Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Nowy nabór wniosków na promocję polskich marek za granicą
Artykuł

Nowy nabór wniosków na promocję polskich marek za granicą

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła nowy nabór w programie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”. Przedsiębiorcy z potencjałem eksportowym mogą od 15 października składać wnioski o dofinansowanie na działania promujące ich marki za granicą.

uścisk dloni dwoch boznesmenow na tle kuli ziemskiej

Działanie to jest częścią programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027.

Cel programu i przeznaczenie środków

Program skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, które planują wprowadzenie swoich produktów lub usług na rynki zagraniczne. PARP przeznaczy na ten cel 50 mln PLN, a dofinansowanie pokryje do 50 proc. kosztów kwalifikowalnych. Firmy mogą realizować projekty do 2029 roku, a wnioski można składać do 28 listopada 2024 r. za pośrednictwem systemu informatycznego PARP.

Dofinansowanie obejmuje:

  • udział w prestiżowych targach,
  • misjach gospodarczych,
  • kampanie promocyjne, na które można przeznaczyć do 25 proc. budżetu projektu.

Celem programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP” jest zwiększenie rozpoznawalności polskich marek i umożliwienie przedsiębiorcom nawiązywania międzynarodowych relacji biznesowych oraz wsparcie procesu internacjonalizacji polskich firm.

Fundusze i zasady przyznawania wsparcia

Środki na realizację naboru pochodzą z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027. Przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie kosztów związanych z wynajmem, budową i obsługą stoiska wystawowego podczas targów, wyjazdów służbowych poza granice Polski, oraz przygotowania i realizacje kampanii promocyjnych. Koszty pośrednie wynoszą do 7 proc. kosztów kwalifikowalnych projektu.

Dla kogo dofinansowanie

O wsparcie mogą ubiegać się przedsiębiorstwa działające w Polsce, które wykazują potencjał eksportowy i spełniają kryteria określone przez PARP. Dotyczy to firm z sektorów takich jak: medyczny, farmaceutyczny, IT/ICT, zielone technologie, przemysł kreatywny, motoryzacyjny, lotniczo-kosmiczny i wielu innych.

Dodatkowo, przedsiębiorcy muszą udokumentować działalność badawczo-rozwojową oraz wykazać, że w dwóch ostatnich latach uzyskali co najmniej 20 proc. przychodów ze sprzedaży eksportowej.

Rozwój eksportu polskich MŚP

Według najnowszego „Raportu o stanie sektora MŚP” opublikowanego przez PARP, ponad 25 proc. przychodów polskich firm pochodzi z eksportu, a znaczenie tego sektora rośnie. Wzrost eksportu w 2022 r. wyniósł 6,7 proc. dzięki sprzyjającym warunkom w UE.

Nowy nabór jest szansą dla polskich MŚP, aby zwiększyć swoją obecność na arenie międzynarodowej i umocnić pozycję w globalnym środowisku biznesowym.

Więcej informacji na temat naboru „Promocja marki innowacyjnych MŚP” znajduje się na stronie PARP.

Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)

  • Wszystko
  • Aktualności (744)
  • Wiedza (314)
  • Kalendarz (1257)
  • Centrum Wsparcia (324)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.