JOUVENÇAL – Salon International Forme et Beauté – 14. edycja targów kosmetyków www.jouvence-dz.net
- Oran
- 7-11 marca 2016 r.
Targi gromadzą producentów i dystrybutorów branży kosmetycznej. Jest to jedna z najważniejszych imprez wystawienniczych tej branży w Algierii, licznie odwiedzana przez importerów i firmy dystrybucyjne oraz właścicieli salonów kosmetycznych, fryzjerskich, odnowy biologicznej, Spa.
W 2014 roku klienci algierscy mogli zapoznać się z ofertą polskiego przemysłu kosmetycznego na stoisku narodowym zorganizowanym w ramach Programu Promocji Ogólnej oraz na stoisku firmy PPH Anna, która prezentowała swoja ofertę na własnym stoisku.
Targi Jouvençal nie są dużymi targami. W edycji 2014 udział wzięło 40 wystawców (spoza Algierii i Polski były także firmy z Francji, Turcji i Tunezji, poprzez swoich algierskich dystrybutorów było też reprezentowanych 18 firm zagranicznych). Targi cieszą się jednak ogromną frekwencją tak ze strony profesjonalistów jak i licznych rzesz klientek. Jak uczy doświadczenie – nasz udział w mniejszych imprezach targowych dzięki lepszej „widzialności” daje często dużo lepsze efekty promocyjne i handlowe niż udział w dużych lub bardzo dużych targach i salonach.
Rynek, któremu poświęcone były targi rozwija się w Algierii niezwykle szybko i jest daleki od nasycenia a aktualnie dostępna na nim gama towarów i usług jest relatywnie uboga.
Polska oferta (6-tego eksportera kosmetyków w Europie) znakomicie wpisuje się w potrzeby i oczekiwania importerów i konsumentów algierskich. Polskie kosmetyki są już obecne na rynku algierskim, jednak ich ilość w porównaniu do marek globalnych jest bardzo ograniczona.
Po sukcesach odniesionych przez polskich eksporterów w krajach europejskich przyszedł czas i kolej na rozwój nowych rynków zbytu w tym algierskiego.
Cennymi i bardzo nośnymi promocyjnie byłyby prezentacje polskich wyrobów i ich zastosowania jak i pokazy (makijażu itp.) wzorem praktycznie wszystkich innych wystawców.
Uczestnictwo w targach stanowi najlepszą bazę wyjściową dla polskich firm zainteresowanych zaistnieniem na tutejszym rynku. Strategia bezpośredniej prezentacji jest w Algierii najbardziej skuteczna, co potwierdzają przedstawiciele branży z innych państw. Na postawie rozmów i otrzymywanych zapytań można stwierdzić, iż polskie produkty i usługi mają dużą szansę odniesienia sukcesu w Algierii – charakteryzują się wysoką europejską jakością i konkurencyjną ceną. Największą barierę stanowi obawa polskich przedsiębiorców przed nowym nieznanym rynkiem.
Największe szanse mają tutaj firmy rozumiejące wagę bezpośrednich kontaktów w drodze wzajemnych częstych wizyt.