Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Maroko – perspektywiczny rynek dla polskich firm
Artykuł

Maroko – perspektywiczny rynek dla polskich firm

Targi rolno-spożywcze SIAM w Meknès to największa w Afryce impreza branży rolno-spożywczej, która wróciła do kalendarza po 4-letniej przerwie spowodowanej pandemią Covid-19. Podczas tegorocznej edycji w 12 halach wystawienniczych zaprezentowano m.in. poszczególne regiony Królestwa Maroka, produkty regionalne i maszyny rolnicze.

Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH w Casablance we współpracy z Ambasadą RP w Rabacie przygotowało w ramach wydarzenia polskie stoisko, dzięki któremu 14 polskich firm (Agrii, Mlekovita, Sante, myKamar, Maspex, Flis, ZM Silesia, Polmlek, Pronar, World Trade, Maspex B2B, Media, OSM Łowicz, Amerpharma) miało okazję zaprezentować swoje produkty.

Podczas targów ZBH Casablanca i Ambasada RP zorganizowały również konferencję tematyczną pt. Bezpieczeństwo żywnościowe. Na wydarzeniu przedstawiono potencjał eksportowy polskiego sektora rolno-spożywczego. Odbył się także panel dyskusyjny o tym, jaką rolę może odegrać Polska w zapewnieniu bezpieczeństwa żywnościowego w Maroku, zwłaszcza w zakresie produktów mlecznych i zbożowych.

Rynek marokański a szanse dla polskich przedsiębiorców

W kontekście kolejnego roku dotkliwej suszy w całym regionie Maghrebu prognozowane zbiory z nienawadnianych upraw na otwartej przestrzeni będą rekordowo niskie. Polska może zatem odgrywać coraz ważniejszą rolę w dostawach zbóż do Maroka. Również w branży mleczarskiej Marokańczykom trudno będzie zapewnić pełną samowystarczalność chociażby w produkcji mleka świeżego, więc import innych produktów nabiałowych z Polski będzie wciąż rósł.

Równolegle Maroko zwiększa produkcję warzyw i owoców. Jest to szansa dla firm, które oferują rozwiązania z zakresu rozwoju upraw, systemów nawadniania, sposobów przechowywania czy przetwórstwa. Aktualnie realizowana strategia „Generation Green” dla szeroko rozumianej branży rolno-spożywczej ma na celu zwiększenie wartości dodanej produkcji rolnej. W jej ramach Maroko realizuje także wiele projektów w zakresie przetwórstwa.

Maroko to interesujący rynek również dla produktów szybkozbywalnych, gdzie wraz z rozwojem kanału nowoczesnego i zachowań konsumenckich obserwujemy wzrost popularności polskich produktów. Liczne marokańskie sieci handlowe i dystrybutorzy są zainteresowani wprowadzeniem kolejnych polskich produktów do swojej oferty.

Autorzy: Jan Bochniak, Maciej Klósak – ZBH w Casablance

  • Wszystko
  • Aktualności (3)
  • Wiedza (2)
  • Kalendarz (9)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.