Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Rekrutacja do programu edukacyjnego „Akademia Biznesu”
Artykuł

Rekrutacja do programu edukacyjnego „Akademia Biznesu”

Wśród polskich przedsiębiorców często dominuje przekonanie o tym, że ich biznes jest „za mały” na rynki zagraniczne, a oni sami „nieprzygotowani na radykalne zmiany”. Ciężko te przekonania zestawiać z faktem, iż coraz więcej polskich firm szturmem podbija światowy rynek. Projekt „Mój biznes za granicą” zapewnia kompleksowe wsparcie MŚP w ich przygotowaniu do ekspansji zagranicznej i obejmuje między innymi indywidualny mentoring specjalistów ds. eksportu oraz szkolenia prowadzone przez praktyków.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. przy współpracy z partnerem krajowym Fundacją Przedsiębiorczości Kobiet oraz partnerem ponadnarodowym Business France realizuje projekt „Mój biznes za granicą – model wsparcia instytucjonalnego MŚP w obszarze umiędzynarodowienia oferty firm i rozpoczęcia działalności na rynkach międzynarodowych” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020; Oś priorytetowa: IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa; Działanie 4.3 Współpraca ponadnarodowa.

Akademia Biznesu

W ramach projektu „Mój biznes za granicą” PAIH zaprasza przedstawicieli MŚP do udziału w Akademii Biznesu, która przeprowadzona będzie w dniach 16-20 października 2023 r. w Warszawie przy ul. Bagatela 12. Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i narzędzi niezbędnych na różnych etapach ekspansji zagranicznej.

Akademia Biznesu obejmuje następujące elementy:

  • 6 modułów szkoleniowych, 
  • mentoring biznesowy, 
  • networking,
  • matchmaking.

Uczestnikom organizator oferuje:

  • diagnozę potencjału eksportowego,
  • zapoznanie się z systemem wsparcia eksporterów,
  • wymianę wiedzy i doświadczeń,
  • udział w dedykowanych szkoleniach prowadzonych przez praktyków w danym obszarze,
  • wsparcie mentorów.

Kto może się zgłosić?

Poszukujemy następujących uczestników projektu:

  • MŚP planujące działalność eksportową;
  • MŚP dotychczas nie zainteresowanych działalnością eksportową, ale planujących podjęcie współpracy eksportowej w określonej przyszłości;
  • MŚP nieplanujących działalności eksportowej ze względu na niską świadomość korzyści wynikających z takiej formy działalności;
  • MŚP prowadzące działalność gospodarczą minimum 18 miesięcy na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Do udziału w Akademii Biznesu zapraszamy:

  • właścicieli/właścicielki MŚP;
  • wspólników/wspólniczki oraz współwłaściciele/współwłaścicielki MŚP;
  • osoby zatrudnione w MŚP w randze dyrektora/kierownika posiadającą decyzyjność w zakresie internacjonalizacji
  • bądź inne osoby oddelegowane do udziału w szkoleniu przez kierownictwo danego MŚP.

Kontakt

Udział w projekcie jest bezpłatny i możliwy po uprzedniej rejestracji. Organizator zapewnia każdego dnia poczęstunek podczas przerw kawowych oraz lunch. Nocleg i dojazd we własnym zakresie beneficjenta.

Cel projektu

Głównym celem projektu jest rozwój i podniesienie jakości wsparcia firm w Polsce zainteresowanych eksportem, wypracowanie i wdrożenie dobrych praktyk w zakresie standardów działań poprzez przygotowanie i przetestowanie modelu wsparcia, w tym edukacyjnego, który PAIH będzie wykorzystywać w obsłudze MŚP rozważających ekspansję zagraniczną. Opracowany model ma za zadanie podnieść efektywność polskich MŚP w procesie ekspansji międzynarodowej. Wypracowany zestaw narzędzi będzie skierowany do przedsiębiorców planujących rozpocząć ekspansję zagraniczną, w tym dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w eksporcie.

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.