GUS: Obroty handlu zagranicznego (styczeń-listopad 2022)
15.02.2023

Obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń-listopad 2022 r. wyniosły w cenach bieżących 1 474,2 PLN w eksporcie oraz 1 556,3 mld PLN w imporcie – informuje GUS. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku eksport wzrósł o 22,7 proc., a import o 30,1 proc.
W okresie styczeń-listopad 2022 roku ujemne saldo wyniosło 82,1 mld PLN, podczas gdy w analogicznym okresie 2021 roku było dodatnie i wyniosło 5,5 mld PLN.
Według danych GUS największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 87,3 proc., a w imporcie z krajami rozwiniętymi – 61,9 proc. W analogicznym okresie 2021 roku było to odpowiednio 86,6 proc. i 63,0 proc. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy Środkowo-Wschodniej, który w eksporcie ogółem wyniósł 4,8 proc., a w imporcie 6,5 proc., wobec odpowiednio 5,6 proc. i 7,8 proc. w analogicznym okresie 2021 roku.
Obroty towarowe handlu zagranicznego ogółem i według krajów w okresie styczeń – listopad 2022 r.
obroty_towarowe_handlu_zagranicznego_ogolem_i_wedlug_krajow_w_okresie_styczen-listopad_2022_r.pdf
PDF (249,31KB)
- Wszystko
- Aktualności (852)
- Wiedza (421)
- Kalendarz (1614)
- Centrum Wsparcia (349)
-
Wydarzenie
Konferencja „Ze Śląska na rynki światowe” – wsparcie dla biznesu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców na konferencję „Ze Śląska na rynki świat…
WydarzenieSłupskie Forum Eksportera – sięgaj po nowe rynki zagraniczne z PAIH
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza przedsiębiorców z województwa pomorskiego na Słup…
-
Artykuł
Francja trzecim partnerem eksportowym Polski
W I kwartale 2025 roku udział Francji w polskim eksporcie wyniósł 6 proc.
ArtykułZrównoważony rozwój UE – raport SDG 2025
Czy Unia Europejska skutecznie realizuje cele zrównoważonego rozwoju?
-
Artykuł
Kultura Biznesu w Chorwacji
Chorwacja łączy w sobie elementy środkowoeuropejskiego pragmatyzmu z południowym temperamentem
ArtykułPsychologia handlu – jak wytrwać, gdy efekty nie przychodzą od razu
57 proc. przedstawicieli handlowych uważa, że cisza ze strony klientów jest głównym demotywatorem
-
Wydarzenie
Konferencja „Ze Śląska na rynki światowe” – wsparcie dla biznesu
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza przedsiębiorców na konferencję „Ze Śląska na rynki świat…
WydarzenieSłupskie Forum Eksportera – sięgaj po nowe rynki zagraniczne z PAIH
Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) zaprasza przedsiębiorców z województwa pomorskiego na Słup…
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.