Przemysł spotkań: silny filar polskiej gospodarki w 2023 roku
09.04.2024
W ubiegłym roku przemysł spotkań w Polsce odegrał kluczową rolę w rozwoju gospodarczym, przynosząc znaczące korzyści finansowe i społeczne. Najnowsza edycja raportu Poland Events Impact przedstawia liczby, świadczące o istotnym wkładzie tego sektora w polską gospodarkę.

Według raportu „Poland Events Impact 2023 – Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski” całkowity wkład tej branży w gospodarkę przekroczył 54,6 mld złotych. Stanowiło to około 1% PKB kraju. Szczególnie imponująca była wartość dodana brutto wypracowana dzięki przemysłowi spotkań, która przekroczyła 22,9 mld złotych. Sektor MICE (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions) generował także około 215 tysięcy miejsc pracy.
Branża spotkań i wydarzeń zanotowała wzrost i rozwój sektora w porównaniu do lat poprzednich. Działo się tak pomimo wyzwań takich jak pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie czy kryzys gospodarczy. Firmy i stowarzyszenia powróciły do organizacji spotkań, przeważnie wybierając format offline. Widać więc, że przemysł spotkań, mimo dotkliwego wpływu pandemii, potrafił się szybko odbudować.
Co istotne, liczby przedstawione w raporcie nie w pełni oddają faktyczny wpływ przemysłu spotkań na gospodarkę kraju. Nie uwzględniają one wartości takich jak networking czy transfer wiedzy, które są istotne dla rozwoju firm.
Autorzy raportu zwracają uwagę, że organizacja wydarzeń nie tylko przyczynia się do generowania przychodów. Promuje także lokalne branże i sektory oraz wspiera transfer wiedzy i doświadczeń. Targi, kongresy i konferencje stanowią doskonałą platformę do promocji polskich firm i produktów na arenie międzynarodowej, a także do wymiany naukowej i technologicznej.
Źródło: Raport Celuch Consulting „Poland Events Impact 2023 – Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Polski”
- Wszystko
- Aktualności (862)
- Wiedza (432)
- Kalendarz (1641)
- Centrum Wsparcia (350)
-
Artykuł
Psychologia handlu – jak przełamać lęk przed podnoszeniem cen
Jak budować strategię cenową, która wzmacnia relacje handlowe i pewność siebie w eksporcie
WydarzenieMisja handlowa do Brazylii
Komisja Europejska zaprasza do udziału w misji handlowej do Brazylii komisarza UE.
-
Artykuł
Polskie meble w Azji – dziennikarze z Indii z wizytą w Polsce
Goście z Indii zwrócili uwagę na potencjał polskiej branży meblarskiej i perspektywy ekspansji
ArtykułPolskie cyberbezpieczeństwo na targach Cybersec Europe 2025
Polski Pawilon był jedynym narodowym stoiskiem w pełni dedykowanym sektorowi cyberbezpieczeństwa
-
Artykuł
Psychologia handlu – jak przełamać lęk przed podnoszeniem cen
Jak budować strategię cenową, która wzmacnia relacje handlowe i pewność siebie w eksporcie
ArtykułPorozumienie Inwestycyjne: zabezpiecz skutki podatkowe swojej inwestycji
Od 2025 r. minimalna wartość inwestycji objętej została obniżona do 50 mln zł
-
Wydarzenie
Misja handlowa do Brazylii
Komisja Europejska zaprasza do udziału w misji handlowej do Brazylii komisarza UE.
WydarzenieJak eksportować żywność do Australii
PAIH oraz KOWR zapraszają przedsiębiorców na webinarium.
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.