Polskie firmy „płyną z prądem” w Maroku
22.12.2025
W dniach 26-29 listopada w Casablance odbyły się targi produktów elektrycznych i energetycznych ELEC-EXPO. Jednym z elementów targów było stoisko narodowe przygotowane przez PAIH.

Organizatorem targów była marokańska Federacja Elektryki, Elektroniki i Energii Odnawialnej (FENELEC) – organizacja branżowa zrzeszając właścicieli 650 firm. Należy ona do Afrykańskiej Federacji Elektryki, Elektroniki i Energii Odnawialnej (CAFELEC), która 18 listopada obchodziła 26-lecie działalności.
Swoje stanowiska miało 10 polskich firm. Wśród nich zarówno te, które już eksportują swoje produkty do Maroka, jak i te, dla który targi są dopiero początkiem marokańskiej przygody biznesowej. W wydarzeniu wzięły też udział inne polskie firmy, które zdecydowały się na wykupienie osobnego stoiska.
Misja gospodarcza
Targi ELEC-EXPO odwiedziła też misja gospodarcza 8 firm z województwa śląskiego współorganizowana przez Fundusz Górnośląski i Ambasadę RP w Rabacie. Wzięli w niej udział przedstawiciele Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz przedsiębiorstw z branży elektro-energetycznej: Meitill Solutions, Energoel, KG Construction, I-FUTURE, POL-LAB Gawęda, KSK Development, Energiya i EMIBIG. Odbyli oni szereg spotkań b2b oraz z instytucjami marokańskimi, w tym z ww. ministrem Hejirą, który zaproponował, by w przyszłym roku zorganizować polsko-marokańskie forum ekonomiczne w Katowicach.
Ważnym motyw dla współpracy polsko-marokańskiej jest fakt, iż wspomniany minister Hejira jest absolwentem Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, mówi po polsku i darzy nasz kraj sentymentem.
Autor: Maciej Pawłowski, Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Casablance
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)
- Tel.: +48 22 334 99 10
- E-mail: paih24@paih.gov.pl
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (992)
- Wiedza (531)
- Kalendarz (1806)
- Centrum Wsparcia (350)
-
ArtykułKultura biznesu w Arabii Saudyjskiej
Kultura biznesowa w Arabii Saudyjskiej wciąż silnie opiera się na tradycji, wartościach islamu oraz …
ArtykułRynek kosmetyczny w Chile – szanse dla polskich przedsiębiorców, część 1/2
Strategia marketingowa i pozycjonowanie produktów kosmetycznych
-
WydarzenieŁódzkie: rekrutacja na targi Fruit Logistica 2026 w Berlinie
Województwo Łódzkie zaprasza do udziału w międzynarodowych targach owocowo-warzywnych Fruit Logistic…
WydarzenieStoisko narodowe na targach WHX Dubai 2026
PARP organizuje stoisko narodowe na targach WHX Dubai 2026 dla firm z sektora medycznego i farmaceu…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.