Wzrost wartości polskiego eksportu rolno-spożywczego w okresie I-X 2022 r.
03.01.2023

W okresie styczeń-październik 2022 r. wartość eksportu ogółem towarów rolno-spożywczych z Polski wzrosła o 27,3 proc. do rekordowego poziomu 39,2 mld EUR (183 mld zł) względem analogicznego okresu 2021 r.
Ponad 74 proc. wpływów z eksportu produktów rolno-spożywczych wygenerowała sprzedaż do krajów Unii Europejskiej. Na rynku unijnym sprzedano towary o wartości ponad 29 mld EUR, co oznaczało wzrost o 30 proc. w odniesieniu do okresu styczeń-październik 2021 r.
Największe przychody z eksportu do Unii Europejskiej uzyskano ze sprzedaży do:
- Niemiec (9,7 mld EUR, wzrost o 26 proc.),
- Niderlandów (2,6 mld EUR, wzrost o 43 proc.),
- Francji (2,4 mld EUR, wzrost o 34 proc.),
- Włoch (1,9 mld EUR, wzrost o 20 proc.),
- Czech (1,8 mld EUR, wzrost o 34 proc.).
Do krajów pozaunijnych wyeksportowano produkty rolno-spożywcze o wartości ponad 10,1 mld EUR (wzrost o 20 proc.).
Wiodącymi pozaunijnymi odbiorcami krajowych artykułów rolno-spożywczych były przede wszystkim:
- Wielka Brytania (przychody na poziomie 3,0 mld EUR, wzrost o 26 proc.),
- Ukraina (786 mln EUR, wzrost o 20 proc.),
- Stany Zjednoczone (638 mln EUR, wzrost o 29 proc.) oraz
- Arabia Saudyjska (435 mln EUR, spadek o 8 proc.).
Więcej informacji na stronie KOWR
- Wszystko
- Aktualności (833)
- Wiedza (404)
- Kalendarz (1522)
- Centrum Wsparcia (348)
-
Wydarzenie
VII Kongres AGD
PAIH objęła patronatem honorowym VII Kongresu AGD, który odbędzie się w dniach 22-23 maja 2025 r. w …
WydarzenieStoisko PAIH na Foodex Mongolia 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach Foodex Mongolia 2025, które odbędą się w dniach 6-8 czerwca br. w…
-
Artykuł
Sukces polskiego stoiska narodowego na targach Cosmoprof
Przedsiębiorcy z branży kosmetycznej chętnie korzystali z możliwości dodatkowej promocji
RaportBranża targowa w Polsce – raport PIPT
Najważniejsze trendy, dane statystyczne oraz prognozy rozwoju branży targowej w Polsce
-
Artykuł
Kultura biznesu w Rumunii
Zdobycie zaufania wśród rumuńskich partnerów biznesowych może wymagać czasu i cierpliwości
ArtykułPsychologia handlu – negocjacje międzykulturowe bez błędów
Jak unikać błędów poznawczych i budować relacje z zagranicznymi partnerami?
-
Wydarzenie
VII Kongres AGD
PAIH objęła patronatem honorowym VII Kongresu AGD, który odbędzie się w dniach 22-23 maja 2025 r. w …
WydarzenieStoisko PAIH na Foodex Mongolia 2025
PAIH zaprasza do udziału w targach Foodex Mongolia 2025, które odbędą się w dniach 6-8 czerwca br. w…
-
Artykuł
Promocja marki innowacyjnych MŚP
Od 13 maja 2025 r. trwa nabór do programu „Promocja marki innowacyjnych MŚP”
Oferta wsparciaPolskie Mosty Technologiczne
Zyskaj dofinansowanie do usług doradczo-szkoleniowych w zakresie ekspansji zagranicznej oraz grant g…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.