Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Marka Polskiej Gospodarki

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Hubert Ochorowicz | 2017-04-14 11:45:46
mpg, po ir, poddziałanie 3.3.3, poddziałanie 3.3.2,

Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

 

Koncepcja wizualizacji została przygotowana w oparciu o wyniki badań wizerunkowych Polski. Na ich podstawie stworzono Księgę Marki Polskiej Gospodarki, w której określono atrybuty Marki, system identyfikacji wizualnej oraz tezy komunikacyjne dla komunikatów werbalnych.

 

Badania przeprowadzone wśród grupy ponad dziesięciu tysięcy przedstawicieli środowiska biznesowego na czterech kontynentach wykazały, że Polacy są postrzegani jako wykwalifikowani profesjonaliści. Jest to najważniejszy atut, który tworzy pozytywny i trwały wizerunek Polski jako kraju, z którym warto współpracować i realizować działania biznesowe.

 

Projekt został zrealizowany przez konsorcjum Ageron Polska i Ageron Internacional. Przy realizacji projektu współpracowali eksperci firmy Bloom Consulting.

Skąd pomysł na Markę Polskiej Gospodarki?

Na świecie są tysiące polskich produktów, ale niewiele osób zna ich kraj pochodzenia. Dlatego istotne jest stworzenie silnej pozycji rodzimych marek za granicą oraz podnieść atrakcyjność inwestycyjną Polski na arenie międzynarodowej.

 

Podjęto decyzję o przeprowadzeniu badań na temat postrzegania Polski przez zagranicznych przedsiębiorców oraz jak Polacy postrzegają swoją pozycję na arenie międzynarodowej. Zatrudnieni eksperci mieli za zadanie stworzyć spójną koncepcję promocji polskiej gospodarki. Uzyskane wyniki badań wykazały, że najważniejszym atutem polskiej gospodarki są ludzie, ich wiedza i umiejętności oraz otwartość na współpracę.

 

Co i kogo Marka ma promować?

Marka Polskiej Gospodarki ma promować polskie produkty i polskich przedsiębiorców za granicą.

Jak pokazują wyniki badań, polskie firmy są chętne do udziału w projekcie.

 

W jaki sposób, gdzie?

Istotnym jest, aby Markę Polskiej Gospodarki promowali Polacy jako jej ambasadorzy. Połączenie polskiego talentu, w różnych sektorach gospodarki, w kraju i zagranicą wpływa na kreowanie pozytywnego i trwałego wizerunku Polski jako państwa, w którym warto realizować działania biznesowe.

 

Kto może skorzystać z logo?

Każdy polski przedsiębiorca może wziąć udział w programie Marki Polskiej Gospodarki. Wystarczy złożyć wniosek o użyczenie znaku MPG i wykorzystać go podczas działań promocyjnych.

 

Uwaga: Beneficjenci podziałania 3.3.3 PO IR zobowiązani są do używania znaku Marki Polskiej Gospodarki podczas imprez targowo-wystawienniczych, misji gospodarczych, a także umieszczania logotypu na swoich materiałach promocyjnych. W związku z powyższym, przedsiębiorcy ci zwolnieni są z obowiązku wnioskowania o użyczenie znaku Marki Polskiej Gospodarki na ww.cele.

 

Wykaz dokumentów potrzebnych do uczestnictwa w programie Marka Polskiej Gospodarki

Wszystkie dokumenty znajdują się w załącznikach.

 

Projekt panelu promocyjnego Marki Polskiej Gospodarki

Uwaga: Przedsiębiorcy otrzymujący wsparcie finansowe na udział w programach promocji oraz beneficjenci poddziałania 3.3.3 PO IR, są zobowiązani do używania Marki Polskiej Gospodarki (MPG). Chodzi o działania promocyjne realizowane w ramach projektu, w tym w szczególności na stoiskach wystawienniczych.

Wizualizację MPG należy stosować w formie panelu promocyjnego MPG (PDF 4 MB), zgodnie z załączonym projektem (RAR 39 KB).

 

Uwaga: Zmiana wersji językowej panelu - z angielskiej na polską, zgodnie z „Księgą znaku MPG”. Zmiana wynika z konieczności stosowania jednolitej wersji zarówno na stoiskach przedsiębiorców, jak i na narodowych stoiskach informacyjnych. Jeżeli przedsiębiorca przygotował już panel w języku angielskim (faktura za przygotowanie panelu MPG została wystawiona w terminie do 30 października 2016 r.), może stosować angielską wersję językową. Po tym terminie obowiązuje wersja panelu w języku polskim.

Wizualizacja panelu

Projekt w formacie EPS

 

W razie pytań prosimy o kontakt z Departamentem Polityki Eksportowej Ministerstwa Rozwoju




Pliki do pobrania

2RegulaminMPG
pdf | 46.76 KB
Pobierz
3Wniosekouzyczeniewzor
doc | 28.5 KB
Pobierz
1PrezentacjaMarkaPolskiejGospodarki
pdf | 2.56 MB
Pobierz
4LOGOTYPMPG
neu | 948.81 KB
Pobierz
5KsiegaZnakuMPG
pdf | 2.88 MB
Pobierz
MPGpanelpromocyjnynastrone
pdf | 4.48 MB
Pobierz
Projekt
neu | 38.87 KB
Pobierz