.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Promocja polskiej branży medycznej - stoiska na targach MEDICA 2018 i ARAB HEALTH 2019

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-01-28 12:49:05
branża medyczna, targi, medica 2018, arab health 2019, polskie stoiska narodowe, polska agencja rozwoju przedsiębiorczości, parp, ministerstwo przedsiębiorczości i technologii, mpit, dusseldorf, niemcy, dubaj, zea

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, zorganizuje polskie stoiska narodowe podczas dwóch międzynarodowych wydarzeń targowych skierowanych do branży sprzętu medycznego: MEDICA 2018 w Dusseldorfie i ARAB HEALTH 2019 w Dubaju.

 

MEDICA 2018

Targi MEDICA odbyły się w dniach 12-15 listopada 2018 r. w Dusseldorfie. To największe i najważniejsze na świecie targi branży medycznej, które tematycznie obejmują wszystkie sektory szpitalnej opieki medycznej. To światowe forum medycyny, które co roku prezentuje pełne spektrum opieki ambulatoryjnej i szpitalnej: od techniki laboratoryjnej i diagnostycznej, produktów do fizykoterapii i materiałów pomocniczych, sprzętu elektromedycznego, technicznego oraz technologii informatycznych i komunikacyjnych dla placówek służby zdrowia, aż po wykończenie i wyposażenie pomieszczeń.

 

Organizatorzy szacują, że ostatnią edycję targów MEDICA odwiedziło ponad 130 tys. osób z całego świata. Dla producentów sprzętu medycznego z Polski była to świetna okazja do zaprezentowania swoich rozwiązań, nie tylko klientom z Unii Europejskiej, którzy są głównym odbiorcą polskich urządzeń medycznych, ale też klientowi globalnemu - z Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki czy obu Ameryk. Polscy przedsiębiorcy brali udział zarówno w spotkaniach dwustronnych umówionych jeszcze przed wyjazdem na targi, jak i tych zorganizowanych już na miejscu.

 

Według danych GUS, eksport sprzętu medycznego z Polski nabiera tempa. W 2017 roku jego wartość wyniosła 1,8 mld EUR, wobec 1,1 mld EUR w roku poprzednim. Jak podkreślają przedsiębiorcy związani z branżą, udział w jednych z największych targów medycznych na świecie zwiększa szansę na podtrzymanie tego trendu.

 

Odpowiedzią na ich zainteresowanie zgłaszane w poprzednich latach było zorganizowanie przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii, we współpracy z Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, stoiska narodowego o powierzchni 240 m2, na którym promowana była oferta ponad 140 firm z kraju. Większość z nich skorzystała również z przestrzeni udostępnionej do spotkań B2B w ramach stoiska - specjalnie w tym celu wydzielonych pomieszczeń, jak i przestrzeni otwartej. Dla wielu firm, zwłaszcza tych małych, których jeszcze nie stać na organizację własnego stoiska, była to jedyna możliwość, by odbyć w sprzyjających warunkach rozmowy z zagranicznymi partnerami. Takich spotkań biznesowych na polskim stoisku narodowym odbyło się ponad dziewięćset.

 

- Dzięki stoisku mieliśmy okazję zaprezentować nasz produkt szerszej publiczności. Zainteresowanie było duże. Ludzie podchodzili, pytali o szczegóły, o cenę, prosili o kontakt - mówi Katarzyna Dąbkiewicz z firmy U.B.M Kotasińska. Przedstawiciele wielu z tych firm liczą na to, że również i w przyszłym roku będą mogli skorzystać z gościnności stoiska narodowego. - Mamy nadzieję, że ta inicjatywa będzie kontynuowana w latach następnych i będziemy mieli możliwość uczestniczenia w kolejnych edycjach - dodaje Michał Wyciślik z firmy Innow zajmującej się produkcją mebli medycznych.

