Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie specjalności żywnościowe

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-01-18 12:24:32
branżowe programy promocji, polskie specjalności żywnościowe, poddziałanie 3.3.2, promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, marka polskiej gospodarki, program operacyjny inteligentny rozwój, po ir, finansowanie, poddziałanie 3.3.3, wsparcie mśp w promocji marek produktowych, polska agencja rozwoju przedsiębiorczości, parp, wspracie msp

Program promocji branży polskich specjalności żywnościowych - informacja dla przedsiębiorców

źródło: monticellllo-Fotolia

Informacje o programie promocji.

Program promocji branży polskich specjalności żywnościowych opracowany został w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR). Udział przedsiębiorców w programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. W ramach programu opracowany został wykaz działań promocyjnych przeznaczonych dla przedsiębiorców, który uzupełniony został o tzw. działania ogólne promujące polską branżę polskich specjalności żywnościowych. Program promocji przygotowany został w taki sposób aby zapewnić komplementarność działań podejmowanych na rzecz promocji polskiego sektora polskich specjalności żywnościowych.

 

Adresaci programu promocji.

1. Program skierowany jest do Mikro, Małych i Średnich przedsiębiorców , którzy prowadzą działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z poniższych kategorii działalności (PKD 2007) :

10.1 Przetwarzanie i konserwowanie mięsa oraz produkcja wyrobów z mięsa:

10.11.Z Przetwarzanie i konserwowanie mięsa, z wyłączeniem mięsa z drobiu,

10.12.Z Przetwarzanie i konserwowanie mięsa z drobiu,

10.13.Z Produkcja wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego.

10.3 Przetwarzanie i konserwowanie owoców i warzyw:

10.32.Z Produkcja soków z owoców i warzyw,

10.39.Z Pozostałe przetwarzanie i konserwowanie owoców i warzyw.

10.4 Produkcja olejów i tłuszczów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego:

10.41.Z Produkcja olejów i pozostałych tłuszczów płynnych,

10.42.Z Produkcja margaryny i podobnych tłuszczów jadalnych.

10.5 Wytwarzanie wyrobów mleczarskich:

10.51.Z Przetwórstwo mleka i wyrób serów.

10.6 Wytwarzanie produktów przemiału zbóż, skrobi i wyrobów skrobiowych:

10.61.Z Wytwarzanie produktów przemiału zbóż.

10.7 Produkcja wyrobów piekarskich i mącznych:

10.71.Z Produkcja pieczywa, świeżych wyrobów ciastkarskich i ciastek,

10.72.Z Produkcja wyrobów ciastkarskich,

10.73.Z Produkcja makaronów.

10.8 Produkcja pozostałych artykułów spożywczych:

10.82.Z Produkcja kakao, czekolady i wyrobów cukierniczych,

10.83.Z Przetwórstwo herbaty i kawy,

10.84.Z Produkcja przypraw,

10.85.Z Wytwarzanie gotowych posiłków i dań,

10.86.Z Produkcja artykułów spożywczych homogenizowanych i żywności dietetycznej.

11.0 Produkcja napojów:

11.07.Z Produkcja napojów bezalkoholowych; produkcja wód mineralnych i pozostałych wód butelkowanych.

 

Termin realizacji programu

10 lutego 2017 r. – 31 grudnia 2019 r.

 

źródło: ExQuisine - Fotolia

Zasady udzielania wsparcia na udział w programie.

Przedsiębiorcy, mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych, objętych programem zgodnie z katalogiem kosztów kwalifikowanych wykazanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Dz. U. poz. 1027). Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowanych, objętych wsparciem finansowym, nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.

Szczegółowe informacje nt. warunków udzielania wsparcia oraz przyjmowania wniosków w ramach poddziałania 3.3.3 PO IR, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w dniu ogłoszenia konkursu.

 

Działania promocyjne przewidziane w programie promocji dla przedsiębiorców.

A. Zakres działań obowiązkowych

1. Przedsiębiorca zobowiązany jest wybrać przynajmniej jeden (1) z poniższych pozaunijnych rynków perspektywicznych, który będzie zgodny ze strategią ekspansji firmy:

  • Chiny,
  • Indie,
  • Japonia,
  • Korea Południowa,
  • Stany Zjednoczone Ameryki Północnej - (USA),
  • Wietnam,
  • Republika Południowej Afryki – (RPA),
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie.

