Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych - Go to Brand

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-03-08 14:22:18
go to brand, poddziałanie 3.3.3, program operacyjny inteligentny rozwój, polska marka, programy branżowe, rynki perspektywiczne

Poddziałanie 3.3.3 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020

Cel projektu

Promowanie polskich marek produktowych z wybranych branż, które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowanie Marki Polskiej Gospodarki.

 

Opis instrumentu

Przedsiębiorcy mogą uzyskać dofinansowanie na pokrycie części kosztów związanych z udziałem w targach, szkoleniach i misjach gospodarczych oraz z realizacją innych określonych przedsięwzięć informacyjno-promocyjnych. Wsparcie będzie przyznawane wyłącznie na działania wpisujące się w jeden z programów promocji.

 


Projekt obejmuje następujące programy promocji

 

12 programów promocji dla wybranych branż:

  • sprzęt medyczny
  • maszyny i urządzenia
  • kosmetyki
  • IT/ICT
  • biotechnologia i farmaceutyka
  • moda polska
  • budowa i wykańczanie budowli
  • jachty i łodzie
  • meble
  • polskie specjalności żywnościowe
  • sektor usług prozdrowotnych
  • części samochodowe i lotnicze

 

5 programów promocji na następujących rynkach perspektywicznych:

  • Algieria
  • Indie
  • Iran
  • Meksyk
  • Wietnam

 

2 programy promocji podczas dużych przedsięwzięć promocyjnych:

  • Expo Astana 2017
  • Hannover Messe 2017

 

Podmioty mogące ubiegać się o wsparcie: mikro, mali i średni przedsiębiorcy

 

Maksymalne dofinansowanie:

  • 80% wydatków kwalifikowanych dla mikro przedsiębiorstw;
  • 75% wydatków kwalifikowanych dla małych przedsiębiorstw;
  • 60% wydatków kwalifikowanych dla średnich przedsiębiorstw;

 

Rodzaje kosztów kwalifikujących się do dofinansowania:

  • wynajem, budowa i obsługa stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub wystawie;
  • organizacja stoiska wystawowego na targach lub wystawie (alternatywnie);
  • podróż służbowa pracowników przedsiębiorcy;
  • transport i ubezpieczenia osób i eksponatów;
  • rezerwacja miejsca wystawowego na targach, opłata rejestracyjna za udział w targach oraz wpis do katalogu targowego (koszty muszą być poniesione nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku);
  • reklama w mediach targowych;
  • udział w seminariach, kongresach i konferencjach;
  • organizacja pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
  • koszty informacyjno-promocyjne projektu;
  • usługi doradcze dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
  • szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
  • koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

 

Zasady udzielenia wsparcia:

 

Nabory wniosków prowadzi: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

 

Informacje o planowanych naborach: dostępne na stronie PARP poświęconej Programowi Operacyjnemu Inteligentny Rozwój w zakładce terminy naborów.

Obecnie ogłoszono nabory dla przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w targach Hannover Messe 2017 (24-28 kwietnia 2017 r.) oraz w Międzynarodowej Wystawie Expo 2017 w Astanie, a także branżowych programach promocji.

Środki UE przeznaczone na realizację projektu: 90 mln euro

 

Szczegółowe informacje: dostępne na stronie internetowej PARP poświęconej Programowi Operacyjnemu Inteligentny Rozwój.

 

***

Informacje pochodzą z publikacji: Instrumenty umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorców 2017, Departament Polityki Eksportowej, Ministerstwo Rozwoju, Luty 2017.



Czy ta informacja była pomocna?
TAK/NIE 0 0