12.03.2024
Hity eksportu rolno-spożywczego
Rok 2023 był rekordowy dla eksportu polskich produktów rolno-spożywczych. Jego wartość wzrosła r/r o 8,1% i wyniosła 51,8 mld EUR (236 mld PLN).

Zwiększył się także udział eksportu rolno-spożywczego w całym polskim eksporcie z 13,8% w 2022 roku do 14,7% w roku 2023.
Top 10 eksportu polskich produktów rolno-spożywczych.
- Mięso, przetwory mięsne i żywiec – wartość 9,9 mld EUR (udział 19%)
- Ziarno zbóż i przetwory – wartość 7,6 mld EUR (udział 15%)
- Tytoń i wyroby tytoniowe – wartość 5,4 mld EUR (udział 11%)
- Cukier i wyroby cukiernicze – wartość 3,8 mld EUR (udział 7%)
- Produkty mleczne – wartość 3,3 mld EUR (udział 6% )
- Ryby i przetwory – wartość 3,1 mld EUR (udział 6% )
- Warzywa (w tym grzyby) i przetwory – wartość 2,6 mld EUR (udział 5%)
- Owoce (w tym orzechy) i przetwory – wartość 1,8 mld EUR (udział 4%)
- Nasiona roślin oleistych, tłuszcze roślinne – wartość 1,7 mld EUR (udział 3%)
- Kawa, herbata, kakao – wartość 1,1 mld EUR (udział 2%)
Top 5 polskich produktów rolno-spożywczych o największej dynamice wzrostu eksportu w roku 2023 w porównaniu z rokiem 2022.
- Tytoń i wyroby tytoniowe – wzrost o 26%
- Cukier i wyroby cukiernicze – wzrost o 20%
- Ziarno zbóż i przetwory – wzrost o 15%
- Warzywa (w tym grzyby) i przetwory – wzrost o 14%
- Ryby i przetwory – wzrost o 11%
Polski eksport produktów rolno-spożywczych ma perspektywy do dalszych wzrostów, a wyniki za rok 2023 były obiecującym tego sygnałem. Pomagają w tym innowacje produkcyjne, promocja bardzo dobrej jakości polskich produktów rolno-spożywczych oraz dywersyfikacja rynków zbytu. W połączeniu z odważną ekspansją eksportową, nawet w bardzo odległe rejony świata, może się utrzymać, a nawet zwiększyć w kolejnych latach, konkurencyjność polskich produktów na arenie międzynarodowej.
Szczegółowy raport dot. polskiego eksportu produktów rolno-spożywczych tutaj
Źródło: KOWR
- Wszystko
- Aktualności (852)
- Wiedza (421)
- Kalendarz (1616)
- Centrum Wsparcia (349)
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na Nordic Organic Food Fair / Eco Living Scandinavia 2025
PAIH zaprasza firmy do udziału w polskim stoisku narodowym na targach w Malmo, w Szwecji.
WydarzenieSpotkanie biznesowe w Łodzi – wsparcie MŚP w ekspansji na rynkach zagranicz…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza na „Spotkanie biznesowe – wsparcie MŚP w ekspansj…
-
Artykuł
Francja trzecim partnerem eksportowym Polski
W I kwartale 2025 roku udział Francji w polskim eksporcie wyniósł 6 proc.
ArtykułZrównoważony rozwój UE – raport SDG 2025
Czy Unia Europejska skutecznie realizuje cele zrównoważonego rozwoju?
-
Artykuł
Kultura Biznesu w Chorwacji
Chorwacja łączy w sobie elementy środkowoeuropejskiego pragmatyzmu z południowym temperamentem
ArtykułPsychologia handlu – jak wytrwać, gdy efekty nie przychodzą od razu
57 proc. przedstawicieli handlowych uważa, że cisza ze strony klientów jest głównym demotywatorem
-
Wydarzenie
Stoisko PAIH na Nordic Organic Food Fair / Eco Living Scandinavia 2025
PAIH zaprasza firmy do udziału w polskim stoisku narodowym na targach w Malmo, w Szwecji.
WydarzenieSpotkanie biznesowe w Łodzi – wsparcie MŚP w ekspansji na rynkach zagranicz…
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza na „Spotkanie biznesowe – wsparcie MŚP w ekspansj…
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.