09.04.2024
ESG w MŚP
Z badania przeprowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego wynika, że niemal połowa firm z sektora MŚP postrzega regulacje ESG i zrównoważonego rozwoju jako dodatkowe koszty dla biznesu.

Jednocześnie 7 na 10 badanych firm sprowadza zarządzanie ryzykiem ESG tylko do sprawozdań, zgodnie z wymogami regulacyjnymi. Niewiele ponad 10% ankietowanych wskazało, że kwestie ESG mają wpływ na podejmowane w firmie decyzje. Mniej niż 1% ogółu przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu, zadeklarowało, że kwestie ESG są wpisane do strategii biznesowej ich firmy.
Im mniejsza firma tym częstsze przekonanie, że zaangażowanie w zagadnienia zrównoważonego rozwoju i ESG są nieopłacalne. Z kolei 41% spośród większych przedsiębiorców uważa, że kwestie związane z ESG to raczej szansa dla biznesu.
Na tle całego sektora MŚP, największą wiedzą o ESG i jej implementowaniu do strategii firmy i decyzji biznesowych, wykazały się średnie przedsiębiorstwa. To głównie właśnie te, podejście do ESG i zrównoważonego rozwoju traktują jako integralny element swojej działalności.
Ponad połowa z badanych firm, które jeszcze nie wprowadziły ESG w swojej strategii biznesowej, przeszkody w jej wdrażaniu tłumaczyło brakiem odpowiednich zasobów, kompetencji i wiedzy w organizacji. Wysokie koszty związane z implementacją ESG wskazało 30 % z nich, a 13% nie widzi w tym znaczących korzyści.
Cały raport dostępny tutaj
Źródło: BGK
- Wszystko
- Aktualności (989)
- Wiedza (530)
- Kalendarz (1806)
- Centrum Wsparcia (350)
-
ArtykułRynek kosmetyczny w Chile – szanse dla polskich przedsiębiorców, część 1/2
Strategia marketingowa i pozycjonowanie produktów kosmetycznych
ArtykułRaport: Świąteczny portfel Polaków 2025
Stabilniejsze ceny pozwalają spokojniej planować świąteczny budżet
-
ArtykułRaport: Świąteczny portfel Polaków 2025
Stabilniejsze ceny pozwalają spokojniej planować świąteczny budżet
ArtykułPolska w światowej czołówce eksportu bombek choinkowych
Polska zajmuje 2. miejsce w Europie i 5. na świecie wśród eksporterów bombek
-
ArtykułRynek kosmetyczny w Chile – szanse dla polskich przedsiębiorców, część 1/2
Strategia marketingowa i pozycjonowanie produktów kosmetycznych
ArtykułNowa edycja raportu o polskiej branży gier: The Game Industry of Poland
Najnowsza edycja raportu o polskiej branży gier: „The Game Industry of Poland – 2025”
-
WydarzenieŁódzkie: rekrutacja na targi Fruit Logistica 2026 w Berlinie
Województwo Łódzkie zaprasza do udziału w międzynarodowych targach owocowo-warzywnych Fruit Logistic…
WydarzenieStoisko narodowe na targach WHX Dubai 2026
PARP organizuje stoisko narodowe na targach WHX Dubai 2026 dla firm z sektora medycznego i farmaceu…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.