Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



IT/ICT

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-12-05 10:24:44
branżowe programy promocji, it/ict, komputery, elektronika, poddziałanie 3.3.2, promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, marka polskiej gospodarki, program operacyjny inteligentny rozwój, po ir, finansowanie, poddziałanie 3.3.3, wsparcie mśp w promocji marek produktowych, polska agencja rozwoju przedsiębiorczości, parp, wspracie msp

Program promocji branży IT/ICT - informacja dla przedsiębiorców

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości prowadzi stronę internetową dedykowaną Branżowemu Programowi Promocji IT/ICT: ict.trade.gov.pl.

 

Informacje o programie promocji.

Program promocji branży IT/ICT opracowany został w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR).

 

Udział przedsiębiorców w programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

W ramach programu opracowany został wykaz działań promocyjnych przeznaczonych dla przedsiębiorców, który uzupełniony został o tzw. działania ogólne promujące polską branżę IT/ICT. Program promocji przygotowany został w taki sposób, aby zapewnić komplementarność działań podejmowanych na rzecz promocji polskich produktów i usług IT/ICT.

 

Adresaci programu promocji

Program skierowany jest do Mikro, Małych i Średnich przedsiębiorców , którzy prowadzą działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z poniższych kategorii działalności (PKD 2007) :

26.1 - produkcja elektronicznych elementów i obwodów drukowanych

26.2 - produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych

26.3 - produkcja sprzętu

26.4 - produkcja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku

26.8 - produkcja magnetycznych i optycznych niezapisanych nośników informacji

58.2 - działalność wydawnicza w zakresie oprogramowania

62.0 - działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana

63.1 - przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi.

 

Termin realizacji programu

10 lutego 2017 r. - 31 grudnia 2019 r.

 

Zasady udzielania wsparcia na udział w programie.

Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych objętych programem zgodnie z katalogiem kosztów kwalifikowanych wykazanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Dz. U. poz. 1027). Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowanych, objętych wsparciem finansowym, nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.

 

Szczegółowe informacje nt. warunków udzielania wsparcia oraz przyjmowania wniosków w ramach poddziałania 3.3.3 PO IR, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w dniu ogłoszenia konkursu.

 

Działania promocyjne przewidziane w programie promocji dla przedsiębiorców.

 

A. Zakres działań obligatoryjnych, w których muszą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu

1. Przedsiębiorca zobowiązany jest wybrać przynajmniej jeden z poniższych pozaunijnych rynków perspektywicznych, który będzie zgodny ze strategią ekspansji firmy:

  • Brazylia,
  • Japonia,
  • Korea Południowa,
  • Stany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA),
  • Iran,
  • Izrael,
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA).

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w przynajmniej sześciu (6) targach branżowych w charakterze wystawcy, przy czym przynajmniej jedno (1) z tych działań stanowić powinna impreza targowa na wybranym w ramach pkt. A.1 rynku perspektywicznym, podczas której zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne.

 

Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach perspektywicznych.

L.p.

Nazwa targów

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

Futurecom

Rio de Janeiro/

Sao Paulo,

Brazylia

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

2.

Brazil Game Show

Sao Paulo, Brazylia

III/IV kwartał 2018

III/IV kwartał 2019

 

3.

Rio Info

Rio de Janeiro, Brazylia

III kwartał 2018

III kwartał 2019

 

4.

Japan IT Week (edycja wiosenna i jesienna)

Tokio, Japonia

II kwartał 2018,

IV kwartał 2018

II kwartał 2019

IV kwartał 2019

II kwartał 2018 organizacja 50 m2 stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

5..

Tokyo Game Show

Tokio, Japonia

III kwartał 2018

III kwartał 2019

 

6.

3D & Virtual reality Expo (IVR)

Tokio, Japonia

II kwartał 2018;

II kwartał 2019

 

7.

CEATEC Japan

Chiba, Japonia

IV kwartał 2018

IV kwartał 2019

 

8.

INTEROP Tokyo

Chiba, Japonia

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

9.

