High Point Market 2025 – budowanie marki polskich mebli w USA
Za nami wiosenna edycja targów High Point Market 2025 w USA. Polska Agencja Inwestycji i Handlu, we współpracy z Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Producentów Mebli, zorganizowała przestrzeń wystawienniczą, udostępnioną polskim producentom mebli. Wybór wydarzenia nie był przypadkowy – Stany Zjednoczone są głównym kierunkiem eksportowym dla polskiej branży meblarskiej. W międzynarodowej ekspansji producentów z tego sektora wspiera PAIH, m.in. pośrednictwem w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB”.

Polska reprezentacja na wiosennej edycji High Point Market 2025
High Point Market 2025 to unikalne, jedno z największych wydarzeń branży meblowej na świecie. Targi zorganizowane są w formie showroomów ulokowanych w blisko 180 budynkach.
Według organizatora wiosenna edycja przyciągnęła około 2000 wystawców oraz ponad 75 tys. odwiedzających. Z oferty polskiego stoiska narodowego skorzystało pięć polskich firm: Miuform, Deftrans, Niemann, Otinus oraz BIM Furniture. W pobliżu stanowiska PAIH rozstawili się również inni wystawcy z Polski: BRSTUDIO.EU, Gala Meble, INTERMEBLE, Krysiak Furniture, Spin oraz Szynaka Meble. Polskie firmy zajęły łącznie powierzchnię ok. 930 metrów kwadratowych w budynku Commerce & Design (5-H).
Szeroko poruszanym tematem przez wystawców i odwiedzających była niestabilność międzynarodowej wymiany handlowej, związanej z polityką ceł administracji Stanów Zjednoczonych. Cła na produkty z Europy stanowią wyzwanie dla polskich producentów, planujących eksport lub już sprzedających towary do USA. Paradoksalnie jednak, potencjalne zmiany światowych łańcuchów dostaw mogą być jednak również szansą dla polskich przedsiębiorców z sektora meblowego – zwłaszcza w kontekście wprowadzania w USA ograniczeń dla importu towarów z Azji.
Jak poruszać się po amerykańskim rynku meblarskim?
Udział w tak perspektywicznym rynku meblarskim, jakim jest rynek USA, to wielka szansa dla polskich przedsiębiorców. Trzeba jednak pamiętać, że wejście oraz prowadzenie działalności na rynku amerykańskim jest trudne. Wymaga dużej cierpliwości i konsekwencji w działaniu, a także opracowania długofalowej strategii, aby osiągnąć sukces. W związku z tym, aby zrealizować cele targowe, należy zaplanować udział w przynajmniej trzech edycjach High Point Market – mówi Jerzy Osika, ekspert branżowy na polskim stoisku narodowym.
Zwraca przy tym uwagę, że potrzeby amerykańskich konsumentów znacząco różnią się od ich europejskich odpowiedników, dlatego potrzeba więcej czasu na dopasowanie oferty. Dobrym sposobem na poznanie rynku jest odwiedzenie wiodących sklepów z branży meblarskiej w USA.
Dodaje, że udział w pierwszych edycjach High Point Market 2025 warto wykorzystać do zebrania informacji o potrzebach amerykańskiego rynku i nawiązywania relacji. W trakcie targów sprawdzonym sposobem nawiązywania kontaktów jest udział w licznych wydarzeniach networkingowych, oferowanych przez organizatora.
W Stanach Zjednoczonych targi nadal są liczącym się narzędziem wejścia na dany rynek, a High Point Market to kluczowa impreza wystawiennicza w tym kraju – podsumowuje ekspert PAIH.




Projekt Brand HUB
Polska Agencja Inwestycji i Handlu zorganizowała polskie stoisko narodowe podczas targów High Point Market 2025 jako element sektorowego programu promocji dla sektora meblarskiego na rynkach perspektywicznych. Sektorowy program promocji realizowany jest w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu we współpracy z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”.
Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” jest wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP oraz wzrost wolumenu eksportu poprzez ich udział w działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych. Sektorowe programy promocji mają za zadanie wesprzeć rozpoznawalność tychże sektorów na rynkach zagranicznych dzięki promowaniu Marki Polskiej Gospodarki pod hasłem „Poland. Business Forward”.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)
- Tel.: +48 22 334 99 10
- E-mail: paih24@paih.gov.pl

- Wszystko
- Aktualności (4)
- Kalendarz (2)
-
Artykuł
Polskie meble coraz lepiej znane w USA
Polskie meble są dziś dostępne w licznych sieciach handlowych na terenie całych Stanów Zjednoczonych
ArtykułBezpłatna promocja Twojej firmy w raporcie branżowym PAIH
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 27 marca 2025 r.
-
Artykuł
Polskie meble coraz lepiej znane w USA
Polskie meble są dziś dostępne w licznych sieciach handlowych na terenie całych Stanów Zjednoczonych
ArtykułBezpłatna promocja Twojej firmy w raporcie branżowym PAIH
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 27 marca 2025 r.
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.