Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Marka Polskiej Gospodarki

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Hubert Ochorowicz | 2016-10-18 15:45:25
mpg, po ir, poddziałanie 3.3.3, poddziałanie 3.3.2,

Marka Polskiej Gospodarki - użyteczne informacje

 

Logo Marki Polskiej Gospodarki

Marka Polskiej Gospodarki powstała w ramach projektu ”Przeprowadzenie badań wizerunkowych Polski i polskiej gospodarki w krajach głównych partnerów gospodarczych oraz opracowanie koncepcji wizualizacji programu promocji polskiej gospodarki”, jako część projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Na podstawie wyników badań wizerunkowych opracowano koncepcję wizualizacji programu promocji polskiej gospodarki, w ramach której stworzono Księgę Marki Polskiej Gospodarki. W szczególności określono w niej atrybuty Marki, zaprezentowano pełen system identyfikacji wizualnej oraz tezy komunikacyjne dla komunikatów werbalnych.

Na podstawie szeroko zakrojonych międzynarodowych badań wśród ponad dziesięciu tysięcy przedstawicieli środowiska biznesowego na czterech kontynentach zauważyliśmy, że Polacy, jako wykwalifikowani profesjonaliści, postrzegani są pozytywnie i oceniani bardzo wysoko. Jak wynika z przeprowadzonych badań, jest to najważniejszy atut Polski.

Kombinacja różnego rodzaju talentu Polaków, w różnych sektorach gospodarki, w Polsce i za granicą, tworzy pozytywny i trwały wizerunek Polski jako kraju, w którym, i z którym warto współpracować i realizować działania biznesowe. Największym atutem i siłą Polski jest talent jej mieszkańców.

Projekt został zrealizowany przez konsorcjum Ageron Polska i Ageron Internacional. Przy realizacji projektu współpracowali eksperci firmy Bloom Consulting.

Skąd pomysł na Markę Polskiej Gospodarki?

Na świecie są tysiące polskich produktów, ale mało kto wie, że są z Polski. Dlatego chcemy zbudować silną pozycję polskich marek za granicą oraz podnieść atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju.

Zdecydowaliśmy się dokładniej zbadać, jak widzą Polskę zagraniczni przedsiębiorcy oraz jak Polacy postrzegają swoją pozycję za granicą. Zatrudniliśmy ekspertów do stworzenia spójnej koncepcji promocji polskiej gospodarki. Badania wykazały, że najważniejszym atutem polskiej gospodarki są ludzie, ich wiedza i umiejętności oraz otwartość na współpracę.

Co i kogo Marka ma promować?

Marka Polskiej Gospodarki ma promować polskie produkty i polskich przedsiębiorców za granicą. Jak pokazują wyniki badań, polskie firmy są chętne do udziału w projekcie.

W jaki sposób, gdzie?

Jeżeli naszym największym aktywem w świecie biznesu jesteśmy my sami, Polacy, to musimy dumnie reprezentować Markę jako jej ambasadorzy. Połączenie talentu Polaków, w różnych sektorach gospodarki, w Polsce i za granicą, stworzy pozytywny i trwały wizerunek Polski jako kraju, w którym warto realizować działania biznesowe.

Kto może skorzystać z logo?

Czy każda polska firma będzie mogła skorzystać z logo, np. umieszczając je na swoich produktach czy oznakować swoje stoisko na targach? Tak, każdy przedsiębiorca będzie mógł wziąć udział w programie. Musimy pamiętać, że udział w tym projekcie to dla przedsiębiorcy ogromny zaszczyt, ale także i duża odpowiedzialność.

Beneficjenci podziałania 3.3.3 PO IR zobowiązani są do używania znaku Marki Polskiej Gospodarki podczas imprez targowo-wystawienniczych, misji gospodarczych, a także umieszczania logotypu na swoich materiałach promocyjnych. W związku z powyższym, przedsiębiorcy ci zwolnieni są z obowiązku wnioskowania o użyczenie znaku Marki Polskiej Gospodarki na ww.cele.

załączniki:

Projekt panelu promocyjnego Marki Polskiej Gospodarki

Beneficjenci poddziałania 3.3.3 PO IR zobowiązani są do stosowania wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki (MPG), we wszystkich działaniach promocyjnych realizowanych w ramach projektu w tym w szczególności na stoiskach wystawienniczych. Wizualizację MPG należy stosować w formie panelu promocyjnego MPG, zgodnie z załączonym projektem.

Ministerstwo Rozwoju podjęło decyzję o zmianie wersji językowej panelu z angielskiej na polską, zgodnie z „Księgą znaku MPG”. Zmiana ta wynika z konieczności stosowania jednolitej wersji zarówno na stoiskach przedsiębiorców jak i na narodowych stoiskach informacyjnych.

Przedsiębiorcy, którzy przygotowali już panel w języku angielskim (faktura za przygotowanie panelu MPG została wystawiona w terminie do 30 października 2016 r.), mają możliwość stosowania angielskiej wersji językowej. Pozostali przedsiębiorcy proszeni są o przygotowywanie wersji panelu w języku polskim.

PPE_PL_MPG panel promocyjny na strone.pdf
 




Pliki do pobrania

2RegulaminMPG
pdf | 46,76 KB
Pobierz
3Wniosekouzyczeniewzor
doc | 28,5 KB
Pobierz
1PrezentacjaMarkaPolskiejGospodarki
pdf | 2,56 MB
Pobierz
4LOGOTYPMPG
neu | 948,81 KB
Pobierz
5KsiegaZnakuMPG
pdf | 2,88 MB
Pobierz
MPGpanelpromocyjnynastrone
pdf | 4,48 MB
Pobierz