Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Startup in Residence 2018

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-11-16 10:54:30
usa, zbh san francisco, start-up, inteligentne miasta, program, instytucje rządowe, technologie rządowe, technologie obywatelskie, technologie, produkty technologiczne, sektor rządowy, samorząd lokalny, startup in residence, 2018

Startup in Residence (STIR) to wydarzenie łączące start-upy z władzami miast w celu stworzenia produktów technologicznych, które będą odpowiadać współczesnym wyzwaniom obywatelskim. Przez 16 tygodni start-upy i lokalne władze miast współpracują ze sobą, aby wspólnie opracować rozwiązania, które będą miały praktyczne zastosowanie.

Współcześnie samorządy lokalne muszą sprostać wielu wyzwaniom m.in. związanym ze zdrowiem publicznym oraz bezpiecznym planowaniem przestrzeni obszaru miejskiego, a jednocześnie zaangażować w swoje działania lokalną społeczność. Często jednak potrzebują do tego technologii i rozwiązań oferowanych przez sektor prywatny. W związku z tym, w ciągu ostatnich latach, co raz częściej możemy zaobserwować wzrost ilości produktów i usług zaprojektowanych dla klientów rządowych.

 

Startup in Residence (STIR) to wydarzenie łączące start-upy z władzami miast w celu stworzenia produktów technologicznych, które będą odpowiadać współczesnym wyzwaniom obywatelskim. W trakcie 16-tygodniowego programu start-upy współpracują z partnerami samorządu lokalnego, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby i w rezultacie współpracy stworzyć prototypy potrzebnych rozwiązań lub produktów. Drużyny dzielą się swoimi produktami z pracownikami rządowymi, mediami i inwestorami podczas podsumowującego program wydarzenia - Demo Day.

 

Kto może wziąć udział w Startup in Residence 2018?

Przedsiębiorcy z zamiłowaniem do technologii obywatelskich i umiejętnościami do zbudowania prototypu w trakcie 16-tygodniowego projektu, szczególnie:

  • Start-upy oferujące produkty dla sektora rządowego,
  • Firmy technologiczne, które chcą połączyć przemysł technologii rządowych i lepiej zrozumieć sektor publiczny,
  • Indywidualne osoby, które chcą stworzyć produkt w oparciu o rzeczywiste potrzeby nabywcy rządowego.

 

Start-upy muszą być gotowe poświęcić swój czas dla partnera z sektora rządowego około jednego dnia w tygodniu podczas 16-tygodniowego udziału w programie. W zamian uczestnicy otrzymują:

  • Informacje rynkowe: Start-upy są świadkami wyzwań stojących przed samorządami, które są znaczącymi nabywcami towarów i usług technologicznych.
  • Możliwości biznesowe: dzięki powiązaniom osobistym i prototypowi opartemu na rzeczywistych potrzebach użytkowników, startupy mają przewagę w zakresie zawierania umów z klientami rządowymi.
  • Mentorzy i sieci: Start-upy mają dostęp do godzin pracy i sesji mentorskich z inwestorami, założycielami i projektantami, którzy są liderami w branży technologii rządowych.

 

W projekcie bierze udział dwanaście miast i agencji rządowych:

  • Boulder (Kolorado),
  • Houston (Teksas),
  • Metropolitan Transportation Commission (Kalifornia),
  • Miami-Dade County (Floryda),
  • Richmond (Wirginia),
  • San Francisco (Kalifornia),
  • Santa Cruz County (Kalifornia),
  • Santa Monica (Kalifornia),
  • Vallejo (Kalifornia),
  • Walnut Creek (Kalifornia),
  • Washington (Dystrykt Kolumbii),
  • West Sacramento (Kalifornia).

Uczestnicy mogą zgłosić się do więcej niż jednego miasta lub agencji rządowej, ale wymaga to przesłania oddzielnej aplikacji.

 

Terminarz

15 listopada - 10 grudnia: przyjmowanie zgłoszeń.

Grudzień: rozmowy z kandydatami.

Styczeń: wybór finalistów, przygotowywanie ofert itd.

Od lutego do maja: 16-tygodniowy program kończący się Demo Day.

Maj-czerwiec: negocjacje kontraktowe dla start-upów (według uznania Departamentu).

 

Więcej informacji na stronie internetowej wydarzenia.