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w charakterze wystawcy w przynajmniej sześciu (6) działaniach targowych, o których mowa poniżej, przy czym przynajmniej trzy (3) z tych działań stanowić powinny imprezy targowe, w ramach których zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne, w tym przynajmniej jedno (1) z tych działań powinno stanowić imprezę targową na rynku/rynkach wybranym/wybranych w ramach pkt A.1, w ramach której zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne.

Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach pozaunijnych

L.p.

Nazwa targów

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

Prodexpo

Mińsk,

Białoruś

listopad 2017

listopad 2018

listopad 2019

 

2.

Africa’s Big 7

Johannesburg,

RPA

25-27 czerwca 2017

czerwiec 2018

czerwiec 2019

2017, 2018

3.

Djazagro

 

Algier,

Algieria

10-13 kwietnia 2017

kwiecień 2018

kwiecień 2019

 

4.

SIAM „Salon de l’Agrculture au Maroc”

Meknes,

Maroko

18-23 kwietnia 2017

kwiecień 2018

kwiecień 2019

 

5.

Food Africa Cairo

Kair,

Egipt

22-24 kwietnia 2017

maj 2018

maj 2019

 

6.

SIAL China

Szanghaj,

Chiny

17-19 maja 2017

maj 2018

maj 2019

2017, 2018

7.

ANUFOOD China / d. World Food of Beijing

Pekin,

Chiny

30.08-1.09.2017

sierpień/wrzesień 2018

sierpień/wrzesień 2019

2017, 2018

8.

FOOD TAIPEI

Tajpej,

Chiny

21-24 czerwca 2017

czerwiec 2018

czerwiec 2019

 

9.

Guangzhou International Food & Ingredient Fair

Kanton,

Chiny

16-18 czerwca 2017

czerwiec 2018

czerwiec 2019

 

10.

Food & Hotel China

Szanghaj,

Chiny

14-16 listopada 2017

listopad 2018

listopad 2019

 

11.

HKTDC Food Expo Hongkong

Hongkong,

Chiny

17-21 sierpnia 2017

sierpień 2018

sierpień 2019

 

12.

HOFEX

Hongkong,

Chiny

8-11 maja 2017

maj 2019

 

13.

VIETFOOD & BEVERAGE

Ho Chi Minh,

Wietnam

9-12 sierpnia 2017

sierpień 2018

sierpień 2019

2017, 2018

14.

Food & Hotel Vietnam

Ho Chi Minh,

Wietnam

25-27 kwietnia 2017

kwiecień 2019

 

15.

Annapoorna World of Food India

Mumbaj,

Indie

14-16 września 2017

wrzesień 2018

wrzesień 2019

2017, 2018

16.

WorldFood Kazachstan

Ałmaty,

Kazachstan

1-3 listopada 2017

listopad 2018

listopad 2019

 

17.

Iran Agro

Teheran,

Iran

 

23-26 maja 2017

maj/czerwiec 2018

maj/czerwiec 2019

 

18.

iFOOD International Exhibition of Food and Food Processing

Meszhed,

Iran

24-27 sierpnia 2017

sierpień 2018

sierpień 2019

 

19.

Ibex International Flour and Bakery Industry Exhibition

Teheran,

Iran

6-9 grudnia 2017

grudzień 2018

grudzień 2019

 

20.

Seoul Food & Hotel

Seul,

Korea

16-19 maja 2017

maj 2018

maj 2019

 

21.

Biofach Japan

Tokio,

Japonia

24-26 sierpnia 2017

sierpień 2018

sierpień 2019

 

22.

Supermarket Trade Show

Tokio, Japonia

15-17 lutego 2017

luty 2018

luty 2019

 

23.

Food & Hotel Asia

Singapur,

Singapur

24-27 kwietnia 2018

 

24.

MIFB (Malaysia International Food & Beverage)

Kuala Lumpur,

Malezja

9-11 sierpnia 2017

czerwiec 2018

czerwiec 2019

 

25.

Food & Hotel Malaysia

Kuala Lumpur,

Malezja

26-29 września 2017

wrzesień 2019

 

26.

Saudi Agriculture & Saudi Agrofood

Rijad,

Arabia Saudyjska

8-11 października 2017

październik 2018

październik 2019

 

27.

Speciality Food Festival, Yummex, Future Food Live

Dubaj,

ZEA

18 – 20 września 2017

wrzesień 2018

wrzesień 2019

 

28.

Gulfood Manufacturing

Dubaj,

ZEA

31.10–2.11. 2017

październik/listopad 2018

październik/listopad 2019

 

29.

Gulfood

Dubaj,

ZEA

26.02–2.03.2017

luty 2018

luty 2019

 

30.