Gitex Technology

Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

10.

Gitex Shopper

Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie

I/II kwartał 2018,

I/II kwartał 2019

 

11.

IOTX the Big Data Show

Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie

I/II kwartał 2018,
I/II kwartał 2019

 

12.

G-STAR

Pusan, Korea Południowa

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

IV kwartał 2018 – organizacja 50 m2 stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

13.

MK SMART TECH SHOW

Seul,

Korea Południowa

II kwartał 2018

II kwartał 2019

 

14.

World IT Show

Seul,

Korea Południowa

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

15.

E3

Los Angeles, USA

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

16.

Consumer Electronic Show (CES)

Las Vegas, USA

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

17.

IoT World

Santa Clara, USA

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

18.

PAX West

Seattle,

USA

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

19.

PAX East

Boston,

USA

I/II kwartał 2018,

I/II kwartał 2019

 

20.

GameStop Expo

Anaheim, USA

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

21.

Cloud Expo/

Internet of Things Expo

Nowy York, USA

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

Santa Clara, USA

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

22.

Techcrunch Disrupt

San Francisco, USA

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

III kwartał 2018 – organizacja 8 m2 stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

23.

Casual Connect USA

Seattle,

USA

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

24.

Game Developers Conference & Expo

San Francisco, USA

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

25.

SXSW

Austin,

USA

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

26.

Precision Farming Expo

USA

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

27.

Cybertech

Tel Awiw, Izrael

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

28.

Casual Connect Tel Awiw

Tel Awiw, Izrael

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

29.

DLD

Tel Awiw, Izrael

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

30.

HLS & Cyber

Tel Awiw, Izrael

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

31.

Mobile Summit

Tel Awiw, Izrael

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

32.

International ICT & Digital media Exhibition (ITDMEX)

Teheran, Iran

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

33.

INOTEX – International Innovation and Technology Exhibition

Teheran, Iran

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

34.

International Electronics, consumer Electronics, Computer & E-Commerce Exhibition in Iran (Elecomp)

Teheran, Iran

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

35.

Iran Telecom

Teheran, Iran

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

 

Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach zagranicznych poza UE.

Lp. Nazwa targów Miejsce odbywania się targów

Termin

odbywania się targów

1. EB Games Expo Sydney, Australia

IV kwartał

2018

IV kwartał

2019

2. Casual Connect Asia Singapur

II kwartał

2018

II kwartał

2019

3.

Data Center World Asia/

Cloud Expo Asia

Singapur

IV kwartał

2018

IV kwartał

2019

4. Igromir Moskwa, Rosja

III/IV kwartał

2018

III/IV kwartał

2019

5. Data Center World Asia Hongkong, Chiny

II kwartał

2018

II kwartał

2019

6. ITS World Congress Montreal, Kanada

IV kwartał 

2017

 

Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach UE.

L.p.

Nazwa targów

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

CeBIT

Hanower, Niemcy

I kwartał 2018,

Ikwartał 2019

 

2.

Gamescom

Kolonia, Niemcy

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

3.

International

Games Week

Berlin

Berlin, Niemcy

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

4.

International

Astronautical

Congress (IAC)

Brema, Niemcy

III/IV kwartał 2018

 

5.

Mobile World

Congress

Barcelona, Hiszpania

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

I kwartał 2018

organizacja 50 m2 stoiska

promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

6.

Smart City

Expo

Barcelona, Hiszpania

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

7.

Data Centre World/

Cloud Expo Europe/

Smart IoT London/

Cloud Security Expo

Londyn, Wielka Brytania

I/II kwartał 2018,

I/II kwartał 2019

 

8.

UC EXPO

Londyn, Wielka Brytania

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

9.

Service Desk & IT Support Show

Londyn, Wielka Brytania

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

10.

Mobile Game Forum London

Londyn, Wielka Brytania

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

11.

M2M World Congress

Londyn, Wielka Brytania

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

12.

Pioneers Festival

Wiedeń, Austria

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

II kwartał 2018

organizacja 8 m2 stoiska

promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

13.

