Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Nowy Program Dyplomacji Gospodarczej
Artykuł

Nowy Program Dyplomacji Gospodarczej

Silniejszy eksport to silniejsza gospodarka – z takim założeniem rusza nowy Program Dyplomacji Gospodarczej. Polski rząd chce pomóc firmom w wejściu na rynki poza Unią Europejską, oferując wsparcie m.in. w misjach gospodarczych, targach i promocji zagranicznej. Celem jest umocnienie pozycji polskich produktów i usług w najbardziej perspektywicznych regionach świata.

Konferencja prasowa, dwóch mężczyzn na mównicy

Ministerstwo Rozwoju i Technologii ogłosiło start Programu Dyplomacji Gospodarczej – kompleksowego projektu wspierającego polskich przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej, szczególnie na rynki pozaeuropejskie. Do końca 2025 roku zaplanowano aż 40 wydarzeń: misji gospodarczych, stoisk na międzynarodowych targach i seminariów branżowych.

Nowe podejście ma zwiększyć udział Polski w światowym eksporcie i wesprzeć krajowe firmy w dotarciu do wymagających, ale perspektywicznych odbiorców.

Dokąd pojedziemy?

W ramach programu zaplanowano działania na takich rynkach jak Kanada, Japonia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Wielka Brytania, Ukraina, Meksyk i Kazachstan. Równocześnie utrzymana zostanie aktywność promocyjna na najważniejszych rynkach unijnych.

W nadchodzących tygodniach zaplanowane są m.in. wydarzenia w Japonii (Polsko-Japońskie Forum Eksportowe w Osace), udział w prestiżowych targach technologicznych w Kanadzie (WEB Summit), a także misja gospodarcza na Tajwan – światowego lidera w produkcji półprzewodników.

Kto skorzysta?

Program obejmuje wsparcie dla firm z branż o wysokim potencjale eksportowym: IT i nowych technologii, sektora spożywczego, zielonych technologii, przemysłu medycznego, budownictwa oraz meblarstwa.

Oferowane działania to m.in.:

  • udział w misjach gospodarczych,
  • możliwość promocji na targach międzynarodowych,
  • udział w seminariach i forach branżowych,
  • dostęp do tzw. Akceleratorów Eksportu – wydarzeń wspierających firmy w rozwoju strategii ekspansji zagranicznej.

Cele do 2030 roku

Program Dyplomacji Gospodarczej wpisuje się w długofalową Politykę Promocji Gospodarczej Polski. Do najważniejszych celów należą:

  • osiągnięcie 2-procentowego udziału Polski w światowym eksporcie,
  • wzrost liczby eksporterów do ponad 220 tys.,
  • podniesienie udziału eksportu towarów high-tech do 15 proc. ogółu eksportu,
  • wzrost eksportu poza UE do poziomu co najmniej 150 mld euro rocznie,
  • rozwój kanałów eksportu e-commerce.

Eksport to bezpieczeństwo gospodarcze

Eksport to dziś nie tylko motor wzrostu, ale także klucz do stabilności gospodarczej. Jak zauważył minister Krzysztof Paszyk, silna pozycja polskich firm za granicą przekłada się na bezpieczeństwo całej gospodarki. Program Dyplomacji Gospodarczej ma pomóc przedsiębiorcom nie tylko w promocji i udziale w wydarzeniach międzynarodowych, lecz także w lepszym przygotowaniu do ekspansji – od strategii po konkretne działania.

Expo 2025 – polski sukces w Japonii

Jednym z pierwszych przykładów skutecznej promocji jest udział Polski w Światowej Wystawie Expo w Osace. Polski pawilon cieszy się najwyższymi ocenami spośród europejskich, a od otwarcia odwiedziło go już ponad 100 tys. osób. Zrealizowano tam także dwie misje gospodarcze, dwa seminaria branżowe i dziesiątki spotkań B2B z japońskimi firmami.

MRiT logo

Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT)

Pl. Trzech Krzyży 3/5 00-507 Warszawa
  • Wszystko
  • Aktualności (840)
  • Wiedza (407)
  • Kalendarz (1540)
  • Centrum Wsparcia (348)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.