SIAL Middle East

Abu Dhabi,

ZEA

11-13 grudnia 2017

listopad/grudzień 2018

listopad/grudzień 2019

 

31.

WOP Dubai

Dubaj,

ZEA

listopad 2017

listopad 2018

listopad 2019

 

32.

SIAL Canada

Toronto/ Montreal,

Kanada

2-4 maja 2017

maj 2018

maj 2019

 

33.

Food & Drink Market / d.The Good Food & Drink Festival

Toronto,

Kanada

31.03-2.04 2017

kwiecień 2018

kwiecień 2019

 

34.

Summer Fancy Food

Nowy Jork,

USA

25-27 czerwca 2017

czerwiec 2018

czerwiec 2019

 

35.

Winter Fancy Food

San Francisco,

USA

styczeń 2018

styczeń 2019

 

36.

Biofach America

Baltimore,

USA

14-16 września 2017

wrzesień 2018

wrzesień 2019

 

37.

Alimentaria Mexico

Guadalajara,

Meksyk

7-9 marca 2017

 

Meksyk

maj/czerwiec 2018

maj/czerwiec 2019

Wykaz targów branżowych o znaczeniu międzynarodowym organizowanych na terenie UE.

L.p.

Nazwa targów (w języku angielskim)

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

SIAL Paris International Food Exhibition

Paryż,

Francja

21-25 października 2018

październik 2019

 

2.

ANUGA 2017

Kolonia,

Niemcy

7-11 października 2017

październik 2019

 

3.

Alimentaria

Lizbona,

Portugalia

4-6 czerwca 2017

 

Barcelona,

Hiszpania

16-19 kwietnia 2018

kwiecień 2019

4.

ISM

Kolonia,

Niemcy

styczeń / luty 2018

styczeń / luty 2019

 

5.

Fruit Logistica

Berlin,

Niemcy

luty 2018

luty 2019

 

3. Przedsiębiorca biorący udział w programie zobowiązany jest do zakupu przynajmniej jednej (1) usługi doradczej w zakresie przygotowania wejścia na rynki perspektywiczne wymienione w ramach pkt A.1, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów). Usługi doradcze muszą zostać nabyte od podmiotu posiadającego potencjał do świadczenia usługi doradczej, w postaci oddziału firmy, jej przedstawicielstwa lub współpracowników na rynku, którego dotyczy przedmiotowa usługa doradcza lub od podmiotu bezpośrednio działającego na tym rynku.

4. Przedsiębiorca, w trakcie całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w przynajmniej dwóch (2) działaniach, o których mowa w pkt. B, przy czym działania te muszą dotyczyć pozaunijnych rynków perspektywicznych określonych w pkt A.1.

5. Przedsiębiorca, do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie powinien zarejestrować i zweryfikować swoją firmę na Portalu Promocji Eksportu.

 

źródło: volff-Fotolia

B. Zakres działań nieobowiązkowych

1. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość zakupu jednej (1) usługi szkoleniowej w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy na rynkach perspektywicznych wymienionych w ramach pkt A.1, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów).

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, ma możliwość wzięcia udziału w grupowych wyjazdowych misjach gospodarczych, których celem jest rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych, wymiana doświadczeń, co doprowadzić powinno do nawiązania współpracy handlowej. Program ewentualnej wizyty powinien zostać opracowany w porozumieniu z zainteresowanymi uczestnikami i obejmować przynajmniej udział w spotkaniu b2b oraz udział w store-check (wizyta w punktach handlowych charakterystycznych dla rynku) lub organizację pokazu bądź prezentacji. Misja powinna mieć charakter grupowego wyjazdu minimum 3 przedsiębiorców, trwającego nie dłużej niż 3 dni na miejscu i być związana z udziałem w międzynarodowym wydarzeniu branżowym, o których mowa w tabeli lub poniżej.

Wykaz misji gospodarczych

L.p.

Nazwa działania

Miejsce odbywania się działania

Termin odbywania się działania

1.

Misja gospodarcza do Japonii podczas targów Biofach

Tokio,

Japonia

sierpień 2017,

sierpień 2018,

sierpień 2019

2.

Misja gospodarcza do Singapuru podczas targów Food & Hotel Asia

Singapur,

Singapur

kwiecień 2018

3.

Misja gospodarcza do ZEA podczas targów Gulfood

Dubaj,

ZEA

luty 2017

luty 2018

luty 2019

4.

Misja gospodarcza do USA podczas targów Summer Fancy Food

Nowy Jork,

USA

czerwiec 2017

czerwiec 2018

czerwiec 2019

5.

