Branżowy Program Promocji sektora IT/ICT – podsumowanie
28.02.2023
W latach 2016-2022 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) była operatorem Branżowego Programu Promocji sektora IT/ICT. Realizację programu współfinansowano z funduszy europejskich w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Na czym polegał Program?
Jego celem była promocja polskiej branży teleinformatycznej na najważniejszych zagranicznych targach i konferencjach oraz wsparcie polskich przedsiębiorców, w tym startupów, w poszukiwaniu partnerów biznesowych na wybranych rynkach. W 2017 roku rozpoczęliśmy organizację stoisk informacyjno-promocyjnych na takich wydarzeniach. Na stoiska zapraszaliśmy firmy, stowarzyszenia i władze lokalne, by umożliwić im promocję oferty poszczególnych przedsiębiorstw i regionów.
Zainteresowane podmioty prezentowały swoją ofertę za pomocą różnych materiałów, w tym filmów promocyjnych, oraz umawiały spotkania z kontrahentami. Dodatkowo, na każdym stoisku pracowali eksperci, których zadaniem było nie tylko przybliżanie odwiedzającym charakterystyki Polski jako kraju oferującego innowacyjne rozwiązania, ale też wsparcie firm w nawiązywaniu nowych kontaktów.
Przedsiębiorstwa, które nie mogły oddelegować swoich przedstawicieli na dane wydarzenie, przekazywały nam swoje materiały promocyjne, dzięki czemu wciąż miały szansę dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.
Statystyki Programu
W ramach programu zorganizowaliśmy w sumie 27 stoisk na 4 kontynentach. Odwiedziliśmy z firmami 12 krajów, a w nich – 16 różnych imprez targowych i konferencyjnych. Na części udało nam się pojawić więcej niż raz, powracając na najważniejsze dla polskich przedsiębiorców wydarzenia. Jednocześnie zależało nam też na tych mniej oczywistych kierunkach, by dzięki naszym stoiskom polskie firmy miały okazję zbadać zupełnie nowe rynki.
Niemal połowę wydarzeń, na których zorganizowaliśmy stoiska, stanowiły imprezy startupowe, takie jak Web Summit w Lizbonie, Pioneers Festival w Wiedniu, DLD w Tel Awiwie czy Techcrunch Disrupt w San Francisco. Nie zabrakło nas też jednak na „tradycyjnych” targach, np. GITEX GLOBAL w Dubaju, Mobile World Congress w Barcelonie czy Futurecom w Sao Paulo.
W sumie z naszych stoisk skorzystało niemal 700 polskich firm, w tym prawie 540 z nich przynajmniej raz pojawiło się osobiście. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się podzielić z nami konkretnymi liczbami nowych nawiązanych kontaktów, wskazali na niemal 3000 relacji.
Jest nam niezmiernie miło, że firmy wracały na organizowane przez nas stoiska po kilka razy, co jest dla nas najlepszym dowodem, że warto było zaangażować się w tego rodzaju działania. Jednym z takich podmiotów był Winged IT, której CEO, Wiktor Tarnawski, tak podsumowuje udział w naszym programie:
Po raz pierwszy mieliśmy przyjemność pracować na stoisku narodowym zorganizowanym przez PARP przy okazji Japan IT Week w Tokio w 2018 roku, a po raz ostatni na Slush w Helsinkach w 2022 roku. W tym czasie wzięliśmy udział osobiście w 8 wydarzeniach, a w przypadku kolejnych 3 imprez przekazywaliśmy nasze materiały promocyjne w celu ich prezentowania na stoiskach narodowych. Dzięki tym aktywnościom udało nam się dotrzeć do wielu potencjalnych klientów i podpisać kilka ważnych dla naszej firmy kontraktów. Jednocześnie praca na stoiskach PARP zawsze była przyjemnością ze względu na profesjonalizm zespołu Branżowego Programu Promocji IT/ICT oraz możliwość promowania nie tylko własnej firmy, ale i całej branży IT w Polsce. Mamy nadzieję, że będziemy mieli okazję współpracować z PARP także w przyszłości – przy okazji kolejnych równie wartościowych przedsięwzięć.
Nie tylko wydarzenia ogólnobranżowe
Podsumowując realizację Branżowego Programu Promocji sektora IT/ICT, nie możemy zapominać o dwóch bardzo ważnych jego gałęziach – gamingu i fintechu. Dla tych grup organizowaliśmy stoiska na Gamescom w Kolonii i G-Star w Pusan (w sumie 3 stoiska) oraz na Money20/20 w Amsterdamie (w sumie 2).