 

Polskie firmy promujące się za pośrednictwem stoiska narodowego mogły wraz z partnerami wziąć udział w spotkaniu networkingowym oraz w giełdzie kooperacyjnej zorganizowanej przez sieć Enterprise Europe Network. Jak podkreślają przedsiębiorcy, na tego typu targach liczy się nie tylko możliwość poznania nowych partnerów, ale też podtrzymanie i rozwój istniejących relacji.

 

- Naszym priorytetem były spotkania z dystrybutorami, z którymi współpracujemy, natomiast nie znamy się z nimi osobiście. Są to nieocenione kontakty. Pozwalają przenieść na wyższy poziom relacje z partnerami. MEDICA to świetna okazja do tego, by ich tutaj spotkać. Targi odwiedziło mnóstwo osób. Przyjeżdżają tu wszyscy związani z branżą. W przyszłym roku też chcemy być obecni w Dusseldorfie - deklaruje Artur Kołosiński, menedżer ds. marketingu w firmie Pro Project zajmującej się produkcją urządzeń (m.in. tzw. fantomów) do diagnozowania urządzeń medycznych. Jej głównymi partnerami są dystrybutorzy, dzięki którym produkty firmy są dostępne w ponad 110 państwach. Tam za ich pośrednictwem trafiają do klienta końcowego, czyli fizyków i inżynierów kontrolujących jakość urządzeń medycznych w szpitalach. - Oprócz nawiązania osobistych relacji z dystrybutorami, z którymi już współpracujemy, udało się poznać też potencjalnie kilku nowych. Najprawdopodobniej będziemy mieli dystrybutora w Angoli, gdzie dotychczas nie byliśmy obecni. Podsumowując nasz pobyt tutaj: nie tylko osiągnęliśmy nasze cele związane z obecnością w Dusseldorfie, ale przekroczyliśmy je o jakieś 50-60 proc. - dodaje Artur Kołosiński.

 

Udział w targach pozwala też na przyjrzenie się zagranicznej konkurencji z bliska i zapoznanie się z najnowszymi trendami w branży. - Mogliśmy poznać nie tylko potencjalnych partnerów i zaprezentować nasze produkty i narzędzia, które zostały w ostatnim czasie wprowadzone na rynek, ale też zobaczyć co w ofercie mają konkurencyjne w stosunku do nas firmy - mówi Natalia Wolczyńska z firmy Inmed-Karczewscy. Przedstawiciele firmy codziennie odbywali wiele spotkań, zarówno tych umówionych z wyprzedzeniem, jak i zainicjowanych na miejscu. Te ostatnie były pokłosiem prezentacji produktów, które przykuły uwagę odwiedzających. Przedstawicielka tej firmy również deklaruje chęć obecności na targach na stoisku narodowym w przyszłym roku.

 

 

ARAB HEALTH 2019

Targi ARAB HEALTH, które odbędą się w Dubaju dniach 28-31 stycznia 2019 r., to największa impreza targowa gromadząca specjalistów z sektora zdrowotnego, odbywająca się na Bliskim Wschodzie. W 2018 r. targi zgromadziły 4100 wystawców z branży medycznej oraz 84 000 zwiedzających ze 160 krajów z Bliskiego Wschodu, Azji, Europy i USA.

 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zorganizuje przy tej okazji stoisko narodowe. Firmom i startupom zainteresowanym skorzystaniem ze stoiska umożliwi:

  • wpis do katalogu polskich firm obecnych na targach;
  • prezentację materiałów informacyjno-promocyjnych (ulotki, foldery, gadżety itp.) na polskim stoisku;
  • wyświetlanie materiałów audio-wizualnych z ofertą firmy na dostępnych ekranach (filmy promocyjne, prezentacje itp.);
  • skorzystanie ze stoiska w celu organizacji spotkań i prezentacji dla potencjalnych partnerów biznesowych;
  • udział w wydarzeniu networkingowym, które zostanie zorganizowane na polskim stoisku podczas trwania targów.

 


Polskie stoiska narodowe na targach MEDICA 2018 w Dusseldorfie i ARAB HEALTH 2019 w Dubaju zostaną zorganizowane przez PARP w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej (poddziałanie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój).