Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Wspaniała reklama dla Polski – brytyjscy dziennikarze po misji PAIH
Artykuł

Wspaniała reklama dla Polski – brytyjscy dziennikarze po misji PAIH

Polski przemysł jachtowy to znacznie więcej niż tylko biznesowe podejście do produkcji – to historia pasji, tradycji i miłości do żeglarstwa. Historię tę poznali reporterzy brytyjskich redakcji branżowych, którzy przybyli do Polski w ramach misji przyjazdowej dla dziennikarzy.

Dziennikarze z GB w Polsce - sektor statków specjalistycznych, jachtów i łodzi

Zorganizowana przez PAIH wizyta miała na celu wzmocnienie rozpoznawalności polskiego sektora jachtowego na rynku brytyjskim. Dziennikarze odwiedzili stocznie w Trójmieście i Ostródzie. W zakładach produkcyjnych Conrad Shipyard, Sunreef Yachts i Model-Art mogli zobaczyć różne podejście do produkcji łodzi oraz wysłuchać prezentacji na temat polskiego sektora jachtowego. Z kolei w żaglowni Sail Service, gdzie od lat żagle szyje się ręcznie, poznali tajniki tego tradycyjnego rzemiosła.

Ta wizyta była wspaniała! Najbardziej doceniam możliwość poznania Polaków – ich dumy, historii i tradycji. I tego, w jaki sposób znajdują one odzwierciedlenie w budowanych przez nich łodziach. Poznaliśmy mnóstwo osób oddanych tworzeniu jachtów i wysyłaniu ich na cały świat – powiedziała Zella Compton z Marine Industry News.

I dodała:

Wszystkie miejsca, które odwiedziliśmy, były fascynujące. Przybycie tu i zobaczenie tego na własne oczy było cudownym doświadczeniem. To wspaniała reklama dla Polski!

Organizatorzy misji przyjazdowej położyli akcent na zaprezentowanie polskich tradycji żeglarskich oraz tego, jak mocno wiążą się one z sukcesami sektora jachtowego. Nie zabrakło wątków historycznych związanych z przemysłem stoczniowym, pozwalających lepiej zrozumieć fundamenty dzisiejszej siły polskiej branży morskiej.

O kadrach i przemyśle

Delegacja odwiedziła również Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa Politechnik Gdańskiej. Na uczelni zagraniczni goście mogli posłuchać o roli kształcenia kadr w rozwoju polskiego przemysłu jachtowego oraz o prowadzonych pracach badawczo-rozwojowych.

Wizyta była niezmiernie wartościowa. Dowiedziałam się wiele o Polsce i o polskim przemyśle jachtowym, o jego historii i rozwoju. Bardzo ważna była nauka na temat Solidarności i tego, jaki wpływ miała ona na Polskę i resztę Europy. Dla mnie to było doświadczenie otwierające oczy. Nauczyłam się bardzo dużo. Nie mogę się doczekać powrotu do Polski – skomentowała Sophie Spicknell z SuperYacht Times.

Dziennikarze odwiedzili także POLBOAT Yachting Festival – największe w Polsce pokazy jachtów na wodzie. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia swoje łodzie oraz asortyment zaprezentowało ok. 120 wystawców. Zagraniczni goście mieli okazję spotkać się i porozmawiać z nimi, zobaczyć premiery nowych łodzi oraz wziąć udział w rejsach pokazowych. Wysłuchali ponadto przemówień przedstawicieli organizatora – Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych – Polskie Jachty (POLBOAT) oraz innych instytucji branżowych, a także sekretarza generalnego European Boating Industry – Phillipa Easthilla.

To była bardzo udana i niezwykle interesująca wizyta. Zobaczyliśmy stocznie unikalne w skali świata. Niesamowite były zakłady Sunreef. Podobał mi się też POLBOAT Yachting Festival, podczas którego odbyliśmy bardzo interesujące spotkania z polskimi firmami, jak Northman czy Parker Poland. Niezmiernie miłym doświadczeniem był rejs na pokładzie N’Fun 30 – wspaniałej polskiej łodzi żaglowej. Bardzo mi się podobało w Polsce. Spędziłem tu wspaniały, fantastyczny czas – podsumował swoją wizytę Phil Draper z Motor Boat & Yachting.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje misje przyjazdowe jako element Sektorowego programu promocji dla sektora statków specjalistycznych, jachtów i łodzi na rynkach perspektywicznych. Sektorowy program promocji realizowany jest w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”.

Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” jest wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP oraz wzrost wolumenu eksportu poprzez ich udział w działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych. Sektorowe programy promocji mają za zadanie wesprzeć rozpoznawalność tychże sektorów na rynkach zagranicznych dzięki promowaniu Marki Polskiej Gospodarki pod hasłem „Poland. Business Forward”.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)

Spis treściTable of contents

  • Wszystko
  • Aktualności (6)
  • Kalendarz (3)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.