Eksport | Import | Inwestycje

Trade.gov.pl

Strona główna > Aktualności > 3. edycja raportu „The Game Industry of Poland”
Artykuł

3. edycja raportu „The Game Industry of Poland”

„The Game Industry of Poland” to publikacja mająca przybliżyć międzynarodowej społeczności polską branżę gier. Raport został przygotowany przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych i Game Industry Conference, a także Fundacji Indie Games Polska.

Publikację opracowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej. Poprzednie edycje raportu odbiły się szerokim echem wśród środowiska branżowego, a także były wielokrotnie cytowane zarówno przez polskie, jak i zagraniczne media związane z sektorem gier komputerowych.

Polska branża gier komputerowych ma wciąż wiele do zaoferowania i z każdym rokiem zyskuje coraz wyższą pozycję na arenie międzynarodowej. Branża gier w Polsce jest jednym z sektorów, który nie słabnie, a pod wieloma względami się umacnia. Gry są kołem zamachowym nie tylko polskiej gospodarki, lecz także narzędziem popularyzacji nauki, dziedziną sztuki. Nie ma wątpliwości, że w branży gier rośniemy, zarówno jeśli spojrzymy na wielkość zatrudnienia, jak i na liczbę przedsiębiorstw. W 2022 r. na polskim rynku funkcjonowało 490 producentów i wydawców gier, a prawie 20 proc. z nich było notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Warto podkreślić, że odsetek kobiet w tej branży jest jednym z najwyższych na świecie, a obecność obcokrajowców wśród pracowników polskich firm świadczy o tym, że polski gamedev jest atrakcyjny i może przyciągać talenty właściwie z całego świata

– podkreśla Dariusz Budrowski, prezes PARP.

Celem tegorocznej edycji raportu jest nie tylko przybliżenie profilu polskiej branży gier, jej potencjału i mocnych stron, lecz także uwypuklenie wysokiej pozycji krajowego gamedevu w środowisku międzynarodowym. Raport zawiera zaktualizowane dane statystyczne uwzględniające aktualną sytuację, w której funkcjonuje cała światowa gospodarka.

Rynek gier komputerowych to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu kreatywnego w Polsce. W procesie ich projektowania najważniejsi są ludzie – ich wiedza, kreatywność i znajomość światowych trendów. Jako kraj możemy się poszczyć wybitnymi fachowcami. Polskie firmy produkujące gry komputerowe mają ugruntowaną pozycję na rynku i ciągle rosną w siłę

– mówi Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji.
  • Wszystko
  • Aktualności (38)
  • Wiedza (10)
  • Kalendarz (101)
  • Centrum Wsparcia (56)
Wyszukiwanie zaawansowane

Portal Promocji Eksportu używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.