Konferencja "Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie"
12.10.2022
Kalisz
-
Lokalizacja
Kalisz
-
Kiedy
25.10.2022
-
Rejestracja
Zarejestruj się teraz

W dniu 25 października 2022 r. w siedzibie Kaliskiego Inkubatora Przedsiębiorczości przy ul. Częstochowskiej 25 w Kaliszu odbędzie się konferencja z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie…”. Omówione zostaną strategie wejścia na zagraniczne rynki oraz transgraniczna sprzedaż towarów.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Strategie wejścia na zagraniczne rynki i rozwój prowadzonej działalności eksportowej to wiodące tematy konferencji w Kaliszu z cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Dodatkowo bezpłatną ofertę wsparcia ekspansji zaprezentuje Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Ekspert PAIH podpowie, jak budować przewagi biznesowe i wyróżnić się na tle konkurencji.
Transgraniczny handel online
Ekspansji zagranicznej zdecydowanie sprzyja e-commerce, stąd druga część spotkania poświęcona będzie właśnie kwestiom transgranicznego handlu online, czyli cross border e-commerce.
Wiedzą o technikach skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych podzieli się nasz ekspert pan Mateusz Grzywnowicz – Head of Selium, działu platformy Shoper odpowiedzialnego za rozwój sprzedaży na marketplace. Specjalizuje się w największych portalach sprzedażowych, jak eBay i Amazon. W Shoperze koordynuje rozwój sprzedaży na blisko 30 marketplace’ach.
W programie m.in.: praktyczne case study, odpowiedzi na pytania, jak sprzedawać na Amazonie, eBay-u, ale też najpopularniejszej w Polsce platformie zakupowej Allegro, która po przejęciu czeskiego giganta e-commerce Grupy Mall otworzyła dostęp do 32 mln klientów w Czechach, na Słowacji, Węgrzech oraz w Słowenii i Chorwacji.
UWAGA: Organizator zapewnia również możliwość indywidualnych konsultacji ze specjalistami ds. cross border e-commerce, eksportu oraz funduszy europejskich umożliwiających finansowanie innowacji w biznesie.
A jak wygląda rynek, na którym działasz?
Szacuje się, że globalna sprzedaż na rynku e-commerce osiągnie 6,5 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi olbrzymi wzrost w porównaniu z 2019 rokiem, kiedy to przekroczyła poziom 3,5 biliona dolarów. Na ten dynamiczny wzrost wyniku wpłynęła m.in. pandemia, która zmieniła oblicze zakupów w Internecie. Na przełomie 2020 i 2021 roku firma PayPal przebadała pod kątem zakupów w sieci 13 rynków (Stany Zjednoczone, Indie, Japonia, Francja, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Meksyk, Brazylia, Singapur, Chiny, Australia, Hongkong), a z przygotowanego raportu wynika, że klienci e-sklepów chętniej decydują się na zakupy online w innym kraju i wydają wtedy więcej niż osoby kupujące tylko w obrębie danego państwa.
Niestety polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych, mimo że jest to dużo łatwiejsza droga dotarcia do klientów spoza rodzimego rynku w porównaniu z tradycyjnym handlem. Sytuacja ta motywuje nas do promocji transgranicznej sprzedaży online w najnowszej edycji cyklu „Porozmawiajmy o zagranicznym biznesie”. Naszym celem jest przedstawienie szans, zachęcenie przedsiębiorców do e-ekspansji i dywersyfikacji kanałów sprzedaży.
PARTNERZY: Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości, Regionalna Izba Gospodarcza w Kaliszu, Izba Przemysłowo-Handlowa Południowej Wielkopolski, Stowarzyszenie Ostrzeszowskie Centrum Przedsiębiorczości.
Udział jest bezpłatny.
Wielkopolski Fundusz Rozwoju (WFR)
- Tel.: 61 671 72 13
- E-mail: kontakt@wfr.org.pl
- Wszystko
- Aktualności (970)
- Wiedza (508)
- Kalendarz (1790)
- Centrum Wsparcia (351)
-
Artykuł
Kultura biznesu na Filipinach
Filipiny to kraj o niezwykle barwnej historii i fascynującej mieszance wpływów kulturowych
ArtykułLogistyka, transport i procedury celne w eksporcie do Kanady, część 3/3
Kanadyjski system celny jest przejrzysty, ale bardzo skrupulatny
ArtykułWymagania i procedury przy wprowadzaniu produktów do Kanady, część 2/3
Trzy ścieżki wejścia na kanadyjski rynek spożywczy
ArtykułPolska popiera plan Maroka – nowe szanse dla eksporterów
Nowe perspektywy dla polskich eksporterów zainteresowanych rynkiem marokańskim
-
Artykuł
Wzrost eksportu usług przy pogarszającym się bilansie w 2024 roku
Silny wzrost importu usług informatycznych
ArtykułUmowa UE–Mercosur – szansa dla Polski i Unii z innej perspektywy
Nowe otwarcie na dwóch kontynentach
-
Artykuł
Kultura biznesu w Korei
W Korei Południowej ogromne znaczenie przypisuje się statusowi społecznemu oraz hierarchii
ArtykułJak skutecznie budować markę spożywczą w Wielkiej Brytanii, część 2/2
Regulacje w branży spożywczej w UK określają zasady bezpieczeństwa, jakości i oznakowania produktów
ArtykułUK – szanse i wyzwania dla polskich eksporterów żywności, część 1/2
Rynek chłonny, konkurencyjny i nadal bogaty
ArtykułFrancuski agent handlowy – przewodnik dla polskich eksporterów, część 2/2
Współpracuj, by skutecznie zaistnieć na tym rynku
-
Wydarzenie
Konferencja biznesowa „Razem lepiej: polsko-niemiecka historia sukcesu”
PAIH zaprasza do udziału w konferencji biznesowej „Razem lepiej: polsko-niemiecka historia sukcesu”
WydarzenieSpotkanie biznesowe z PAIH w Gminie Czerwonak
PAIH zaprasza przedsiębiorców z na “Spotkanie biznesowe z PAIH w Gminie Czerwonak”
WydarzenieSpotkanie „O biznesie przy kawie” w Dobiegniewie
PAIH zaprasza przedsiębiorców z województwa lubuskiego na spotkanie pt. „O biznesie przy kawie”.
WydarzenieForum gospodarczo-inwestycyjne „Invest in Warmia and Mazury”
Wydarzenie to nie tylko przestrzeń do rozmowy o potencjale inwestycyjnym regionu, ale przede wszystk…
WydarzenieZ rynku lokalnego na globalne – jak rozwijać firmę z PAIH i Inkubatorem Prz…
PAIH wraz z Inkubatorem Przedsiębiorczości Krosno zaprasza do uczestnictwa w webinarium pt. „Z rynku…
-
InstytucjaUrząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów działające przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarp…
InstytucjaŚląskie Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera
Głównym celami działania Śląskiego Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera jest zapewnienie wsparcia …
InstytucjaKoszalińska Agencja Rozwoju Regionalnego
Misją Koszalińskiej Agencji Rozwoju Regionalnego jest inicjowanie, wspieranie i promowanie zrównoważ…
InstytucjaStargardzka Agencja Rozwoju Lokalnego
Głównym celem Stargardzkiej Agencji Rozwoju Lokalnego jest zwiększanie atrakcyjności inwestycyjnej S…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.
