Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie specjalności żywnościowe

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-12-07 11:55:29
branżowe programy promocji, polskie specjalności żywnościowe, poddziałanie 3.3.2, promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, marka polskiej gospodarki, program operacyjny inteligentny rozwój, po ir, finansowanie, poddziałanie 3.3.3, wsparcie mśp w promocji marek produktowych, polska agencja rozwoju przedsiębiorczości, parp, wspracie msp, kowr, krajowy ośrodek wsparcia rolnictwa

Program promocji branży polskich specjalności żywnościowych - informacja dla przedsiębiorców

Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi stronę internetową dedykowaną Branżowemu Programowi Promocji polskich specjalności żywnościowych: food.trade.gov.pl.

 

Informacje o programie promocji.

Program promocji branży polskich specjalności żywnościowych opracowany został w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR).

 

Udział przedsiębiorców w programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

W ramach programu opracowany został wykaz działań promocyjnych przeznaczonych dla przedsiębiorców, który uzupełniony został o tzw. działania ogólne promujące polską branżę polskich specjalności żywnościowych. Program promocji przygotowany został w taki sposób aby zapewnić komplementarność działań podejmowanych na rzecz promocji polskiego sektora polskich specjalności żywnościowych.

 

Adresaci programu promocji.

1. Program skierowany jest do Mikro, Małych i Średnich przedsiębiorców , którzy prowadzą działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z poniższych kategorii działalności (PKD 2007):

10.1 Przetwarzanie i konserwowanie mięsa oraz produkcja wyrobów z mięsa:

10.11.Z Przetwarzanie i konserwowanie mięsa, z wyłączeniem mięsa z drobiu,

10.12.Z Przetwarzanie i konserwowanie mięsa z drobiu,

10.13.Z Produkcja wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego.

10.3 Przetwarzanie i konserwowanie owoców i warzyw:

10.32.Z Produkcja soków z owoców i warzyw,

10.39.Z Pozostałe przetwarzanie i konserwowanie owoców i warzyw.

10.4 Produkcja olejów i tłuszczów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego:

10.41.Z Produkcja olejów i pozostałych tłuszczów płynnych,

10.42.Z Produkcja margaryny i podobnych tłuszczów jadalnych.

10.5 Wytwarzanie wyrobów mleczarskich:

10.51.Z Przetwórstwo mleka i wyrób serów.

10.6 Wytwarzanie produktów przemiału zbóż, skrobi i wyrobów skrobiowych:

10.61.Z Wytwarzanie produktów przemiału zbóż.

10.7 Produkcja wyrobów piekarskich i mącznych:

10.71.Z Produkcja pieczywa, świeżych wyrobów ciastkarskich i ciastek,

10.72.Z Produkcja wyrobów ciastkarskich,

10.73.Z Produkcja makaronów.

10.8 Produkcja pozostałych artykułów spożywczych:

10.82.Z Produkcja kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych,

10.83.Z Przetwórstwo herbaty i kawy,

10.84.Z Produkcja przypraw,

10.85.Z Wytwarzanie gotowych posiłków i dań,

10.86.Z Produkcja artykułów spożywczych homogenizowanych i żywności dietetycznej.

11.0 Produkcja napojów:

11.07.Z Produkcja napojów bezalkoholowych; produkcja wód mineralnych i pozostałych wód butelkowanych.

 

Termin realizacji programu

10 lutego 2017 r. - 31 grudnia 2019 r.

 

Zasady udzielania wsparcia na udział w programie.

Przedsiębiorcy, mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych, objętych programem zgodnie z katalogiem kosztów kwalifikowanych wykazanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Dz. U. poz. 1027). Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowanych, objętych wsparciem finansowym, nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.

 

Szczegółowe informacje nt. warunków udzielania wsparcia oraz przyjmowania wniosków w ramach poddziałania 3.3.3 PO IR, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w dniu ogłoszenia konkursu.

 

Działania promocyjne przewidziane w programie promocji dla przedsiębiorców.

A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych

1. Przedsiębiorca zobowiązany jest wybrać przynajmniej jeden (1) z poniższych pozaunijnych rynków perspektywicznych, który będzie zgodny ze strategią ekspansji firmy:

  • Chiny,
  • Indie,
  • Japonia,
  • Korea Południowa,
  • Stany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA),
  • Wietnam,
  • Republika Południowej Afryki (RPA),
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA).

 

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w charakterze wystawcy w przynajmniej czterech (4) działaniach targowych, o których mowa poniżej, przy czym przynajmniej dwa (2) z tych działań stanowić powinny imprezy targowe, w ramach których zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne, w tym przynajmniej jedno (1) z tych działań powinno stanowić imprezę targową na rynku wybranym przez przedsiębiorcę z określonych w pkt A.1, w ramach której zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne.