Misja gospodarcza do USA podczas targów Biofach America

Baltimore,

USA

wrzesień 2017

wrzesień 2018

wrzesień 2019

6.

Wystawa polskiej żywności na giełdzie spożywczej Rungis pod Paryżem

 

maj 2017

 

Przedsiębiorcy biorący udział w wyjazdowych misjach gospodarczych są zobowiązani po odbyciu misji przedstawić raport z przebiegu misji gospodarczej zawierający w szczególności program misji, w tym program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej jest przedstawiany Realizatorowi branżowego programu promocji w celach informacyjnych.

3. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu może zorganizować maksymalnie sześć (6) przyjazdowych misji gospodarczych (wizyt studyjnych), których celem jest prezentacja produktu oraz organizacja pokazu. Misja gospodarcza przyjazdowa może zostać zorganizowana wyłącznie dla dealerów, kontrahentów bezpośrednio związanych z branżą pochodzących z krajów, o których mowa w pkt A.1. Misja gospodarcza musi obejmować prezentację firmy przedsiębiorcy, organizację pokazu bądź prezentację produktu. Misja nie powinna trwać dłużej niż 3 dni na miejscu. Przedsiębiorca zobowiązuje się, że dziennikarz uczestniczący w misji opublikuje w reprezentowanym przez siebie czasopiśmie, portalu internetowym, artykuł będący wynikiem uczestnictwa w misji .

Przedsiębiorca organizujący przyjazdową misję gospodarczą jest zobowiązany po zakończeniu misji do przedstawienia raportu z przebiegu misji gospodarczej zawierającego w szczególności program misji oraz dane kontaktowe uczestników misji. Raport z misji gospodarczej jest przedstawiany realizatorowi branżowego programu promocji w celach informacyjnych.

4. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość organizacji indywidualnej misji gospodarczej do krajów, o których mowa w pkt A.1, przy czym misja taka powinna trwać nie dłużej niż 3 dni na miejscu i obejmować minimum: spotkanie/a z minimum 2 kontrahentami, organizację pokazu bądź prezentacji dla kontrahentów.

Przedsiębiorca biorący udział w indywidualnej misji gospodarczej jest zobowiązany po odbyciu misji przedstawić raport z jej przebiegu zawierający w szczególności program misji, w tym program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z indywidualnej misji gospodarczej jest przedstawiany realizatorowi branżowego programu promocji w celach informacyjnych.

źródło: Thomas Francois - Fotolia

C. Zakres działań nieobowiązkowych - uzupełniających

Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość realizacji działań informacyjno – promocyjnych, w ramach których refundowane będą koszty:

  • nabycia lub wytworzenia oraz instalacji elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki tj. panelu promocyjnego MPG;
  • nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki;
  • przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych, cyfrowych;
  • przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy;
  • produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych.

Księga wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki, w tym panelu promocyjnego MPG, dostępne są na Portalu Promocji Eksportu i stronie Ministerstwa Rozwoju bądź możliwe do pozyskania u realizatora branżowego programu promocji.

 

Działania promocyjne ogólne promujące całą branżę polskich specjalności żywnościowych.

1. Realizatorem programu w zakresie realizacji działań ogólnych promujących branżę specjalności żywnościowych jest Agencja Rynku Rolnego. Przedsiębiorcy, zachowując zasadę konkurencyjności, mogą korzystać z usług ARR w zakresie organizacji działań przeznaczonych dla przedsiębiorców.

2. W ramach działań ogólnych promujących branżę zaplanowano:

  • organizację wizyt studyjnych dla zagranicznych kontrahentów,
  • organizację wizyt studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy,
  • reklamy i publikacje w zagranicznej prasie branżowej nt. polskich produktów rolno - spożywczych,
  • organizację na wybranych targach narodowych stoisk informacyjnych służących wsparciu polskich przedsiębiorców obecnych na targach poprzez:
    • możliwość bezpłatnego korzystania z miejsca do odbywania spotkań z kontrahentami;
    •  możliwość korzystania z usług informacyjnych obsługi stoiska informacyjnego o produktach i lokalizacji firmy;
    • możliwość zaprezentowania filmu reklamowego firmy na urządzeniach multimedialnych zainstalowanych na stoisku informacyjnym;
    • możliwość zorganizowania pokazu/prezentacji oferty firmy na stoisku informacyjnym.

Informacje dodatkowe

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Departamentem Polityki Eksportowej Ministerstwa Rozwoju.



Czy ta informacja była pomocna?
TAK/NIE 0 0

Pliki do pobrania

żywność
pdf | 266,42 KB
Pobierz