Wzrost turystyki w Chinach podczas obchodów Nowego Roku
21.02.2024
Chińczycy, świętując Chiński Nowy Rok, nie tylko tłumnie podróżowali w kraju, ale także wydawali więcej niż przed pandemią COVID-19. Na pierwszy rzut oka to bardzo optymistyczny sygnał, ale warto przyjrzeć się bliżej, aby zrozumieć całą sytuację.

Zgodnie z danymi Ministerstwa Kultury i Turystyki w Chinach podczas 8-dniowego świętowania Nowego Roku Chińczycy odbyli aż o 34 proc. więcej podróży krajowych niż rok wcześniej, a nawet o 19 proc. więcej niż przed pandemią. To spowodowało również znaczny wzrost wydatków na turystykę, które sięgnęły prawie 633 mld juanów, czyli około 88 mld USD. To oczywiście krok w dobrą stronę dla chińskiej turystyki, jednakże istnieje pewien haczyk.
Wydatki na podróże
Mimo że ogólne wydatki na turystykę w Chinach są wyższe niż przed pandemią, średnie wydatki na jedną podróż spadły o 9,5 proc. w porównaniu do roku 2019. Oznacza to, że pomimo zwiększenia liczby podróży przeciętny Chińczyk wydawał mniej podczas obchodów Nowego Roku.
Siła konsumpcji w Chinach
Takie dane mogą wydawać się niejednoznaczne, ale dla wielu analityków stanowią ważny wskaźnik siły konsumpcji w Chinach w nadchodzącym roku. Chiński Nowy Rok jest bowiem często postrzegany jako wskaźnik tego, jak Chińczycy będą wydawać pieniądze w kolejnych miesiącach. Warto też pamiętać, że zgodnie z kalendarzem księżycowym rok smoka, który właśnie się zaczął, będzie trwał do stycznia 2025 roku.
Wzrost ruchu turystycznego
Świętowanie Chińskiego Nowego Roku jest głównie czasem spędzanym w gronie rodziny, z tradycyjnymi spotkaniami, przyjęciami i różnymi obrzędami. To również czas, kiedy Chińczycy tłumnie podróżują do swoich rodzinnych domów, co zwiększa ruch turystyczny w kraju.
Dynamika konsumpcji
Mimo pozytywnych danych, które świadczą o odbiciu turystyki w Chinach, istnieje również pewna niepewność co do dynamiki konsumpcji. Spadek przeciętnych wydatków może być sygnałem, że konsumenci niekoniecznie planują dużo więcej wydawać w najbliższych miesiącach. Zatem, mimo że Chiński Nowy Rok przynosi z sobą ruch w turystyce, to wciąż pozostaje wiele pytań co do przyszłych wzrostów konsumpcji.
Źródło: Obserwator Gospodarczy
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (883)
- Wiedza (448)
- Kalendarz (1677)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Kultura biznesu na Węgrzech
Skuteczna współpraca z węgierskimi partnerami opiera się na budowaniu długofalowych relacji
ArtykułOgłoszono termin PAIH Forum Biznesu 2025
Szósta edycja PAIH Forum Biznesu odbędzie się w dniach 5-7 listopada 2025 r.
-
Artykuł
Ogłoszono termin PAIH Forum Biznesu 2025
Szósta edycja PAIH Forum Biznesu odbędzie się w dniach 5-7 listopada 2025 r.
RaportMeble z Polski: solidna marka w zmieniającym się świecie
PAIH zaprasza do lektury raportu branżowego
-
Artykuł
Kultura biznesu na Węgrzech
Skuteczna współpraca z węgierskimi partnerami opiera się na budowaniu długofalowych relacji
ArtykułPotencjał eksportowy w Europie Północnej i krajach bałtyckich
W regionie rośnie świadomość konsumencka i oczekiwania względem dostawców produktów i usług
-
Wydarzenie
PAIH Forum Biznesu 2025
PAIH zaprasza do udziału w spotkaniu poświęconym sile polskiego eksportu – PAIH Forum Biznesu 2025
WydarzenieEU-Japan Biotech & Pharma Partnering Conference 2025
EU-Japan Centre for Industrial Cooperation zaprasza do udziału w konferencji
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.