Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



IT/ICT

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-03-08 09:49:38
branżowe programy promocji, it/ict, komputery, elektronika, poddziałanie 3.3.2, promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe, marka polskiej gospodarki, program operacyjny inteligentny rozwój, po ir, finansowanie, poddziałanie 3.3.3, wsparcie mśp w promocji marek produktowych, polska agencja rozwoju przedsiębiorczości, parp, wspracie msp

Program promocji branży IT/ICT - informacja dla przedsiębiorców

 


Informacje o programie promocji.

Program promocji branży IT/ICT opracowany został w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR).

Udział przedsiębiorców w programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

W ramach programu opracowany został wykaz działań promocyjnych przeznaczonych dla przedsiębiorców, który uzupełniony został o tzw. działania ogólne promujące polską branżę IT/ICT. Program promocji przygotowany został w taki sposób, aby zapewnić komplementarność działań podejmowanych na rzecz promocji polskich produktów i usług IT/ICT.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości prowadzi stronę internetową dedykowaną Branżowemu Programowi Promocji IT/ICT: ict.trade.gov.pl.

 

 

Adresaci programu promocji

Program skierowany jest do Mikro, Małych i Średnich przedsiębiorców , którzy prowadzą działalność gospodarczą w ramach przynajmniej jednej z poniższych kategorii działalności (PKD 2007) :

26.1 – produkcja elektronicznych elementów i obwodów drukowanych

26.2 – produkcja komputerów i urządzeń peryferyjnych

26.3 – produkcja sprzętu

26.4 – produkcja elektronicznego sprzętu powszechnego użytku

26.8 – produkcja magnetycznych i optycznych niezapisanych nośników informacji

58.2 – działalność wydawnicza w zakresie oprogramowania

62.0 – działalność związana z oprogramowaniem i doradztwem w zakresie informatyki oraz działalność powiązana

63.1 – przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi.

 

Termin realizacji programu

10 lutego 2017 r. – 31 grudnia 2019 r.

 

Zasady udzielania wsparcia na udział w programie.

Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów działań promocyjnych objętych programem zgodnie z katalogiem kosztów kwalifikowanych wykazanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Dz. U. poz. 1027). Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowanych, objętych wsparciem finansowym, nie może przekroczyć kwoty 1 mln zł.
Szczegółowe informacje nt. warunków udzielania wsparcia oraz przyjmowania wniosków w ramach poddziałania 3.3.3 PO IR, zostaną zamieszczone na stronie internetowej Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w dniu ogłoszenia konkursu.

 

Działania promocyjne przewidziane w programie promocji dla przedsiębiorców.

A. Zakres działań obligatoryjnych, w których muszą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu

1. Przedsiębiorca zobowiązany jest wybrać przynajmniej jeden z poniższych pozaunijnych rynków perspektywicznych, który będzie zgodny ze strategią ekspansji firmy:

  • Brazylia,
  • Japonia,
  • Korea Południowa,
  • Stany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA),
  • Iran,
  • Izrael,
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA).

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w przynajmniej sześciu (6) targach branżowych w charakterze wystawcy, przy czym przynajmniej jedno (1) z tych działań stanowić powinna impreza targowa na wybranym w ramach pkt. A.1 rynku perspektywicznym, podczas której zostanie zorganizowane narodowe stoisko informacyjne.

L.p.

Nazwa targów

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

EB Games Expo

Sydney, Australia

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

2.

 

International Astronautical Congress

Adelaide, Australia

III kwartał 2017

 

3.

Futurecom

Rio de Janeiro / Sao Paulo, Brazylia

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

IV kwartał 2017 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

4.

Brazil Game Show

Sao Paulo, Brazylia

IV kwartał 2017,

III/IV kwartał 2018

III/IV kwartał 2019

 

5.

NetCom

Sao Paulo, Brazylia

III kwartał 2017

 

6.

Rio Info

Rio de Janeiro, Brazylia

III kwartał 2017,

III kwartał 2018

III kwartał 2019

 

7.

BETT Brasil

Sao Paulo, Brazylia

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

8.

Japan IT Week (edycja wiosenna i jesienna)

Tokio, Japonia

II kwartał 2017,

IV kwartał 2017,

II kwartał 2018,

IV kwartał 2018

II kwartał 2019

IV kwartał 2019

II kwartał 2018 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

9.

