Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Wzrost turystyki w Chinach podczas obchodów Nowego Roku
Artykuł

Wzrost turystyki w Chinach podczas obchodów Nowego Roku

Chińczycy, świętując Chiński Nowy Rok, nie tylko tłumnie podróżowali w kraju, ale także wydawali więcej niż przed pandemią COVID-19. Na pierwszy rzut oka to bardzo optymistyczny sygnał, ale warto przyjrzeć się bliżej, aby zrozumieć całą sytuację.

Chiński smok okręcony wokół kolumny

Zgodnie z danymi Ministerstwa Kultury i Turystyki w Chinach podczas 8-dniowego świętowania Nowego Roku Chińczycy odbyli aż o 34 proc. więcej podróży krajowych niż rok wcześniej, a nawet o 19 proc. więcej niż przed pandemią. To spowodowało również znaczny wzrost wydatków na turystykę, które sięgnęły prawie 633 mld juanów, czyli około 88 mld USD. To oczywiście krok w dobrą stronę dla chińskiej turystyki, jednakże istnieje pewien haczyk.

Wydatki na podróże

Mimo że ogólne wydatki na turystykę w Chinach są wyższe niż przed pandemią, średnie wydatki na jedną podróż spadły o 9,5 proc. w porównaniu do roku 2019. Oznacza to, że pomimo zwiększenia liczby podróży przeciętny Chińczyk wydawał mniej podczas obchodów Nowego Roku.

Siła konsumpcji w Chinach

Takie dane mogą wydawać się niejednoznaczne, ale dla wielu analityków stanowią ważny wskaźnik siły konsumpcji w Chinach w nadchodzącym roku. Chiński Nowy Rok jest bowiem często postrzegany jako wskaźnik tego, jak Chińczycy będą wydawać pieniądze w kolejnych miesiącach. Warto też pamiętać, że zgodnie z kalendarzem księżycowym rok smoka, który właśnie się zaczął, będzie trwał do stycznia 2025 roku.

Wzrost ruchu turystycznego

Świętowanie Chińskiego Nowego Roku jest głównie czasem spędzanym w gronie rodziny, z tradycyjnymi spotkaniami, przyjęciami i różnymi obrzędami. To również czas, kiedy Chińczycy tłumnie podróżują do swoich rodzinnych domów, co zwiększa ruch turystyczny w kraju.

Dynamika konsumpcji

Mimo pozytywnych danych, które świadczą o odbiciu turystyki w Chinach, istnieje również pewna niepewność co do dynamiki konsumpcji. Spadek przeciętnych wydatków może być sygnałem, że konsumenci niekoniecznie planują dużo więcej wydawać w najbliższych miesiącach. Zatem, mimo że Chiński Nowy Rok przynosi z sobą ruch w turystyce, to wciąż pozostaje wiele pytań co do przyszłych wzrostów konsumpcji.

Źródło: Obserwator Gospodarczy

  • Wszystko
  • Aktualności (547)
  • Wiedza (257)
  • Kalendarz (940)
  • Centrum Wsparcia (321)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.