 

Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach perspektywicznych

L.p.

Nazwa targów

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

Africa’s Big 7

Johannesburg,

RPA

czerwiec 2018

czerwiec 2019

 2018

2.

SIAL China

Szanghaj,

Chiny

maj

2018

maj

2019

2018

3.

ANUFOOD China / d. World Food of Beijing

Pekin,

Chiny

sierpień lub wrzesień

2018

sierpień lub wrzesień 2019

2018

4.

FOOD TAIPEI

Tajpej,

Chiny

czerwiec

2018

czerwiec

2019

 

5.

Guangzhou International Food & Ingredient Fair

Kanton,

Chiny

czerwiec

2018

czerwiec

2019

 

6.

Food & Hotel China

Szanghaj,

Chiny

listopad

2018

listopad

2019

 

7.

HKTDC Food Expo Hongkong

Hongkong,

Chiny

sierpień

2018

sierpień

2019

 

8.

HOFEX

Hongkong,

Chiny

maj

2019

 

9.

VIETFOOD & BEVERAGE

Ho Chi Minh,

Wietnam

sierpień

2018

sierpień

2019

2018

10.

Food & Hotel Vietnam

Ho Chi Minh,

Wietnam

kwiecień

2019

 

11.

Annapoorna World of Food India

Mumbaj,

Indie

wrzesień

 2018

wrzesień

2019

2018

12.

Seoul Food & Hotel

Seul,

Korea

maj

2018

maj

2019

 

13.

Biofach Japan

Tokio,

Japonia

sierpień

2018

sierpień

2019

 

14.

Supermarket Trade Show

Tokio,

Japonia

luty

2018

luty

2019

 

15.

Speciality Food Festival, Yummex, Future Food Live

Dubaj,

ZEA

wrzesień

2018

wrzesień

2019

 

16.

Gulfood Manufacturing

Dubaj,

ZEA

październik lub listopad

2018

październik lub listopad

2019

 

17.

Gulfood

Dubaj,

ZEA

luty

2018

luty

2019

 

18.

SIAL Middle East

Abu Dhabi,

ZEA

listopad lub grudzień

2018

listopad lub grudzień

2019

 

19.

WOP Dubai

Dubaj,

ZEA

listopad

2018

listopad

2019

 

20.

Summer Fancy Food

Nowy Jork,

USA

czerwiec

2018

czerwiec

2019

 

21.

Winter Fancy Food

San Francisco,

USA

styczeń

2018

styczeń

2019

 

22.

Biofach America

Baltimore,

USA

wrzesień

2018

wrzesień

2019

 

 

Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach zagranicznych poza UE

 
L.p.
Nazwa targów  Miejsce odbywania się targów
Termin
odbywania się targów
1. ​Prodexpo

Mińsk,

Białoruś

listopad

2018

listopad

2019

2. Djazagro

Algier,

Algieria

kwiecień

2018

kwiecień

2019

3. SIAM „Salon de l’Agrculture au Maroc”

Meknes,

Maroko

kwiecień

2018

kwiecień

2019

4. Food Africa Cairo

Kair,

Egipt

maj

2018

maj

2019

5. WorldFood Kazachstan

Ałmaty,

Kazachstan

listopad

2018

listopad

2019

6. Iran Agro

Teheran,

Iran

maj lub czerwiec

2018

maj lub czerwiec

2019

7. iFOOD International Exhibition of Food and Food Processing

Meszhed,

Iran

sierpień

2018

sierpień

2019

8. Ibex International Flour and Bakery Industry Exhibition

Teheran,

Iran

grudzień

2018

grudzień

2019

9. Food & Hotel Asia Singapur

24 - 27 kwietnia

2018

10. MIFB (Malaysia International Food & Beverage)

Kuala Lumpur,

Malezja

czerwiec

2018

czerwiec

2019

11. Food & Hotel Malaysia

Kuala Lumpur,

Malezja

wrzesień

2019

12. Saudi Agriculture & Saudi Agrofood

Rijad,

Arabia Saudyjska

październik

2018

październik

2019

13. SIAL Canada

Toronto lub Montreal,

Kanada

maj

2018

maj

2019

14. Food & Drink Market / d.The Good Food & Drink Festiva

Toronto,

Kanada

marzec

2018

marzec

2019

14.a Grocery & Speciality Food West

Vancouver,

Kanada

marzec

2018

marzec

2019

15. Alimentaria Mexico Meksyk

maj lub czerwiec

2018

maj lub czerwiec

2019

 

Wykaz targów branżowych o znaczeniu międzynarodowym organizowanych na rynkach UE.

L.p.

