Eksportowe rekordy PAIH
04.08.2023
Tysiące spotkań B2B, setki kontraktów za miliony złotych i dziesiątki wydarzeń. Tak wyglądało ostatnie pół roku w wydaniu Departamentu Eksportu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Dzięki wytężonej pracy ekspertów PAIH kolejni polscy przedsiębiorcy zaczęli podbijać zagraniczne rynki.
Porównując pierwsze półrocze 2022 roku z 2023 Agencja notuje znaczne wzrosty. Liczba podpisanych kontraktów eksportowych wzrosła o 70%, do Agencji skierowano także o 28% więcej zapytań. Większe grono osób chciało również uczestniczyć w misjach gospodarczych organizowanych przez PAIH (wzrost o 73%). Dzięki wysiłkom ekspertów Agencji najbardziej wzrosła jednak liczba spotkań B2B między polskimi a zagranicznym przedsiębiorcami. W porównaniu do zeszłego roku udało się ich zorganizować o ponad 230% więcej.
W pierwszym półroczu 2023 roku eksperci Departamentu Eksportu PAIH intensywnie działali na rzecz wsparcia aktywności eksportowej i inwestycyjnej polskich przedsiębiorców zarówno w formie wirtualnej, jak i stacjonarnej. Oferta była dostosowywana do potrzeb polskiego biznesu. Przedsiębiorcom dostarczaliśmy najaktualniejszych informacji o rynkach zagranicznych oraz organizowaliśmy liczne wydarzenia o charakterze informacyjno-promocyjnym. Patrząc na wyniki za ostatnie pół roku, widzimy, że nasze wysiłki nie poszły na marne
– podkreśla Paweł Kurtasz, prezes zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
W pierwszym półroczu 2023 r. polscy przedsiębiorcy podpisali z pomocą Agencji 333 kontrakty eksportowe o wartości ponad 113 mln PLN. Największe umowy zrealizowane zostały z firmami reprezentującymi branżę spożywczą, maszynową, jachtową, budowlaną oraz przemysłu ciężkiego. W tym roku pracownicy PAIH odpowiedzialni za wsparcie eksportu obsłużyli już także niemal 5 tys. klientów polskich oraz ponad 1,4 tys. klientów zagranicznych, realizując na ich rzecz przeszło 16 tys. usług wsparcia.
Eksperci Agencji pomagali zainteresowanym przedsiębiorcom weryfikować partnerów biznesowych oraz przezwyciężać bariery językowe, doradzali w całym procesie internacjonalizacji działalności i edukowali w zakresie kodów kulturowych oraz tworzyli analizy potencjału eksportowego. Oprócz wymienionych już usług wsparcia, dla firm zainteresowanych internacjonalizacją działalności, organizowane były również liczne rozmowy B2B. Dzięki PAIH w pierwszym półroczu br. odbyło się przeszło 2,6 tys. spotkań reprezentantów polskich firm z potencjalnymi kontrahentami zagranicznymi.
Przedsiębiorcy mieli także okazję uczestniczyć w licznych wydarzeniach na całym świecie. W ramach misji gospodarczej PAIH do Bostonu ponad 30 polskich firm biotechnologicznych zaprezentowało światu swoje produkty na jednej z największych i najważniejszych imprez tego sektora – BIO International Convention. Polacy byli także obecni na największej międzynarodowej wystawie branży lotniczej i kosmicznej w Australii. Dzięki wsparciu Agencji na targach Avalon w Melbourne zaprezentowało się 20 polskich firm. Polacy uczestniczyli także w targach nowych technologii Vivatech we Francji, ochrony środowiska FIMA w Bogocie oraz wielu innych. W ramach ułatwiania nawiązywania kontaktów z zagranicznymi przedsiębiorcami odbyły się także duże wydarzenia organizowane przez PAIH. Wśród nich warto wymienić jedne z największych, Polsko-Emirackie Forum Gospodarcze, w którym uczestniczyło ponad sto osób z samej Polski czy Polsko-Mongolskie Forum Biznesowe z udziałem prezydentów, dzięki któremu reprezentanci 19 polskich firm mieli okazję poznać daleki rynek mongolski.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. (PAIH S.A.)
ul. Krucza 50
00-025 Warszawa
- Wszystko
- Aktualności (558)
- Wiedza (258)
- Kalendarz (950)
- Centrum Wsparcia (319)
-
Artykuł
Lody kolejnym polskim hitem eksportowym
Polska na 4. miejscu największych eksporterów lodów na świecie
Artykuł100 mln złotych na „Promocję marki innowacyjnych MŚP”
Przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski od 28 maja 2024 r.
-
Artykuł
Lody kolejnym polskim hitem eksportowym
Polska na 4. miejscu największych eksporterów lodów na świecie
Artykuł100 mln złotych na „Promocję marki innowacyjnych MŚP”
Przedsiębiorcy będą mogli składać wnioski od 28 maja 2024 r.
-
Artykuł
Transformacja sektora energetycznego w Polsce po przystąpieniu do UE
W latach 2004-2024 Polska otrzymała 55 miliardów PLN na cele energetyczne
ArtykułABC eksportera na rynku tajlandzkim
Jak polskie produkty rolno-spożywcze mogą podbić rynek Tajlandii?
-
Wydarzenie
Fundusze z WFR. Prorozwojowe wsparcie regionu
WFR zaprasza na webinar „Fundusze z WFR. Prorozwojowe wsparcie regionu”, które odbędzie się 14 maja …
WydarzenieMisja handlowa PAIH do Tunezji – FITA 2024
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zaprasza do udziału w misji gospodarczej do Tunezji towarzyszącej…
-
Oferta wsparcia
Ster na eksport
Głównym celem projektu „Ster na eksport” jest wzmocnienie potencjału eksportowego firm
Oferta wsparciaRegionalne Biura Handlowe
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie polskich firm na wsparcie w ekspansji międzynarodowej Polska…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.