Tokyo Game Show

Tokio, Japonia

III kwartał 2017,

III kwartał 2018

III kwartał 2019

 

10.

3D & Virtual reality Expo (IVR)

Tokio, Japonia

II kwartał 2017,

II kwartał 2018;

II kwartał 2019

 

11.

CEATEC Japan

Chiba, Japonia

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018

IV kwartał 2019

 

12.

INTEROP Tokyo

Chiba, Japonia

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

13.

Gitex Technology

Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

14.

Gitex Shopper

Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie

I/II kwartał 2017,
I/II kwartał 2018,

I/II kwartał 2019

 

15.

IOTX the Big Data Show

Dubaj, Zjednoczone Emiraty Arabskie

II kwartał 2017,
I/II kwartał 2018,
I/II kwartał 2019

 

16.

GESS Dubai

Dubai, ZEA

I kwartał 2017,

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

17.

G-STAR

Pusan, Korea Południowa

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

IV kwartał 2018 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

18.

MK SMART TECH SHOW

Seul, Korea Południowa

II kwartał 2017

II kwartał 2018

II kwartał 2019

 

19.

World IT Show

Seul, Korea Południowa

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

20.

E3

Los Angeles, USA

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

21.

Consumer Electronic Show (CES)

Las Vegas, USA

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

22.

IoT World

Santa Clara, USA

II kwartał 2017,
II kwartał 2018,

II kwartał 2019

II kwartał 2017 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

23.

PAX West

Seattle, USA

III kwartał 2017,
III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

24.

PAX East

Boston, USA

I kwartał 2017,

I/II kwartał 2018,

I/II kwartał 2019

 

25.

GameStop Expo

Anaheim, USA

III kwartał 2017,

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

26.

Cloud Expo/Internet of Things Expo

Nowy York, USA

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

Santa Clara, USA

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

27.

Techcrunch Disrupt

San Francisco, USA

III kwartał 2017,

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

III kwartał 2017 i III kwartał 2018 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiej branży IT/ICT

28.

Casual Connect USA

Seattle, USA

III kwartał 2017,

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

29.

Game Developers Conference & Expo

San Francisco, USA

I kwartał 2017,

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

30.

SXSW

Austin, USA

I kwartał 2017,

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

31.

Precision Farming Expo

USA

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

32.

AAP Content in Context

Philadelphia, USA

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

33.

ISTE

USA, San Antonio (zmienna lokalizacja)

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

34.

SIIA Education Business Forum

USA

IV kwartał 2017

 

35.

Cybertech

Tel Awiw, Izrael

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

36.

Casual Connect Tel Awiw

Tel Awiw, Izrael

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

37.

DLD

Tel Awiw, Izrael

III kwartał 2017,

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

38.

HLS & Cyber

Tel Awiw, Izrael

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

39.

Mobile Summit

Tel Awiw, Izrael

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

40.

Casual Connect Asia

Singapur

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

41.

Data Center World Asia/ Cloud Expo Asia

Singapur

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

42.

Igromir

Moskwa, Rosja

III/IV kwartał 2017,

III/IV kwartał 2018,

III/IV kwartał 2019

 

43.

Data Center World Asia

Hongkong, Chiny

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

44.

ITS World Congress

Montreal, Kanada

IV kwartał 2017

 

45.

International ICT & Digital media Exhibition (ITDMEX)

Teheran, Iran

I kwartał 2017,

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

46.

INOTEX – International Innovation and Technology Exhibition

Teheran, Iran

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

47.

International Electronics, consumer Electronics, Computer & E-Commerce Exhibition in Iran (Elecomp)

Teheran, Iran

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

48.

Iran Telecom

Teheran, Iran

III kwartał 2017,

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

49.

Distree EMEA

Monaco

I kwartał 2017

 

L.p.

Nazwa targów

Miejsce odbywania się targów

Termin odbywania się targów

Narodowe stoisko informacyjne

1.

 

Hanower, Niemcy

I kwartał 2017,

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

I kwartał 2017 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

2.

 

Kolonia, Niemcy

III kwartał 2017,

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

III kwartał 2017 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

3.

International Games Week Berlin

Berlin, Niemcy

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

4.

