Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > Polskie meble w Azji – dziennikarze z Indii z wizytą w Polsce
Artykuł

Polskie meble w Azji – dziennikarze z Indii z wizytą w Polsce

Hindusi kojarzą europejskie meble z producentami z Niemiec czy Włoch. Polska Agencja Inwestycji i Handlu, w ramach projektu Brand HUB, przełamuje ten stereotyp i udowadnia, że polskie firmy mają do zaoferowania równie dużo – o ile nie jeszcze więcej. Przekonała się o tym delegacja dziennikarzy branżowych z Indii podczas niedawnej wizyty studyjnej. Jej wynikiem będzie cykl publikacji, wzmacniających pozytywny wizerunek tego sektora na rynku indyjskim.

Dziennikarze z Indii - wizyta w Polsce dla sektora meblarskiego

Polski sektor meblarski wzmacnia pozycję w Indiach

Indie są jednym z najważniejszych rynków zbytu na świecie. Ich populacja to dziś niemal 1,5 miliarda osób. Przedstawiciele polskiej branży meblarskiej zwracają uwagę, że nawet jeśli tylko 1 proc. konsumentów będzie dysponować budżetem umożliwiającym inwestowanie w produkty aranżacji wnętrz, przełoży się to na równowartość 150 milionów potencjalnych klientów. Polscy producenci nie pozostają na to obojętni, postrzegając Indie jako rynek perspektywiczny do dalszej ekspansji biznesowej i zwiększania eksportu.

Ten magnetyzm działa w dwie strony. Konsumenci z Indii wykazują zainteresowanie meblami z Europy, chociaż wciąż kojarzą je silnie z markami włoskimi i niemieckimi. Polska Agencja Inwestycji i Handlu przełamuje ten stereotyp i wzmacnia rozpoznawalność polskiej branży meblarskiej w Azji. W tym celu zrealizowała w ostatnim czasie misję przyjazdową dla dziennikarzy z Indii, podczas której zaprezentowano atuty polskich mebli i produktów oświetleniowych.

Indyjski rynek zbytu jest w dalszym ciągu nieodkryty przez polskich producentów. Z uwagi na jego ogromny potencjał demograficzny należy z uwagą śledzić trendy panujące w tym kraju. Działa to jednak w dwie strony. Żeby odbiorcy z Indii znali atuty polskiego przemysłu, taka informacja musi do nich najpierw dotrzeć. I tu wkracza Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, zajmująca się między innymi szeroko pojętym wspieraniem polskich eksporterów. W ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” prowadzimy działania promocyjne na rzecz polskich sektorów gospodarczych i budujemy ich międzynarodową rozpoznawalność – mówi Bartosz Ossowski z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, koordynujący działania promocyjne dla sektora meblarskiego w ramach projektu Brand HUB.

Prezentacja oferty polskich producentów mebli i oświetlenia

Przedstawiciele renomowanych indyjskich redakcji branżowych – Lighting India Magazine, IFJ Plus Magazine oraz Indiawood Journal –  spędzili w Polsce trzy dni. W tym czasie wzięli udział w spotkaniach z producentami mebli i oświetlenia z Polski Centralnej i Południowej. W programie wydarzenia uwzględniono prezentację oferty produktów takich marek jak Kler, Novelle, Fameg oraz Mebin, a także prezentacja zakładów i showroomów firm: Kluś, Britop Lighting oraz Pani Jurek.

Z charakterystyką polskiego sektora meblarskiego, jego atutami i przewagami nad konkurencją, ale też z bieżącymi wyzwaniami stojącymi przed polskim rynkiem meblarskim dziennikarze z Indii mogli zapoznać się podczas spotkania z Tomaszem Wiktorskim, reprezentującym Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli.

Wizyta stanowiła też okazję do zaprezentowania oferty polskich artykułów wyposażenia wnętrz – zwłaszcza oświetlenia. Producenci działający w tym obszarze są coraz lepiej rozpoznawalni także w Azji, gdzie realizują spektakularne projekty (np. iluminacja budynku muzeum motoryzacji w Banglore – Payana Vintage Car Museum w Indiach).

W efekcie misji dziennikarskiej na łamach indyjskich portali branżowych pojawiają się publikacje, które wzmacniają wizerunek polskiego sektora meblarskiego na rynku indyjskim. Ma to tym większe znaczenie, że Hindusi podejmują decyzje zakupowe często na podstawie rekomendacji dekoratorów wnętrz – a ci z kolei swą wiedzę i opinię często opierają na lokalnych portalach i magazynach branżowych.

Unikalne cechy polskiego przemysłu meblarskiego

Wizyta studyjna stanowiła również okazję do wielu konstruktywnych dyskusji. Uczestnicy spotkań dzielili się uwagami, obserwacjami i wiedzą na temat polskiego i indyjskiego sektora meblarskiego, specyfiki obu rynków oraz preferencji konsumentów z Indii.

Goście z Indii zwrócili uwagę na potencjał polskiej branży meblarskiej i perspektywy ekspansji polskich producentów na rynku indyjskim. Zauważyli też, że meble z Europy cieszą się w Indiach dużym zainteresowaniem, zwłaszcza w segmencie produktów premium mogą znaleźć wielu odbiorców wśród bogacącego się społeczeństwa indyjskiego. To ogromna szansa dla Polski, będącej jednym z czołowych producentów mebli na Starym Kontynencie  – konkluduje Bartosz Ossowski.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)

ul. Krucza 50, 00-025 Warszawa
pasek z logotypami
  • Wszystko
  • Aktualności (5)
  • Kalendarz (2)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.