Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Program Rozwoju Eksportu

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Patrycja Operacz | 2017-11-08 09:14:23
program rozwoju eksportu, rozwój, eksport, wymiana handlowa, bank zachodni, wbk, paih

Rozpoczęła się VI edycja ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu (PRE) realizowanego przez Bank Zachodni WBK. Projekt wspiera krajowe firmy w układaniu i realizacji strategii ekspansji za granicą. Dotychczas wzięło w nim udział ponad 3 tys. przedstawicieli przedsiębiorstw. W tym roku PRE wyewoluowało w stronę wydarzeń mocno sprofilowanych branżowo, zgodnie z oczekiwaniami klientów oraz strategią sektorową bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

W każdej edycji na Program Rozwoju Eksportu składają się m.in. konferencje, seminaria, śniadania biznesowe oraz wirtualne i stacjonarne misje handlowe, które Bank Zachodni WBK organizuje wraz z Partnerami Merytorycznymi. W VI edycji PRE są nimi Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), KPMG, Bisnode oraz, przy poszczególnych eventach, Mintel i Deloitte.
 
Od początku założeniem Programu Rozwoju Eksportu jest przekazywanie przedsiębiorcom konkretnej, praktycznej wiedzy i inspiracji do podejmowania decyzji biznesowych o ekspansji zagranicznej. W pierwszych edycjach mówiliśmy o wyzwaniach i trudnościach, które są adekwatne dla eksporterów bez względu na branżę czy inną specyfikę działalności. W V edycji mieliśmy sporo wydarzeń poświęconych konkretnym rynkom. W tej edycji wchodzimy na poziom bardzo zaawansowany: PRE jest sektorowe - mówi Roman Maciejewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Produktów bankowości korporacyjnej BZ WBK, prowadzący projekt PRE.
 
Co w praktyce oznacza sektorowy charakter VI edycji Programu Rozwoju Eksportu? Po pierwsze to, że eksperci Banku Zachodniego WBK i Partnerów Merytorycznych przygotowali merytorykę bardzo mocno zagłębiającą się w aspekty i kwestie charakterystyczne dla wybranych branż. Na pierwszy ogień idą dwa sektory: produkcja żywności oraz transport, który jako branża ma dwojakie powiązanie z eksportem: poprzez własne usługi oraz dystrybucję towarów wyprodukowanych w Polsce. Spotkania PRE dla branży spożywczej będą dotyczyć zmian na rynku i trendów w zakresie żywności funkcjonalnej. Temat spotkania PRE dla branży transportowej to wyzwania i szanse rynkowe, w tym także regulacyjne.

Wydarzeniami bardzo docenianymi przez przedsiębiorców są misje gospodarcze oraz sesje networkingowe i spotkania B2B. - Poprzednie edycje PRE udowodniły, że warto „spotykać” ze sobą naszych przedsiębiorców z kontrahentami z innych krajów, stąd planujemy zapraszać polskie firmy na takie wydarzenia. Również one będą miały charakter sektorowy - mówi Roman Maciejewski. W VI edycji Programu Rozwoju Eksportu polscy przedsiębiorcy będą mogli spotkać się z przedstawicielami zagranicznych firm „na żywo”, jak również „wirtualnie”, podczas webinarów tematycznych.
 
Pierwsza misja handlowa w ramach VI edycji PRE już się odbyła. W misji do Londynu, którą w dn. 9-11.10 br. zorganizował Bank Zachodni WBK wzięło udział osiem polskich firm kosmetycznych. Odbyły się spotkania B2B z dystrybutorami i sieciami handlowymi oraz spotkania z udziałem branżowych ekspertów.
 
Warto być na bieżąco.

Przedstawiciele Banku Zachodniego WBK podkreślają, że lista wydarzeń w ramach Programu Rozwoju Eksportu nie jest jeszcze zamknięta i cały czas trwa planowanie kolejnych wydarzeń. Aby trzymać rękę na pulsie ciekawych misji i spotkań, warto odwiedzać zakładkę wydarzenia.
 
