Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM)
Instytucja

Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM)

Kontakt

Logo Polskiej Grupy Motoryzacyjnej

Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM)

Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa

Polska Grupa Motoryzacyjna (PGM) powstała w listopadzie 2016 roku. Stowarzyszenie założyło 10 rodzimych dostawców z branży automotive, a jego głównym celem jest wspieranie rozwoju polskiej branży motoryzacyjnej zarówno na rynku krajowym jak zagranicznym.

Wykorzystując synergie między członkami PGM, stworzono konsorcjum eksportowe, aby pod wspólną marką dystrybuować części motoryzacyjne z krajowych fabryk na odległych i trudnych rynkach – w Afryce czy na Bliskim Wschodzie.

Polska Grupa Motoryzacyjna organizuje misje przyjazdowe dla klientów, a we współpracy z koncernami motoryzacyjnymi organizujemy seminaria dla potencjalnych dostawców.

Jest także partnerem takich gigantów branżowych jak Hyundai Motor Manufacturing Czech czy Kia Motors Slovakia, którym pomaga wyszukiwać nowych dostawców w Polsce.

Aby skutecznie realizować zakładane cele współpracuje m.in. z Ministerstwem Rozwoju, Kancelarią Prezydenta RP, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Krajową Izbą Gospodarczą oraz innymi organizacjami branżowymi.

Jak pomaga eksporterom?

Polska Grupa Motoryzacyjna stworzyła unikatowe warunki do rozwoju polskiej, innowacyjnej przedsiębiorczości motoryzacyjnej:

  • reprezentuje interesy polskich producentów motoryzacyjnych wobec administracji publicznej;
  • bierze aktywny udział w tworzeniu, kształtowaniu i udoskonalaniu przepisów prawnych ważnych dla branży;
  • utrzymuje skuteczne relacje z samorządami, instytucjami publicznymi, pozarządowymi i okołobiznesowymi;
  • organizuje targi, szkolenia, konferencje oraz imprezy branżowe w kraju i na świecie
  • podejmuje działania podnoszące innowacyjność w pracach badawczo rozwojowych swoich członków (do współpracy zaangażowaliśmy m.in. polską Sieć Badawczą Łukasiewicz);
  • jako Krajowy Klaster Kluczowy wspiera członków PGM w ubieganiu się o wsparcie z funduszy europejskich, a ponadto firmy zrzeszone w PGM mogą otrzymywać dodatkowe punkty przy ubieganiu się o fundusze publiczne;
  • stworzyła wspólną markę handlową w celu wprowadzenia polskich producentów części motoryzacyjnych na globalny rynek automotive;
  • uruchomiła projekt PAPH – Polish Automotive Production Hub, którego celem jest m.in. animowanie współpracy pomiędzy inwestorami zagranicznymi, a polskimi producentami motoryzacyjnymi np. w formule Joint Venture lub w innych wariantach kooperacji sprzyjających rozwojowi polskich producentów;
  • dzieli się wiedzą, dobrymi praktykami oraz buduje tak ważne we współpracy wzajemne zaufanie.

Mamy zdecydowane i zakrojone na szeroką skalę perspektywy oraz plany rozwoju!
Wspólnie ROZWIJAJMY POLSKI PRZEMYSŁ MOTORYZACYJNY!

Spis treściTable of contents

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.