Polska Noc na MaBru
20.11.2023
W nocy z 29 na 30 września 2023 r. na rynku Marché Matinal w Brukseli odbyło się wydarzenie Polska Noc na Mabru współorganizowane przez Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Amsterdamie. Ten festiwal polskich produktów i marek regionalnych z sektora spożywczego był częścią tegorocznej edycji drzwi otwartych MaBru (po Francji, Kolumbii i Portugalii w poprzednich latach) oraz częścią obchodów jubileuszu 50-lecia istnienia rynku w aktualnej lokalizacji.

Polska Noc na MaBru była skupiona wokół kilkudziesięciu stoisk promocyjnych polskich producentów żywności i wyrobów regionalnych, którzy prezentowali swoje specjały na 1000 m kw. powierzchni jednej z hal Mabru. Podczas wydarzenia odbyły się liczne pokazy kulinarne i artystyczne, promujące branżową współpracę polsko-belgijską, oraz degustacje polskich produktów i prezentacje atrakcji turystycznych.
Polska Noc na MaBru – otwarcie
Uroczystość otworzył belgijski książę Laurent wraz z Dyrektorem Generalnym MaBru Laurentem Nysem
i Prezesem Sevketem Temizem, mowy otwarcia wygłosili także Ambasador Polski w Belgii Rafał Siemianowski, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Amsterdamie Magdalena Lekan i Burmistrz Brukseli Philippe Close. Przecięto symboliczną polską wstęgę po czym około 40 polskich dostawców zaprezentowało swoje produkty na dedykowanych stoiskach.

Oprawa artystyczna i mistrzowie kulinarni
Podczas wydarzenia o oprawę muzyczna zadbał energetyczny i kolorowy zespół Dagadana, a skuteczne trawienie polskich smakołyków zapewnili tancerze z grupy tanecznej NEXT Tomasza Barańskiego. Chwilę po północy zaskakujący w smakach pokaz kuchni molekularnej przygotował mieszkający w Polsce belgijski mistrz sztuki kulinarnej Jean Bos z asystentami, nagrodzony w 2006 roku tytułem Najlepszego Kucharza Świata. Nie obyło się bez tradycyjnych pierogów i bigosu serwowanych przez całą noc. Rynek był otwarty dla zainteresowanych od północy do 7 rano.


Polska Noc na MaBru – skuteczny networking
W wydarzeniu wzięło udział ponad 5 tys. odwiedzających, m.in. – VIP-ów ze świata dyplomacji i polityki, przedstawicieli Światowej Organizacji Rynków Spożywczych, Euro-Toques czy Członków Brukselskiej Federacji Horeca i lokalnych przedstawicieli branży HoReCa. Zdecydowaną większością odwiedzających wydarzenie byli przedstawiciele branży i handlu hurtowego, stanowiący ponad 70 proc. gości. Dla obecnych podczas wydarzenia polskich przedsiębiorców była to doskonała okazja do nawiązania wielu relacji biznesowych z międzynarodowymi liderami branży spożywczej oraz poznania lokalnych trendów branżowych.

Polskie produkty do skosztowania
Polska Noc na MaBru miało również na celu budowę wizerunku Polski jako dostawcy zdrowej, wysokiej jakościowo żywności mogącej z powodzeniem konkurować na rynkach europejskich i światowym. Wśród wystawców byli m.in. producenci wyrobów regionalnych, przetwórcy owoców, napojów, wędlin i ryb. Wszystkich produktów można było skosztować na stoiskach działających – zgodnie z nazwą wydarzenia – przez całą noc.

Organizatorzy wydarzenia
Współorganizatorami wydarzenia po stronie polskiej była Ambasada RP w Brukseli i Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Brukseli oraz Partnerzy: przedstawicielstwa Regionów Zachodniopomorskiego, Dolnośląsiego, Lubelskiego i Łódzkiego oraz Polskie Linie Lotnicze LOT, Związek Pracodawców Business & Science Poland i Bank Gospodarstwa Krajowego.
Relacja video z wydarzenia została zamieszczona na kanale YouTube Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.
Źródło: ZBH Amsterdam
- Wszystko
- Aktualności (862)
- Wiedza (433)
- Kalendarz (1641)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Kultura biznesu w Austrii
Austriacka kultura biznesu to unikalne połączenie formalizmu, precyzji i dbałości
ArtykułPsychologia handlu – jak przełamać lęk przed podnoszeniem cen
Jak budować strategię cenową, która wzmacnia relacje handlowe i pewność siebie w eksporcie
-
Artykuł
Polskie meble w Azji – dziennikarze z Indii z wizytą w Polsce
Goście z Indii zwrócili uwagę na potencjał polskiej branży meblarskiej i perspektywy ekspansji
ArtykułPolskie cyberbezpieczeństwo na targach Cybersec Europe 2025
Polski Pawilon był jedynym narodowym stoiskiem w pełni dedykowanym sektorowi cyberbezpieczeństwa
-
Artykuł
Kultura biznesu w Austrii
Austriacka kultura biznesu to unikalne połączenie formalizmu, precyzji i dbałości
ArtykułPsychologia handlu – jak przełamać lęk przed podnoszeniem cen
Jak budować strategię cenową, która wzmacnia relacje handlowe i pewność siebie w eksporcie
-
Wydarzenie
Misja handlowa do Brazylii
Komisja Europejska zaprasza do udziału w misji handlowej do Brazylii komisarza UE.
WydarzenieJak eksportować żywność do Australii
PAIH oraz KOWR zapraszają przedsiębiorców na webinarium.
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.