Spotkania PRE są bezpłatne, liczba miejsc ograniczona.
 
VI edycja PRE w szczegółach:
  • Spotkania „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży?” odbędą się: 15.11 we Wrocławiu, 16.11 w Poznaniu oraz 22.11 w Warszawie. Podczas spotkań omówione zostaną m.in. praktyczne aspekty, na które przedstawiciele różnych segmentów rynku spożywczego powinni zwrócić uwagę planując rozwój linii produktów ekologicznych czy zawierających składniki przeznaczone dla specyficznych grup konsumentów. Przedstawiciele Banku Zachodniego WBK oraz Partnerzy Merytoryczni wskażą na trendy na rynkach zagranicznych i wynikające z nich szanse dla polskich eksporterów żywności funkcjonalnej. Odbędzie się też sesja dotycząca moralności płatniczej wśród największych odbiorców polskich produktów spożywczych. Partnerami Merytorycznymi Banku Zachodniego WBK w spotkaniu „Żywność funkcjonalna: chwilowa moda czy przyszłość całej branży?” są: Bisnode, KPMG oraz Mintel. Zgłoszenia należy przesyłać na adres e-mail: sektory@bzwbk.pl, z tytułem maila „PRE - Żywność funkcjonalna”.
  • Warsztaty i konferencja „Poszukując najlepszej trasy – spotkanie liderów branży transportowej” odbędzie się 28.11 w Gdańsku. Eksperci Banku Zachodniego WBK, Partnerów Merytorycznych i przedstawiciele firm transportowych będą rozmawiać o strategiach radzenia sobie z olbrzymimi wyzwaniami sektora, takimi jak m.in. ryzyko upadku strefy Shengen, Brexit czy sektorowe regulacje unijne, będące przedmiotem ostrych dyskusji w całej Europie i tak ważne dla krajowego sektora. Zostanie też podjęta paląca kwestia deficytu kierowców oraz kwestia, na ile gospodarka europejska, wymiana handlowa, ceny surowców i kursy walut będą sprzyjać polskiemu transportowi w najbliższych latach. Przedstawiciele Banku Zachodniego WBK wskażą na kraje, dla których dynamika wzrostu polskiego eksportu jest ponadprzeciętna i stwarza nowe szanse biznesowe dla firm transportowych. Partnerami Merytorycznymi spotkania są: Stowarzyszenie Transport i Logistyka Polska, Deloitte, Bisnode oraz Kancelaria Wolftheiss. Chęć uczestnictwa można zgłaszać pod adres e-mail: sektory@bzwbk.pl, w tytule maila należy wpisać „PRE - Transport”.
  • Misje handlowe i spotkania biznesowe:
    • Sesja networkingowa z chińskimi importerami dla producentów żywności, w tym napojów (30.10 br.), spotkanie online. W pierwszych miesiącach 2018 r. zaplanowano wyjazdową misję handlową do Państwa Środka, podczas której producenci jedzenia i napojów będą mogli na żywo spotkać się z przedstawicielami chińskiego biznesu.
    • Misja przyjazdowa hiszpańskich importerów do Poznania (27-29.11), podczas wydarzenia swoją ofertę będą mogły zaprezentować hiszpańskim dystrybutorom firmy z sektora owocowo-warzywnego.
    • Sesja networkingowa z kontrahentami z Wielkiej Brytanii dla polskich producentów i eksporterów z branży meblarskiej (29-30.11).
    • Misja przyjazdowa hiszpańskich importerów do Poznania w pierwszych miesiącach 2018 r.; z hiszpańskimi dystrybutorami spotkają się producenci mięsa.

Zgłoszenia

Zgłoszenia na wszystkie misje handlowe i spotkania biznesowe są przyjmowane pod adresem e-mail: sektory@bzwbk.pl, w tytule bądź treści maila prosimy wskazać, którego eventu dotyczy aplikacja.