Nowy Program Dyplomacji Gospodarczej
16.05.2025
Silniejszy eksport to silniejsza gospodarka – z takim założeniem rusza nowy Program Dyplomacji Gospodarczej. Polski rząd chce pomóc firmom w wejściu na rynki poza Unią Europejską, oferując wsparcie m.in. w misjach gospodarczych, targach i promocji zagranicznej. Celem jest umocnienie pozycji polskich produktów i usług w najbardziej perspektywicznych regionach świata.

Ministerstwo Rozwoju i Technologii ogłosiło start Programu Dyplomacji Gospodarczej – kompleksowego projektu wspierającego polskich przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej, szczególnie na rynki pozaeuropejskie. Do końca 2025 roku zaplanowano aż 40 wydarzeń: misji gospodarczych, stoisk na międzynarodowych targach i seminariów branżowych.
Nowe podejście ma zwiększyć udział Polski w światowym eksporcie i wesprzeć krajowe firmy w dotarciu do wymagających, ale perspektywicznych odbiorców.
Dokąd pojedziemy?
W ramach programu zaplanowano działania na takich rynkach jak Kanada, Japonia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Wielka Brytania, Ukraina, Meksyk i Kazachstan. Równocześnie utrzymana zostanie aktywność promocyjna na najważniejszych rynkach unijnych.
W nadchodzących tygodniach zaplanowane są m.in. wydarzenia w Japonii (Polsko-Japońskie Forum Eksportowe w Osace), udział w prestiżowych targach technologicznych w Kanadzie (WEB Summit), a także misja gospodarcza na Tajwan – światowego lidera w produkcji półprzewodników.
Kto skorzysta?
Program obejmuje wsparcie dla firm z branż o wysokim potencjale eksportowym: IT i nowych technologii, sektora spożywczego, zielonych technologii, przemysłu medycznego, budownictwa oraz meblarstwa.
Oferowane działania to m.in.:
- udział w misjach gospodarczych,
- możliwość promocji na targach międzynarodowych,
- udział w seminariach i forach branżowych,
- dostęp do tzw. Akceleratorów Eksportu – wydarzeń wspierających firmy w rozwoju strategii ekspansji zagranicznej.
Cele do 2030 roku
Program Dyplomacji Gospodarczej wpisuje się w długofalową Politykę Promocji Gospodarczej Polski. Do najważniejszych celów należą:
- osiągnięcie 2-procentowego udziału Polski w światowym eksporcie,
- wzrost liczby eksporterów do ponad 220 tys.,
- podniesienie udziału eksportu towarów high-tech do 15 proc. ogółu eksportu,
- wzrost eksportu poza UE do poziomu co najmniej 150 mld euro rocznie,
- rozwój kanałów eksportu e-commerce.
Eksport to bezpieczeństwo gospodarcze
Eksport to dziś nie tylko motor wzrostu, ale także klucz do stabilności gospodarczej. Jak zauważył minister Krzysztof Paszyk, silna pozycja polskich firm za granicą przekłada się na bezpieczeństwo całej gospodarki. Program Dyplomacji Gospodarczej ma pomóc przedsiębiorcom nie tylko w promocji i udziale w wydarzeniach międzynarodowych, lecz także w lepszym przygotowaniu do ekspansji – od strategii po konkretne działania.
Expo 2025 – polski sukces w Japonii
Jednym z pierwszych przykładów skutecznej promocji jest udział Polski w Światowej Wystawie Expo w Osace. Polski pawilon cieszy się najwyższymi ocenami spośród europejskich, a od otwarcia odwiedziło go już ponad 100 tys. osób. Zrealizowano tam także dwie misje gospodarcze, dwa seminaria branżowe i dziesiątki spotkań B2B z japońskimi firmami.

Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT)
- Tel.: +48 222 500 123
- E-mail: kancelaria@mrpit.gov.pl
Spis treściTable of contents
- Wszystko
- Aktualności (840)
- Wiedza (407)
- Kalendarz (1540)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Artykuł
Polski handel zagraniczny rybami i owocami morza
Polska to czołowy producent rybnych przetworów i ważne ogniwo dostaw żywności morskiej w Europie
WydarzenieMisja biznesowa do Brazylii
Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) zaprasza do udziału w misji biznesowej do São Paulo w Brazylii, …
-
Artykuł
Polski handel zagraniczny rybami i owocami morza
Polska to czołowy producent rybnych przetworów i ważne ogniwo dostaw żywności morskiej w Europie
ArtykułGUS: Obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu-marcu 2025
Ujemne saldo ukształtowało się na poziomie 8,0 mld PLN
-
Artykuł
Kultura biznesu w Bułgarii
Bułgaria jest krajem o bogatej historii, silnych tradycjach i wyrazistym stylu komunikacji
ArtykułPsychologia handlu – emocje w eksporcie
Jak opanować frustrację, nie ulec emocjom i budować relacje z zagranicznymi partnerami
-
Wydarzenie
Misja biznesowa do Brazylii
Portugalska Izba Gospodarcza (PPCC) zaprasza do udziału w misji biznesowej do São Paulo w Brazylii, …
WydarzenieMisja biznesowa do Portugalii
Polsko-Portugalska Izba Gospodarcza zaprasza do udziału w misji biznesowej do Portugalii, która odbę…
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.