Web Summit

Lizbona, Portugalia

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

IV kwartał 2018

organizacja 8 m2 stoiska promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

14.

Slush

Helsinki, Finlandia

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

15.

ESA ISD Industry Space Days

Noordwijk, Holandia

III kwartał 2018

 

3. Przedsiębiorca biorący udział w programie zobowiązany jest do zakupu przynajmniej jednej (1) usługi doradczej w zakresie przygotowania wejścia na rynki perspektywiczne wymienione w ramach pkt A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów).

 

Przedsiębiorca może zakupić jedną usługę doradczą niezależnie od liczby wybranych rynków perspektywicznych określonych w pkt. A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych, która może dotyczyć przygotowania wejścia na jeden lub więcej wybranych rynków perspektywicznych.

 

Usługi doradcze muszą zostać nabyte od podmiotu posiadającego potencjał do świadczenia usługi doradczej, w postaci oddziału firmy, jej przedstawicielstwa lub współpracowników na rynku, którego dotyczy przedmiotowa usługa doradcza lub od podmiotu bezpośrednio działającego na tym rynku.

 

4. Przedsiębiorca, w trakcie całego programu, niezależnie od liczby wybranych rynków perspektywicznych z określonych w pkt. A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych, zobowiązany jest do wzięcia udziału w przynajmniej dwóch (2) działaniach z pkt. B. Zakres wymaganych rodzajów działań promocyjnych, przy czym co najmniej 2 działania muszą dotyczyć wskazanych przez przedsiębiorcę pozaunijnych rynków perspektywicznych określonych w pkt A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych.

 

Przedsiębiorca może wziąć udział w dwóch działaniach tego samego rodzaju, o których mowa w pkt. B. Zakres wymaganych rodzajów działań promocyjnych jeśli program nie ogranicza takiej możliwości.

 

5. Przedsiębiorca, do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie powinien zarejestrować i zweryfikować swoją firmę na Portalu Promocji Eksportu.

 

B. Zakres wymaganych rodzajów działań promocyjnych:

1. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość zakupu jednej (1) usługi szkoleniowej w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy na rynkach perspektywicznych wymienionych w ramach pkt pkt. A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów).

 

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, może wziąć udział w maksymalnie dwóch (2) grupowych wyjazdowych misjach gospodarczych, których celem jest rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych, wymiana doświadczeń, co doprowadzić powinno do nawiązania współpracy handlowej.

 

Program wizyty powinien zostać opracowany w porozumieniu z zainteresowanymi uczestnikami i obejmować przynajmniej udział w spotkaniu b2b oraz organizację pokazu bądźprezentacji. Misja powinna mieć charakter grupowego wyjazdu minimum 3 przedsiębiorców, trwającego nie dłużej niż 3 dni na miejscu i być związana z udziałem w międzynarodowym wydarzeniu branżowym, o których mowa w pkt. A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych w tabeli: Wykaz targów branżowych na rynkach perspektywicznych oraz Wykaz targów branżowych organizowanych na rynkach zagranicznych poza UE.

 

W ramach etapu przedmisyjnego organizator misji zobowiązany jest do przeprowadzenia szkolenia uczestników misji z zakresu regulacji/kultury biznesowej etc. W ramach etapu pomisyjnego, organizator jest zobowiązany do wspierania przedsiębiorców w podtrzymywaniu nawiązanych podczas misji kontaktów handlowych.

 

Przedsiębiorcy biorący udział w wyjazdowych misjach gospodarczych są zobowiązani do przygotowania raportu z przebiegu misji zawierającego w szczególności program misji, program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej powinien zostać przedstawiany realizatorowi programu promocji w celach informacyjnych.
Wyjazdowa grupowa misja gospodarcza może być zorganizowana samodzielnie przez przedsiębiorcę.