International Astronautical congress (IAC)

Brema, Niemcy

III/IV kwartał 2018

 

5.

 

Monachium, Niemcy

IV kwartał 2018

 

6.

 

Monachium, Niemcy

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2019

 

7.

 

Berlin, Niemcy

III kwartał 2017,

III kwartał 2018,

III kwartał 2019

 

8.

 

Norymberga, Niemcy

I kwartał 2017,

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

9.

Mobile World Congress

Barcelona, Hiszpania

I kwartał 2017,

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

I kwartał 2018 – organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

10

Smart City Expo

Barcelona, Hiszpania

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

11.

Data Centre World/ Cloud Expo Europe/ Smart IoT London/ Cloud Security Expo

Londyn, Wielka Brytania

I kwartał 2017,

I/II kwartał 2018,

I/II kwartał 2019

 

12.

UC EXPO

Londyn, Wielka Brytania

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

13.

Service Desk & IT Support Show

Londyn, Wielka Brytania

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

14.

Mobile Game Forum London

Londyn, Wielka Brytania

I kwartał 2018,

I kwartał 2019

 

15.

M2M World Congress

Londyn, Wielka Brytania

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

 

16.

Pioneers Festival

Wiedeń, Austria

II kwartał 2017,

II kwartał 2018,

II kwartał 2019

II kwartał 2017 i II kwartał 2018– organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

17.

Web Summit

Lizbona, Portugalia

IV kwartał 2017,

IVkwartał 2018,

IV kwartał 2019

IV kwartał 2017 oraz IV kwartał 2018– organizacja stoiska promocyjno - informacyjnego polskiejbranży IT/ICT

18.

 

Helsinki, Finlandia

IV kwartał 2017,

IV kwartał 2018,

IV kwartał 2019

 

19.

ESA ISD Industry Space Days

Noordwijk, Holandia

III kwartał 2018

 

3. Przedsiębiorca biorący udział w programie zobowiązany jest do zakupu przynajmniej jednej (1) usługi doradczej w zakresie przygotowania wejścia na rynki perspektywiczne wymienione w ramach pkt. A.1, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów). Usługi doradcze muszą zostać nabyte od podmiotu posiadającego potencjał do świadczenia usługi doradczej, w postaci oddziału firmy, jej przedstawicielstwa lub współpracowników na rynku, którego dotyczy przedmiotowa usługa doradcza lub od podmiotu bezpośrednio działającego na tym rynku.

4. Przedsiębiorca, w trakcie całego programu, zobowiązany jest do wzięcia udziału w przynajmniej dwóch (2) działaniach, o których mowa w pkt. B, przy czym działania te muszą dotyczyć pozaunijnych rynków perspektywicznych określonych w pkt. A.1.

Przedsiębiorca, do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie powinien zarejestrować i zweryfikować swoją firmę na Portalu Promocji Eksportu.

 

B. Zakres działań fakultatywnych, w których mogą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu:

1. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość zakupu jednej (1) usługi szkoleniowej w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy na rynkach perspektywicznych wymienionych w ramach pkt  A.1, w związku z udziałem w targach odbywających się na tych rynkach (tj. wnioskodawca w ramach projektu musi wziąć udział w charakterze wystawcy w targach odbywających się na terenie tych krajów).

2. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu, ma możliwość wzięcia udziału w grupowych, wyjazdowych misjach gospodarczych, których celem jest rozpoznanie rynku, nawiązanie kontaktów biznesowych, wymiana doświadczeń, co doprowadzić powinno do nawiązania współpracy handlowej. Program ewentualnej wizyty powinien zostać opracowany w porozumieniu z zainteresowanymi uczestnikami i obejmować przynajmniej udział w spotkaniu b2b oraz organizację pokazu bądź prezentacji. Misja powinna mieć charakter grupowego wyjazdu minimum trzech (3) przedsiębiorców, trwającego nie dłużej niż trzy (3) dni na miejscu i być związana z udziałem w międzynarodowym wydarzeniu branżowym, o których mowa w pkt. A.2 (z wyłączeniem krajów UE).

Przedsiębiorcy biorący udział w wyjazdowych misjach gospodarczych są zobowiązani po odbyciu misji przedstawić raport z przebiegu misji gospodarczej zawierający w szczególności program misji, w tym program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej jest przedstawiany Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w celach informacyjnych.