Nazwa targów (w języku angielskim)

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

SIAL Paris International Food Exhibition

Paryż,

Francja

21-25 października 2018

październik 2019

2018

2.

ANUGA 2017

Kolonia,

Niemcy

październik 2019

 

3. Alimentaria

Barcelona,

Hiszpania

16-19 kwietnia

2018

kwiecień

2019

 

4.

ISM

Kolonia,

Niemcy

styczeń lub luty

2018

styczeń lub luty

2019

 

5.

Fruit Logistica

Berlin,

Niemcy

luty 2018

luty 2019

 

3. Przedsiębiorca biorący udział w programie zobowiązany jest do zakupu przynajmniej jednej (1) usługi doradczej w zakresie przygotowania wejścia na rynki perspektywiczne wymienione w ramach pkt A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów).

 

Przedsiębiorca może zakupić jedną usługę doradczą niezależnie od liczby wybranych rynków perspektywicznych określonych w pkt. A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych, która może dotyczyć przygotowania wejścia na jeden lub więcej wybranych rynków perspektywicznych.

 

Usługi doradcze muszą zostać nabyte od podmiotu posiadającego potencjał do świadczenia usługi doradczej, w postaci oddziału firmy, jej przedstawicielstwa lub współpracowników na rynku, którego dotyczy przedmiotowa usługa doradcza lub od podmiotu bezpośrednio działającego na tym rynku.

 

4. Przedsiębiorca, w trakcie całego programu, niezależnie od liczby wybranych rynków perspektywicznych z określonych w pkt. A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych, zobowiązany jest do wzięcia udziału w przynajmniej dwóch (2) działaniach z pkt. B. Zakres wymaganych działań promocyjnych, przy czym co najmniej 2 działania muszą dotyczyć wskazanych przez przedsiębiorcę pozaunijnych rynków perspektywicznych określonych w pkt A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych.

 

Przedsiębiorca może wziąć udział w dwóch działaniach tego samego rodzaju, o których mowa w pkt. B. Zakres wymaganych działań promocyjnych jeśli program nie ogranicza takiej możliwości.

 

5. Przedsiębiorca, do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie powinien zarejestrować i zweryfikować swoją firmę na Portalu Promocji Eksportu.

 

B. Zakres wymaganych działań promocyjnych​

1. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość zakupu jednej (1) usługi szkoleniowej w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy na rynkach
perspektywicznych wymienionych w ramach pkt Zakres obowiązkowych działań promocyjnych, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów).

 

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, ma możliwość wzięcia udziału w maksymalnie dwóch (2) grupowych wyjazdowych misjach gospodarczych, których celem jest rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych, wymiana doświadczeń, co doprowadzić powinno do nawiązania współpracy handlowej. Program ewentualnej wizyty powinien zostać opracowany w porozumieniu z zainteresowanymi uczestnikami i obejmować przynajmniej udział w spotkaniu b2b oraz udział w store-check (wizyta w punktach handlowych charakterystycznych dla rynku) lub organizację pokazu bądź prezentacji. Misja powinna mieć charakter grupowego wyjazdu minimum 3 przedsiębiorców, trwającego nie dłużej niż 3 dni na miejscu i być związana z udziałem w międzynarodowym wydarzeniu branżowym, o których mowa w tabelach: Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach perspektywicznych, Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach zagranicznych poza UE i Wykaz misji gospodarczych.

 

Wykaz misji gospodarczych

L.p.

Nazwa działania

Miejsce odbywania się działania

Termin odbywania się działania

1.

Misja gospodarcza do Japonii podczas targów Biofach

Tokio,

Japonia

sierpień

2018,

sierpień

2019

2.

Misja gospodarcza do Singapuru podczas targów Food & Hotel Asia

Singapur,

Singapur

kwiecień

2018

3.

Misja gospodarcza do ZEA podczas targów Gulfood

Dubaj,

ZEA

luty

2018

luty

2019

4.

Misja gospodarcza do USA podczas targów Summer Fancy Food

Nowy Jork,

USA

czerwiec

2018

czerwiec

2019

5.

Misja gospodarcza do USA podczas targów Biofach America

Baltimore,

USA

wrzesień

2018

wrzesień

2019

6.

Wystawa polskiej żywności na giełdzie spożywczej Rungis pod Paryżem

Francja

2018

W ramach etapu przedmisyjnego organizator misji zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia uczestników misji z zakresu regulacji/kultury biznesowej etc. W ramach etapu pomisyjnego, organizator jest zobowiązany do wspierania przedsiębiorców w podtrzymywaniu nawiązanych podczas misji kontaktów handlowych.

