Celem Portalu jest stworzenie jednego punktu wejścia dla eksporterów i inwestorów oraz zapewnienie w jednym miejscu spójnego systemu informacji dla eksporterów i inwestorów o warunkach eksportu oraz prowadzenia działalności gospodarczej w kraju i za granicą, jak również o instytucjach i dostępnych instrumentach wsparcia poprzez:
- utworzenie platformy wysokiej jakości informacji na temat eksportu w jednym miejscu,
- pomoc w nawiązywaniu kontaktów biznesowych,
- umożliwienie bezpośredniej interakcji polskich i zagranicznych przedsiębiorstw.
Z Portalu dowiesz się jakie branże i kierunki eksportu są wspierane przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Serwis spełnia też rolę wyszukiwarki:
- obszernej bazy codziennie aktualizowanych zapytań i przetargów ze świata,
- polskich ofert eksportowych,
- wizytówek polskich przedsiębiorstw,
- imprez targowo-wystawienniczych na świecie,
- ważnych wydarzeń w Polsce.
Jak się z nami skontaktować, aby uzyskać:
- informację dotyczącą promocji eksportu - skorzystaj z formularza kontaktowego.
- informację dotyczącą danego rynku lub regionu - skorzystaj z formularza kontaktowego wybierając poszczególne ZBH/WPHI.
- informację dotyczącą Branżowych Programów Promocji wejdź na stronę dedykowaną programom branżowym.
- informację dotyczącą rynków perspektywicznych - wejdź na stronę dedykowaną rynkom perspektywicznym.
- dostęp do zweryfikowanych przez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) - zagraniczne placówki Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii informacji oraz niepublikowanych nigdzie zapytań ofertowych z całego świata zarejestruj się poprzez formularz rejestracyjny.
Historia
Portal Promocji Eksportu został uruchomiony we wrześniu 2015 roku i powstał w wyniku połączenia trzech portali: www.trade.gov.pl, www.coie.gov.pl i www.eksporter.gov.pl. W jednym miejscu znalazła się koordynacja działań informacyjno-promocyjnych, w tym:
- możliwość łatwego sortowania i selekcjonowania informacji z Zagranicznych Biur Handlowych, Wydziałów Promocji Handlu i Inwestycji oraz 15 Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów,
- informacje ze wszystkich województw odnośnie wspieranych kierunków i działań promocyjnych w perspektywie finansowej 2020,
- informacja o wszystkich punktach kontaktowych odnośnie promocji gospodarczej,
- jednolita promocja Marki polskiej gospodarki (MPG).
***
Portal Promocji Eksportu powstał w związku z realizacją projektu PO IG, 6. Oś priorytetowa: Polska gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie 6.5: Promocja polskiej gospodarki, Poddziałanie 6.5.1 Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych i będzie modernizowany w związku z realizacją projektu wybieranego w trybie pozakonkursowym PO IR, 3. Oś priorytetowa: WSPARCIE INNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWACH Działanie 3.3: Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw Poddziałanie 3.3.2: Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand.