Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Duże zainteresowanie stoiskiem PAIH podczas RailwayTech 2025
Artykuł

Duże zainteresowanie stoiskiem PAIH podczas RailwayTech 2025

Tegoroczne targi RailwayTech w Dżakarcie potwierdziły długofalowe zaangażowanie Polski w rozwój kolei w Indonezji oraz pozwoliły na zacieśnienie stosunków gospodarczych między polskimi i indonezyjskimi podmiotami. Stoisko PAIH cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających oraz przedstawicieli władz i mediów, a polska obecność stała się okazją do organizacji wydarzeń towarzyszących.

RailwayTech 2025

Sukces stoiska PAIH

Polskie stoisko narodowe, zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu, było jedynym państwowym pawilonem z Europy zaprezentowanym podczas wydarzenia. Polscy przedsiębiorcy, biorący udział w targach w Dżakarcie, mogli w ramach niego skorzystać z przestrzeni do spotkań biznesowych oraz porozmawiać z ekspertami z indonezyjskiego biura PAIH na temat lokalnego rynku.

Obecność PAIH na RailwayTech pozwoliła wzmocnić promocję polskiej branży kolejowej na rynku indonezyjskim. Kraj ten dynamicznie rozwija swoją infrastrukturę i jest zainteresowany współpracą z partnerami zagranicznymi.

Polskie stoisko narodowe na RailwayTech 2025 to sukces nie tylko wizerunkowy, ale i gospodarczy. Nasza obecność budziła ogromne zainteresowanie wszystkich odwiedzających, a także mediów i instytucji państwowych. Co jednak cieszy najbardziej, to fakt że obecność na RailwayTech pozwoliła polskim przedsiębiorcom na zacieśnienie relacji gospodarczych z lokalnymi podmiotami – mówi Dorota Szczytowicz z Departamentu Projektów Europejskich PAIH, odpowiadająca za koordynację działań promocyjnych dla sektora pojazdów szynowych w ramach projektu Brand HUB.

Misja gospodarcza

Polska obecność na RailwayTech wybrzmiała jeszcze mocniej za sprawą misji gospodarczej dla polskich przedsiębiorców, zorganizowanej przy okazji targów przez indonezyjskie Zagraniczne Biuro Handlowe PAIH we współpracy z ambasadą RP w Dżakarcie. Inicjatywa ta wpisała się w obchody 70-lecia stosunków dyplomatycznych między Polską a Indonezją.

Do Indonezji przylecieli przedstawiciele pięciu polskich firm z sektora szynowego. Przedsiębiorcy odbyli ponad 50 spotkań biznesowych z kluczowymi partnerami branży kolejowej oraz szereg wizyt studyjnych. Spotkali się też z władzami Jawy Zachodniej, Dżakarty, Bandung i Surabayi oraz wzięli udział w pierwszej edycji konferencji European Rail Technologies Symposium. Konferencja ta została przygotowana przez ZBH Dżakarta we współpracy z Europejską Izbą Handlową oraz indonezyjskim stowarzyszeniem kolejowym MASKA – mówi Cezary Filipek z Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Dżakarcie.

Przyjaciele i partnerzy

Przedstawiciele Agencji oraz polscy przedsiębiorcy spotkali się w Indonezji z przyjacielskim i partnerskim przyjęciem. Przedstawiciele organizatora targów RailwayTech oraz indonezyjskiej administracji państwowej podkreślali ogromny potencjał dla dalszego rozwoju współpracy między Polską a Indonezją w ramach sektora szynowego, jak również w innych obszarach gospodarczych.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje polskie stoiska narodowe w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” (program „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”).

Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” jest wzrost eksportu oraz wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP. Projekt wspiera rozpoznawalność wskazanych sektorów gospodarczych na rynkach zagranicznych pod hasłem „Poland. Business Forward”.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)

ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.