 

Przedsiębiorcy biorący udział w wyjazdowych misjach gospodarczych są zobowiązani po odbyciu misji przedstawić raport z przebiegu misji gospodarczej zawierający w szczególności program misji, w tym program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej jest przedstawiany operatorowi branżowego programu promocji w celach informacyjnych.

 

Wyjazdowa grupowa misja gospodarcza może być zorganizowana samodzielnie przez przedsiębiorcę.

 

3. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość organizacji indywidualnej misji gospodarczej do wskazanego przez przedsiębiorcę pozaunijnego rynku perspektywicznego z krajów wymienionych w pkt. A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych. W ramach misji możliwe jest wzięcie udziału w międzynarodowym wydarzeniu branżowym wskazanym w tabeli Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach perspektywicznych w pkt. A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych. Misja powinna mieć charakter indywidualnego wyjazdu przedsiębiorcy, trwającego nie dłużej niż 3 dni na miejscu.

 

Przedsiębiorcy biorący udział w wyjazdowych misjach gospodarczych są zobowiązani do przygotowania raportu z przebiegu misji zawierającego w szczególności program misji, program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej powinien zostać przedstawiany operatorowi programu promocji w celach informacyjnych.

 

4. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu może zorganizować maksymalnie 6 przyjazdowych misji gospodarczych (wizyt studyjnych) dla dealerów, kontrahentów oraz dziennikarzy bezpośrednio związanych z branżą żywności, których celem jest prezentacja produktu oraz organizacja pokazu. Misja gospodarcza przyjazdowa może zostać zorganizowana wyłącznie dla dealerów, kontrahentów oraz dziennikarzy bezpośrednio związanych z branżą żywności pochodzących z krajów, o których mowa w pkt A. Zakres obowiązkowych działań promocyjnych. Misja gospodarcza musi obejmować prezentację firmy przedsiębiorcy, organizację pokazu bądź prezentację produktu. Misja nie powinna trwać dłużej niż 3 dni na miejscu.

 

Przedsiębiorca zobowiązuje się, że dziennikarz uczestniczący w misji opublikuje w reprezentowanym przez siebie czasopiśmie, portalu internetowym, artykuł będący wynikiem uczestnictwa w misji.

 

Przedsiębiorca organizujący przyjazdową misję gospodarczą jest zobowiązany po zakończeniu misji do przedstawienia raportu z przebiegu misji gospodarczej
zawierającego w szczególności program misji oraz dane kontaktowe uczestników misji.

 

Raport z misji jest przedstawiany operatorowi branżowego programu promocji w celach informacyjnych.

C. Zakres działań nieobowiązkowych - uzupełniających

Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość realizacji działań informacyjno – promocyjnych, w ramach których refundowane będą koszty:

  • nabycia lub wytworzenia oraz instalacji elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki tj. panelu promocyjnego MPG;
  • nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki;
  • przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych, cyfrowych;
  • przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy;
  • produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych.

Księga wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki, w tym panelu promocyjnego MPG, dostępne są na Portalu Promocji Eksportu i stronie Ministerstwa Rozwoju bądź możliwe do pozyskania u realizatora branżowego programu promocji.

 

Działania promocyjne ogólne promujące całą branżę polskich specjalności żywnościowych.

1. Operatorem programu w zakresie realizacji działań ogólnych promujących branżę specjalności żywnościowych jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Przedsiębiorcy, zachowując zasadę konkurencyjności, mogą korzystać z usług KOWR w zakresie organizacji działań przeznaczonych dla przedsiębiorców.

 

2. W ramach działań ogólnych promujących branżę zaplanowano:

  • organizację wizyt studyjnych dla zagranicznych kontrahentów,
  • organizację wizyt studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy,
  • reklamy i publikacje w zagranicznej prasie branżowej nt. polskich produktów rolno - spożywczych,
  • organizację na wybranych targach narodowych stoisk informacyjnych służących wsparciu polskich przedsiębiorców obecnych na targach poprzez:
    • możliwość bezpłatnego korzystania z miejsca do odbywania spotkań z kontrahentami;
    •  możliwość korzystania z usług informacyjnych obsługi stoiska informacyjnego o produktach i lokalizacji firmy;
    • możliwość zaprezentowania filmu reklamowego firmy na urządzeniach multimedialnych zainstalowanych na stoisku informacyjnym, po wcześniejszym uzgodnieniu wszystkich szczegółów z organizatorem stoiska;
    • możliwość zorganizowania pokazu/prezentacji oferty firmy na stoisku informacyjnym, po wcześniejszym uzgodnieniu wszystkich szczegółów z organizatorem stoiska.

Ważne informacje




Czy ta informacja była pomocna?
TAK/NIE 0 0

Pliki do pobrania

BPPzywnosc06.11.2017
pdf | 272,01 KB
Pobierz