3. Przedsiębiorca, w trakcie trwania całego programu może zorganizować maksymalnie sześć (6) przyjazdowych misji gospodarczych (wizyt studyjnych), których celem jest prezentacja produktu oraz organizacja pokazu. Misja gospodarcza przyjazdowa może zostać zorganizowana wyłącznie dla dealerów, kontrahentów oraz dziennikarzy bezpośrednio związanych z branżą IT/ICT pochodzących z krajów, o których mowa w pkt. A.1 . Misja gospodarcza musi obejmować prezentację firmy przedsiębiorcy, organizację pokazu bądź prezentację produktu. Misja nie powinna trwać dłużej niż trzy (3) dni na miejscu.

Przedsiębiorca zobowiązuje się, że dziennikarz uczestniczący w misji opublikuje w reprezentowanym przez siebie czasopiśmie, portalu internetowym, artykuł będący wynikiem uczestnictwa w misji .

Przedsiębiorca organizujący przyjazdową misję gospodarczą jest zobowiązany po zakończeniu misji do przedstawienia raportu z przebiegu misji gospodarczej zawierającego w szczególności program misji oraz dane kontaktowe uczestników misji. Raport z misji gospodarczej jest przedstawiany Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w celach informacyjnych.

4. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość organizacji indywidualnej misji gospodarczej do krajów, o których mowa w pkt. IV.A.1, przy czym misja taka powinna trwać nie dłużej niż 3 dni na miejscu i obejmować minimum: spotkanie/a z minimum 2 kontrahentami, organizację pokazu bądź prezentacji dla kontrahentów.

Przedsiębiorcy biorący udział w misjach gospodarczych są zobowiązani po odbyciu misji przedstawić raport z przebiegu misji gospodarczej zawierający w szczególności program misji, w tym program spotkań b2b oraz dane kontaktowe odwiedzanych kontrahentów. Raport z misji gospodarczej jest przedstawiany Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w celach informacyjnych.

 

C. Zakres działań fakultatywnych – uzupełniających, w których mogą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu.

1. Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość realizacji działań informacyjno – promocyjnych, w ramach których refundowane będą koszty:

  • nabycia lub wytworzenia oraz instalacji elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki tj. panelu promocyjnego MPG,
  • nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki,
  • przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych i cyfrowych,
  • przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy,
  • produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych.

Księga wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki w tym panelu promocyjnego MPG dostępne są na Portalu promocji Eksportu i stronie Ministerstwa Rozwoju bądź możliwe do pozyskania u realizatora branżowego programu promocji branży IT/ICT, tj. w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

Działania promocyjne ogólne promujące całą branżę IT/ICT.

1. Realizatorem programu w zakresie realizacji działań ogólnych promujących polską branżę IT/ICT jest Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

2. W ramach działań ogólnych promujących polską branżę IT/ICT zaplanowano:

  • uruchomienie podstron internetowych programu wraz z katalogiem polskich firm IT/ICT,
  • opracowanie raportu w wersji polskiej i angielskiej nt. polskiej branży IT/ICT,
  • organizację na wybranych targach narodowych stoisk informacyjnych służących wsparciu polskich przedsiębiorców obecnych na targach poprzez:
    • możliwość bezpłatnego korzystania z miejsca do odbywania spotkań z kontrahentami;
    • możliwość korzystania z usług informacyjnych obsługi narodowego stoiska informacyjno-promocyjnego o zakresie produktów i lokalizacji stoiska firmy;
    • możliwość zaprezentowania filmu reklamowego firmy na urządzeniach multimedialnych zainstalowanych na stoisku promocyjno-informacyjnym, po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem stoiska;
    • możliwość zorganizowania pokazu/prezentacji oferty firmy na stoisku informacyjnym, po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem stoiska.

Informacje dodatkowe

W przypadku pytań prosimy o kontakt z Departamentem Polityki Eksportowej Ministerstwa Rozwoju.

Osoby zainteresowane programem branżowym IT/ICT zapraszamy na stronę internetową dedykowaną programowi.

 



Czy ta informacja była pomocna?
TAK/NIE 0 0

Pliki do pobrania

IT 1.03.2017
pdf | 274,55 KB
Pobierz