Ponadto, w 2022 roku, również dzięki funduszom europejskim w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, PARP zorganizowała na targach Gamescom pawilon narodowy o powierzchni ponad 200 m². Imprezę tę odwiedziło ponad 265 tys. osób (oraz ponad 130 mln odwiedzających online) z przeszło 100 krajów. W sumie z możliwości promowania swojej oferty na polskim stoisku narodowym na Gamescom 2022 skorzystało 66 firm i instytucji z naszego kraju, działających w branży gier komputerowych. Na stoisku przewidziano m. in. strefę dla graczy, w której każdego dnia prezentowane były gry od polskich twórców. Łącznie zaprezentowano 30 tytułów, które mogły zostać przetestowane przez zwiedzających. Zachęcamy do obejrzenie krótkiego podsumowania video z tego wydarzenia.
Wirtualne spotkania b2b
W 2020 roku wraz z początkiem pandemii, stacjonarne wydarzenia targowe i konferencyjne praktycznie przestały się odbywać. Chcąc wciąż zapewniać polskim firmom możliwość nawiązywania nowych kontaktów z zagranicznymi partnerami, uzupełniliśmy swoją ofertę o wydarzenia kooperacyjne, które były w całości wirtualne. Dzięki rozwiązaniom wdrażanym w tym samym czasie w naszym innym projekcie, Enterprise Europe Network, mogliśmy zorganizować dla firm z branży IT z całego świata bezpłatne spotkania kooperacyjne online. Odbyły się one w maju 2021 roku pod nazwą ITmatch – virtual IT/ICT cooperation day. Do organizacji wydarzenia włączyły się z liczne zagraniczne organizacje otoczenia biznesu, dzięki czemu w spotkaniach wzięło udział prawie 200 firm z 36 krajów. Odbyły one w sumie ponad 280 spotkań dwustronnych, z czego większość z nich – ponad 250 – miało charakter międzynarodowy. Podsumowanie ITmatch
Raport o branży IT/ICT
W toku realizacji Branżowego Programu Promocji sektora IT/ICT stworzyliśmy również anglojęzyczny raport na temat branży IT w Polsce. Publikacja zawierała m. in. katalog zawierający ponad 200 profili polskich firm i innych podmiotów działających w obszarze technologii teleinformatycznych. Publikacja dostępna jest nieodpłatnie.
Lista stoisk
Zachęcamy do zapoznania się z poniższą listą wszystkich wydarzeń zorganizowanych przez Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Branżowego Programu Promocji sektora IT/ICT.
Możecie również obejrzeć relacje z wydarzeń: galerie na Facebooku i filmy na YouTube.
Stoiska zorganizowane w 2017 r.
Stoiska zorganizowane w 2018 r.
Stoiska zorganizowane w 2019 r.
Stoiska zorganizowane w 2021 r.
Stoiska zorganizowane w 2022 r.
Stoiska na powyższych wydarzeniach, a także spotkania kooperacyjne ITmatch, zostały zorganizowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand”, poddziałanie 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.
Mamy nadzieję że już wkrótce będziemy mogli zaprosić Was na kolejne zagraniczne targi i konferencje IT, na których zorganizujemy stoiska narodowe.
- Wszystko
- Aktualności (39)
- Wiedza (9)
- Kalendarz (97)
- Centrum Wsparcia (56)
-
Wydarzenie
Polsko-Ugandyjskie Seminarium Ekonomiczne
Głównym celem seminarium jest przedstawienie polskiej oferty gospodarczej szerokiemu gronu ugandyjsk…
WydarzenieTajwańska misja biznesowa w Polsce
Wydarzenie będzie okazją do odbycia bezpłatnych spotkań B2B z firmami tajwańskimi m.in. z branży IT,…
-
Artykuł
Sektor ICT w Polsce i na świecie
Zaledwie 10 państw odpowiada za 82 proc. światowego eksportu dóbr ICT
ArtykułAkt o sztucznej inteligencji opublikowany
Dokument stanowi kamień milowy w regulacjach dotyczących stosowania AI w UE
-
Wydarzenie
Polsko-Ugandyjskie Seminarium Ekonomiczne
Głównym celem seminarium jest przedstawienie polskiej oferty gospodarczej szerokiemu gronu ugandyjsk…
WydarzenieTajwańska misja biznesowa w Polsce
Wydarzenie będzie okazją do odbycia bezpłatnych spotkań B2B z firmami tajwańskimi m.in. z branży IT,…
-
Oferta wsparcia
Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z wojewódz…
Projekt „Kierunek Azja – umiędzynarodowienie działalności przedsiębiorstw z województwa łódzkiego po…
Oferta wsparciaHorizon4Poland
Dzięki udziałowi w wydarzeniu Horizon4Poland dowiesz się, który BPK najlepiej wesprze Twoje potrzeby…
Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.