Wzrost turystyki w Chinach podczas obchodów Nowego Roku
21.02.2024
Chińczycy, świętując Chiński Nowy Rok, nie tylko tłumnie podróżowali w kraju, ale także wydawali więcej niż przed pandemią COVID-19. Na pierwszy rzut oka to bardzo optymistyczny sygnał, ale warto przyjrzeć się bliżej, aby zrozumieć całą sytuację.

Zgodnie z danymi Ministerstwa Kultury i Turystyki w Chinach podczas 8-dniowego świętowania Nowego Roku Chińczycy odbyli aż o 34 proc. więcej podróży krajowych niż rok wcześniej, a nawet o 19 proc. więcej niż przed pandemią. To spowodowało również znaczny wzrost wydatków na turystykę, które sięgnęły prawie 633 mld juanów, czyli około 88 mld USD. To oczywiście krok w dobrą stronę dla chińskiej turystyki, jednakże istnieje pewien haczyk.
Wydatki na podróże
Mimo że ogólne wydatki na turystykę w Chinach są wyższe niż przed pandemią, średnie wydatki na jedną podróż spadły o 9,5 proc. w porównaniu do roku 2019. Oznacza to, że pomimo zwiększenia liczby podróży przeciętny Chińczyk wydawał mniej podczas obchodów Nowego Roku.
Siła konsumpcji w Chinach
Takie dane mogą wydawać się niejednoznaczne, ale dla wielu analityków stanowią ważny wskaźnik siły konsumpcji w Chinach w nadchodzącym roku. Chiński Nowy Rok jest bowiem często postrzegany jako wskaźnik tego, jak Chińczycy będą wydawać pieniądze w kolejnych miesiącach. Warto też pamiętać, że zgodnie z kalendarzem księżycowym rok smoka, który właśnie się zaczął, będzie trwał do stycznia 2025 roku.
Wzrost ruchu turystycznego
Świętowanie Chińskiego Nowego Roku jest głównie czasem spędzanym w gronie rodziny, z tradycyjnymi spotkaniami, przyjęciami i różnymi obrzędami. To również czas, kiedy Chińczycy tłumnie podróżują do swoich rodzinnych domów, co zwiększa ruch turystyczny w kraju.
Dynamika konsumpcji
Mimo pozytywnych danych, które świadczą o odbiciu turystyki w Chinach, istnieje również pewna niepewność co do dynamiki konsumpcji. Spadek przeciętnych wydatków może być sygnałem, że konsumenci niekoniecznie planują dużo więcej wydawać w najbliższych miesiącach. Zatem, mimo że Chiński Nowy Rok przynosi z sobą ruch w turystyce, to wciąż pozostaje wiele pytań co do przyszłych wzrostów konsumpcji.
Źródło: Obserwator Gospodarczy
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (852)
- Wiedza (421)
- Kalendarz (1619)
- Centrum Wsparcia (349)
-
Wydarzenie
Forum Przedsiębiorców w Krakowie
PAIH zaprasza do udziału w Forum Przedsiębiorców w Krakowie.
WydarzenieSpotkanie biznesowe w Bydgoszczy – wsparcie MŚP w ekspansji na rynkach zagr…
PAIH zaprasza na „Spotkanie biznesowe – wsparcie MŚP w ekspansji na rynkach zagranicznych”.
-
Artykuł
Francja trzecim partnerem eksportowym Polski
W I kwartale 2025 roku udział Francji w polskim eksporcie wyniósł 6 proc.
ArtykułZrównoważony rozwój UE – raport SDG 2025
Czy Unia Europejska skutecznie realizuje cele zrównoważonego rozwoju?
-
Artykuł
Kultura Biznesu w Chorwacji
Chorwacja łączy w sobie elementy środkowoeuropejskiego pragmatyzmu z południowym temperamentem
ArtykułPsychologia handlu – jak wytrwać, gdy efekty nie przychodzą od razu
57 proc. przedstawicieli handlowych uważa, że cisza ze strony klientów jest głównym demotywatorem
-
Wydarzenie
Forum Przedsiębiorców w Krakowie
PAIH zaprasza do udziału w Forum Przedsiębiorców w Krakowie.
WydarzenieSpotkanie biznesowe w Bydgoszczy – wsparcie MŚP w ekspansji na rynkach zagr…
PAIH zaprasza na „Spotkanie biznesowe – wsparcie MŚP w ekspansji na rynkach zagranicznych”.
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.