez JD.com – jednego z chińskich gigantów handlu elektronicznego, w 2021 r. ponad 91 mln gospodarstw domowych miało zwierzęta domowe, a w 2022 r. liczbę tę oszacowano na ponad 100 mln. W sektorze zwierząt domowych dominuje pokolenie lat 90., które stanowi 46 proc. konsumentów.
Na rynku produktów konsumpcyjnych dla zwierząt domowych największa konkurencja występuje w obszarze takich produktów, jak inteligentne urządzenia gospodarstwa domowego, karma oraz opieka zdrowotna.
Niedawny raport, opublikowany wspólnie przez Roland Berger i T-mall – internetową platformę zakupową chińskiego giganta handlu elektronicznego Alibaba, wykazał, że poziom konsumpcji generowany przez chińskich właścicieli zwierząt domowych niekoniecznie jest powiązany z wysokością ich dochodów, lecz z tym, jak bardzo dbają o swoje zwierzęta. Ponad 65 proc. ankietowanych o wysokiej aktywności konsumpcyjnej było konsumentami o niskiej aktywności zakupowej na platformie T-mall.
Do 2026 r. chiński rynek karmy dla zwierząt domowych osiągnie wartość 114 mld juanów (16,3 mld dol.), przy skumulowanym rocznym wskaźniku wzrostu na poziomie 17 proc. Pokolenia lat 80. i 90. będą najliczniejszą grupą konsumentów w tym sektorze.
Wraz ze wzrostem liczby właścicieli zwierząt domowych w Chinach i rosnącymi oczekiwaniami jakościowymi coraz bardziej widoczny staje się nieunikniony popyt na karmę. To niepowtarzalna szansa dla polskich firm związanych z branżą zoologiczną. Jako że konkurencja staje się coraz bardziej zacięta, głównymi szansami i wyzwaniami dla rozwoju przedsiębiorstwa stanie się zaspokojenie popytu, zbudowanie kanałów dystrybucji, wyróżnienie produktów i udoskonalenie łańcucha dostaw.
Źródło: ZBH Szanghaj
- Wszystko
-
Artykuł
Możliwości handlowe Polska-Chiny
W bieżącym tygodniu Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Szanghaju zapr…
ArtykułMożliwości inwestycyjne w Polsce – seminarium w Szanghaju
24 listopada 2022 r. w Konsulacie Generalnym RP w Chengdu odbyło się seminarium „Możliwości inwestyc…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.