 

3. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość organizacji indywidualnej misji gospodarczej do wskazanego przez przedsiębiorcę pozaunijnego rynku perspektywicznego z krajów wymienionych w pkt. pkt. A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych. W ramach misji możliwe jest wzięcie udziału w międzynarodowym wydarzeniu branżowym wskazanym w tabeli Wykaz targów branżowych na rynkach perspektywicznych w pkt. A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych. Misja powinna mieć charakter indywidualnego wyjazdu przedsiębiorcy, trwającego nie dłużej niż 3 dni na miejscu.

 

Przedsiębiorcy biorący udział w wyjazdowych misjach gospodarczych są zobowiązani do przygotowania raportu z przebiegu misji zawierającego w szczególności program misji, program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej powinien zostać przedstawiany realizatorowi programu promocji w celach informacyjnych.

 

4. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu może zorganizować maksymalnie 6 przyjazdowych misji gospodarczych (wizyt studyjnych) dla dealerów, kontrahentów oraz dziennikarzy bezpośrednio związanych z branżą IT/ICT, których celem jest prezentacja produktu oraz organizacja pokazu. Misja gospodarcza przyjazdowa może zostać zorganizowana wyłącznie dla dealerów, kontrahentów oraz dziennikarzy bezpośrednio związanych z branżą IT/ICT pochodzących z krajów, o których mowa w pkt. A. Zakres obowiązkowych dzialań promocyjnych. Misja gospodarcza musi obejmować prezentację firmy przedsiębiorcy, organizację pokazu bądź prezentację produktu. Misja nie powinna trwać dłużej niż 3 dni na miejscu.

 

Przedsiębiorca zobowiązuje się, że dziennikarz uczestniczący w misji opublikuje w reprezentowanym przez siebie czasopiśmie, portalu internetowym, artykuł będący wynikiem uczestnictwa w misji.

 

Przedsiębiorca organizujący przyjazdową misję gospodarczą jest zobowiązany po zakończeniu misji do przedstawienia raportu z przebiegu misji gospodarczej zawierającego w szczególności program misji oraz dane kontaktowe uczestników misji.

 

Raport z misji jest przedstawiany realizatorowi branżowego programu promocji w celach informacyjnych.

 

C. Zakres działań fakultatywnych – uzupełniających, w których mogą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu.

1. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość realizacji działań informacyjno – promocyjnych, w ramach których refundowane będą koszty:

  • nabycia lub wytworzenia oraz instalacji elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki tj. panelu promocyjnego MPG,
  • nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki,
  • przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych i cyfrowych,
  • przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy,
  • produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych.

Księga wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki w tym panelu promocyjnego MPG dostępne są na Portalu Promocji Eksportu i stronie Ministerstwa Rozwoju bądź możliwe do pozyskania u realizatora branżowego programu promocji branży IT/ICT, tj. w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

Działania promocyjne ogólne promujące całą branżę IT/ICT.

1. Realizatorem programu w zakresie realizacji działań ogólnych promujących polską branżę IT/ICT jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

2. W ramach działań ogólnych promujących polską branżę IT/ICT zaplanowano:

  • uruchomienie podstron internetowych programu wraz z katalogiem polskich firm IT/ICT,
  • opracowanie raportu w wersji polskiej i angielskiej nt. polskiej branży IT/ICT,
  • organizację na wybranych targach narodowych stoisk informacyjnych służących wsparciu polskich przedsiębiorców obecnych na targach poprzez:
    • możliwość bezpłatnego korzystania z miejsca do odbywania spotkań z kontrahentami;
    • możliwość korzystania z usług informacyjnych obsługi narodowego stoiska informacyjno-promocyjnego o zakresie produktów i lokalizacji stoiska firmy;
    • możliwość zaprezentowania filmu reklamowego firmy na urządzeniach multimedialnych zainstalowanych na stoisku promocyjno-informacyjnym, po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem stoiska;
    • możliwość zorganizowania pokazu/prezentacji oferty firmy na stoisku informacyjnym, po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem stoiska.

Ważne informacje


 



Czy ta informacja była pomocna?
TAK/NIE 0 0

Pliki do pobrania

BPPITICT06.11.2017
pdf | 274,28 KB
Pobierz